Dubbla race samma dag BoTT Falken

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Allt Enl. tids schema från erf.nu.

Fredag: 4/9-09
17.00-20.00 Träning ( Kostnad 350:)
Lördag: 5/9-09
09.00-09.20 Kval BOTT
09.25-10.10 Kval REC-NEC
10.20- Race 1 BOTT 22 varv
11.00-17.00 Race REC-NEC 6 timmar
17.10- Race 2 BOTT 22 varv

Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Du menar: VAR ÄR FÖRARNA?:mad:

Allvarligt, 6 st anmälda till detta race, och jag tror att SP kör tillsammans med BoTT. Kolla med Hans för säkerhets skull.

Det borde stå i inbjudan tycker jag att SP och Bott skall samköra om det skall finnas en chans att någon dyker upp men postar här när jag får tag på honom så det är verifierat.

6 anmälda låter ju otroligt lite, vet med säkerhet 3sp förare som anmälde sig till racet (de jag har pratat med) via det mailet som kom ut.

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Hva f... er dette for noe piss:arsele 1 time mellom kval og race1:confused: Gamle folk som oss rekker ikke engang å tømme prostata på et løpsopplegg som dette:huvet Skjønner at man sliter med for få team til å fylle både NEC og REC, men dette tidsopplegget innebærer altfor lite kjøring, og ikke minst altfor thight program - tror nok dette blir drepen på BoTT-opplegget:död Tror det heller blir NM-finale på Rudskogen for min del:mad:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Skulle det inte vara heldagsträning på fredagen?
Kostar det inte mindre att hyra banan bara en dag? BoTT betalar lika mycket som när vi kör 2 dagar :va .

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Skulle det inte vara heldagsträning på fredagen?
Kostar det inte mindre att hyra banan bara en dag? BoTT betalar lika mycket som när vi kör 2 dagar :va .
For min del dreier ikke dette seg om penger, men om tid - EN time mellom kval og race:arsele Og hvem gidder å kjøre 30-40 mil for en dag:confused::confused::va Da er det vel en bedre ide at vi betaler litt mer, og får ett race på lørdag og dobbelrace på søndag:tummenupp Humlan og Skalman tar falggvaktene på søndag:)

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
For min del dreier ikke dette seg om penger, men om tid - EN time mellom kval og race:arsele Og hvem gidder å kjøre 30-40 mil for en dag:confused::confused::va Da er det vel en bedre ide at vi betaler litt mer, og får ett race på lørdag og dobbelrace på søndag:tummenupp Humlan og Skalman tar falggvaktene på søndag:)

Jag håller självklart med :tummenupp , men jag menar att om vi nu bara får köra en dag så borde vi väll betala mindre. Detta betyder ju bara att arrangören tjänar mer per anmäld BoTT-förare?

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Jag håller självklart med :tummenupp , men jag menar att om vi nu bara får köra en dag så borde vi väll betala mindre. Detta betyder ju bara att arrangören tjänar mer per anmäld BoTT-förare?

Sant nok, men når det kun blir en dag vet jeg ikke om det er verdt å kjøre så forbanna langt. Spesielt når det er kun er 3 mil Rudskogen, og det er NM-finale med dobbelt så mye kjøring:tummenupp

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Sant nok, men når det kun blir en dag vet jeg ikke om det er verdt å kjøre så forbanna langt. Spesielt når det er kun er 3 mil Rudskogen, og det er NM-finale med dobbelt så mye kjøring:tummenupp

Det vore ju jäkligt tråkigt om du inte kommer :död då kan du ju inte ge mig grisebank :tungan .

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Det vore ju jäkligt tråkigt om du inte kommer :död då kan du ju inte ge mig grisebank :tungan .

Även jag står över denna gång, tyckte det var för långt att åka 125 mil t&r för 1 dags race förra gången...

Kör B-racet på Linköping istället (och kanske Andestorp??)
Förstår samtidigt att ERF inte kan köra med halvfulla startfält..
//
b

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
jag tror att SP kör tillsammans med BoTT. Kolla med Hans för säkerhets skull.

Fan va roligt.... det går inte att blanda 125 gp och 250 men bott och sp det går bra.. lär ju knappt vara någon fartskillnad alls särskilt inte på en sådan bana som Falkenberg :tummenupp

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Fan va roligt.... det går inte att blanda 125 gp och 250 men bott och sp det går bra.. lär ju knappt vara någon fartskillnad alls särskilt inte på en sådan bana som Falkenberg :tummenupp

kan inte rookie klasserna köra med oss så vi kan ha våra fina 2dagars race kvar, nu blir det samma grej som för rookie på knudan:va

nej min hoj går som en sp ungefär skiljer väll 130hk :D

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
kan inte rookie klasserna köra med oss så vi kan ha våra fina 2dagars race kvar, nu blir det samma grej som för rookie på knudan:va
Tror vi är många rookies som gärna skulle köra ihop med BoTT om det innebar minst 2 dagars "helger" i stället för Knudan-helger :)

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Tror vi är många rookies som gärna skulle köra ihop med BoTT om det innebar minst 2 dagars "helger" i stället för Knudan-helger :)

med tanke på hur många ni är kan ni utan problem få köra egna race, botten har varit 25 och 23 startande i år, grejen är att det då finns underlag för kostnaden med en ytterligare dag... det där med sp är någons dåliga humor eller?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
... det där med sp är någons dåliga humor eller?

Att Sp är med i serien eller att köra samtidigt?

Det är stor variation i klassen men 51or kör jag med Sphoj iaf. Inte jätteskillnad då fartskillnaderna framförallt borde vara rakorna.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
med tanke på hur många ni är kan ni utan problem få köra egna race, botten har varit 25 och 23 startande i år, grejen är att det då finns underlag för kostnaden med en ytterligare dag... det där med sp är någons dåliga humor eller?
Tillsammans med BoTT skulle vi säkert kunna få helgerna att gå runt och köra båda A- och B-finaler för rookieklasserna. Men det kan vi ta i någon annan tråd.

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Tillsammans med BoTT skulle vi säkert kunna få helgerna att gå runt och köra båda A- och B-finaler för rookieklasserna. Men det kan vi ta i någon annan tråd.

RooBoTT:D:D:D:D.

Men mer allvarligt... då kanske det tillkommer race på Sviesta & Gälleråsen.
Låter riktigt bra i mina öron.
//
B

Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Fortsätt med open klass och sortera på fart i stället för maskin sort och en bindande serie anmälan,dom flesta av oss RookieRookisar vill ju bara köra race och få känna oss som "stjärnor" nån helg lite då och då.

Under 50 får åka med Bott och över 50 får köra med sp och då blir ju poäng räkningen solklar.
jag har sagt det förr och säger det igen att jag tror på ett enmans endurance ala Daytona 200 med minst ett depå stopp.
Jag tror att det finns många som tänker som jag att det är inte värt att åka ett fredags race på sm med risk för utkvalning.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka