"Du är en löjlig idiot – med en liten snopp"

*Anna*

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Alldeles för långt bort...
Hoj
Suzuki GSX-R 600


Jag läste din kolumn på aftonbladet angående idioter och snoppar. Jag har ett par frågor till dej:
Hur låter "brummet" från en riktig motorcykel?
Vad är en riktig doning?
Vad är en sommaridiot?
Hur liten ska man vara för att klassas som "små män"?
Och framförallt hur vilket mått måste min snopp hålla för att klassas som liten? Slak eller erigrerad?


Frågor som bara måste besvaras... :)
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
"Jag har i princip inget emot motorcyklar. Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ."

Otroligt!! Så vad klassas som "riktig" mc & riktiga doningar?? Han är ju för fan inte konsekvent, då vissa hojar tydligen är ok för honom. Är det han som ska bestämma vad som är ok och inte då :va

Jävla idiot, på ren svenska.

P.S min hoj låter satan, men det gör den även fast jag inte har en snopp. Inte ens en liten rackare.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tja, jag försökte förklara att det är bra om man inte låter onödigt mycket i en annan tråd, men fick jäkligt lite medhåll där.

Själv absolut hatar jag bara ljudet av mopeder med variator, som inte kan framföras utan att pumpgasas.

Tvåtaktsljud är annars bara vackert i mina öron, jag har åkt omkring i två dagar med en gammal 125'a bara för att det låter så härligt när den går upp på pipan och börjar dra...

En vass moped (med riktig växellåda) som inte låter onödigt högt, eller körs runt runt på samma ställe irriterar mig inte det minsta, tvärtom kan jag känna ett stänk av beundran för den 15åring som är så pass intresserad och kunnig att dom lyckas få sin tvåtaktare vass utan att leva om onödigt.

Och sist men inte minst, till och med bland dom mest inbitna motorcykelfantasterna, RR-folket, klagas det på tvåtaktsljudet, trots att dom uppfyller samma dB krav som fyrtaktarna...

Så visst uppfattas ljud olika...
 

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Frågor som bara måste besvaras... :)
Och framförallt hur vilket mått måste min snopp hålla för att klassas som liten? Slak eller erigrerad?
Att vi är intresserade av den frågan är väl en sak, men var i består hans intresse i den :va

Jag tror han skriver dåliga artiklar för att kompensera för att han är liten, inte kan eller får brumma, och desstuom är helt könlös :tungan
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
"Sex droger och dansbandsmusik", minnet av en svunnen ungdom där Harry Davidsson var profet inför Jefferson Airplanes gudomlighet!

Hej bullen:

1. Glidare med raka rör förstör ofta (alltid) för mig när jag är på mina oerhört framgångsrika (ändamålsenliga) dater med :tuttar .. man hör ju ingenting för allt oljud och skrammel och sen vägrar den pinsamma tystnaden försvinna! Snälla hjälp mig annars blir jag aldrig av med oskulden?

2. Om en sporthoj skulle gasa i stan på samma sätt som glidarna gör skulle olyckstatistiken se helt annorlunda ut.. ger jag ens halvgas på hamngatan är jag körd..

3. Man kör inte i stan, man transporterar sig.

4. En Retta under 7000 rpm låter ungefär som en gasglad Ford Ka, ska vi förbjuda hojarna och varvtalsstoppa Ka´sen?

5. 1 liter V-twin a´la Österrikiskt stål... :yoparty DET är själ!!!
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2984794 Tja, jag försökte förklara att det är bra om man inte låter onödigt mycket i en annan tråd, men fick jäkligt lite medhåll där.

Själv absolut hatar jag bara ljudet av mopeder med variator, som inte kan framföras utan att pumpgasas.

Tvåtaktsljud är annars bara vackert i mina öron, jag har åkt omkring i två dagar med en gammal 125'a bara för att det låter så härligt när den går upp på pipan och börjar dra...

En vass moped (med riktig växellåda) som inte låter onödigt högt, eller körs runt runt på samma ställe irriterar mig inte det minsta, tvärtom kan jag känna ett stänk av beundran för den 15åring som är så pass intresserad och kunnig att dom lyckas få sin tvåtaktare vass utan att leva om onödigt.

Och sist men inte minst, till och med bland dom mest inbitna motorcykelfantasterna, RR-folket, klagas det på tvåtaktsljudet, trots att dom uppfyller samma dB krav som fyrtaktarna...

Så visst uppfattas ljud olika...
Och sen lukten. :kär
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
Jamen det är ju sant! Jag håller med!


anders regerar....många här är roliga.. "fuck yeah" :yoparty






många här skulle aldrig kunna gå på standup comedy utan att döda komikern.. jag älskar er alla. ni förkyller min kväll..


"det är han som har liten kuk .. inte vi. jefla guppe"
 

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Killen skulle nog behöva psykologhjälp om han blir rädd för motorcyklar. Sedan om han tycker att vi har för liten snopp och för smala byxor så kan man fråga sig om det kanske är de STORA GRABBARNA med svettlukt och breda arslen som tänder honom:D

En fjant i mina ögon som inte kan eller våga köra hoj är det i alla fall och om han nu är så rädd så får väl någon trösta honom. Kanske de stora killarna med stora snoppar och breda arslen?:yoparty

Vargklippa
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag känner en, hon har ibland !!!!!! :tuttar

Undrar vem det är

1956 --- Bo Anders Westgårdh Göteborg

Klart han är göteborgare

Brukar du ofta svara på 2 år gamla inlägg? :D

Kolumnisten sympatiserade jag fö med redan då tråden var aktuell, han gillar ju riktiga amerkianska hojar, det står ju helt klart! "Brummet från en riktig motorcykel kan vara en mäktig upplevelse med säregen poetisk kraft. Men då pratar vi om riktiga doningar, inte anabola symaskiner med bara acceleration och ingen själ."

:D
 

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Skulle ju leta upp idioten o ställa oss o göra en klassisk fuck you burnout
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Ja ja..han talar väl om radfyror, så det rör ju inte mig !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top