Dubbla race samma dag BoTT Falken

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Klockrent! :D

Tveksam till om det går att annordna dock då klubbarna har begränsat med bullerdagar och de klarar sig inte utan rookisarnas startavgifter. Men förhoppningsvis lär vi får se fler kvällsrace av den typ som Anderstorp annordnar inom kort. Finns andra med liknande planer.

Simrishamn

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2009
Hoj
Ducati 1198
Tror vi är många rookies som gärna skulle köra ihop med BoTT om det innebar minst 2 dagars "helger" i stället för Knudan-helger :)

Knudan helger??? Du menar väl Knudan vardag va? Körde själv tävlingen, kul men stressigt, riktig halsbrännetävling! Finns det en möjlighet att köra i hop med BoTT över en helg i stället för att bli utputtad pga platsbrist så är jag intresserad i alla fall. Jag menar SM helgerna är knökfulla pga dubbla race. Annars får man se till att bli snabbare och klassa upp sig till Superbike.

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Vi borde väll få träna hela fredagen i alla fall till en högre kostnad :mad: om det finns intresse.
Jag är mest intresserad av att köra mycket hoj.

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Men vad håller dom på med?

Jag är iofs helt ny, när det gäller rejsing.
Men kan arrangörer ändra om och göra lite som dom själva vill. Sätta priser efter eget tycke, och blanda grupper hur som helst?

Det kan dom säkert iofs, men man undrar ju lite.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Uansett dette er bigtime BS! Har gjort en liten facebookundersøkelse og jeg tror/antar/gjetter at om ikke Falkenbergplanene endres vil BoTT bli relativt tomt. For oss norbaggar er derfor NM-finalen på Rudskogen mer interessant, og jeg er ferdigkjørt i BoTT med det aktuelle løpsopplegget, 32 mil en vei til Falken og 37 en vei til A.torp er for patetisk - da blir jeg heller blant de 3-5 bakerste i NM-superbike:huvet Tragisk iom at for min del har BoTT vært mer en sosial greie enn selve racingen, men å bruke så mye transporttid og penger for så komprimert racing er totalt uinnteressant:arsele

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Men vad håller dom på med?

Jag är iofs helt ny, när det gäller rejsing.
Men kan arrangörer ändra om och göra lite som dom själva vill. Sätta priser efter eget tycke, och blanda grupper hur som helst?

Det kan dom säkert iofs, men man undrar ju lite.
Nopp det kan de IKKE! Hans sin forepørsel pr mail gjaldt det produktet vi var lovet og som vi har betalt serieavgift for. At man pga andre klassers manglende deltagelse velger å endre produktet innebærer også at våre forpliktelser ikke gjelder lenger. Dvs at det raceopplegget som nå er fastsat for Falken er et avtalebrudd og derved er ikke BoTT-folket forpliktet av aktuelle mailpåmelding da det i denne mailen ikke var frontet noen form for arrangementsforandring!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Tillsammans med BoTT skulle vi säkert kunna få helgerna att gå runt och köra båda A- och B-finaler för rookieklasserna. Men det kan vi ta i någon annan tråd.

Du menar att du skulle hjälpa till att arrangera såna helger? Kanon!:tummenupp

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Måste ju gå att klämma in ett "B-Race"under BoTT-helgerna. Alltså blanda rookie 600 och 1000 lördag och söndag...? Måste ju även finnas B-förare i BoTT som skulle köra nåt race?? Värst av allt är att arrangören inte meddelar oss!? Jag har inte fått nån info i alla fall!?
Geir, 32 mil?? Testa 62mil!!!

Det här borde ju bollats med oss bottare och erf-are redan på falken. Jag älskar att gnälla, ligger i min natur, men beträffande ERF/BoTT har jag haft tålamod tidigare, men det här är ju sjukt. Folk måste väl fan få veta i tid så man kan planera!? Framför allt måste man väl fråga om folk har några förslag/lösningar!?

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Ju mer man tänker på det ju mer förbannad blir man ju :mad: .
Jag har ju inte så långt till Falken men det är ju jävligt tråkigt att man fuckar upp det så att det knappt kommer komma hälften till start av vad som brukar vara :brinnerup , snyggt jobbat.
Jag vill ha tillbaka min serieavgift! Det är ett jävla gnäll när en förare missar att avanmäla sig, å man måste ändå betala startavgiften, men arrangören kan göra vad fan som helst.

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Det vore ju synd om detta förstör för en serie som faktiskt börjar och fungera. Nu kommer det antagligen försvinna några tills nästa är ändå, men jag vet om ett antal nya som kommer in nästa år oxå.

För övrigt håller jag med er alla i vad ni skriver ;)

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Måste ju gå att klämma in ett "B-Race"under BoTT-helgerna. Alltså blanda rookie 600 och 1000 lördag och söndag...? Måste ju även finnas B-förare i BoTT som skulle köra nåt race?? Värst av allt är att arrangören inte meddelar oss!? Jag har inte fått nån info i alla fall!?
Geir, 32 mil?? Testa 62mil!!!

Det här borde ju bollats med oss bottare och erf-are redan på falken. Jag älskar att gnälla, ligger i min natur, men beträffande ERF/BoTT har jag haft tålamod tidigare, men det här är ju sjukt. Folk måste väl fan få veta i tid så man kan planera!? Framför allt måste man väl fråga om folk har några förslag/lösningar!?

Jupp, og det er hele mitt poeng også:huvet Hadde man planer om å endre raceopplegget burde det i hvertfall stått noe om dette i mailen vi fikk! Jeg kommer sansyneligvis IKKE til å kjøre mer i BoTT slik opplegget er nå, og jeg vet at det er flere med meg:huvet Og man øker uansett ikke antall deltager ved stå å gnelle om dårlig deltagelse på en premieutdeling - ta for faan kontakt med de som IKKE var tilstede. Primæransvaret for å få fylt gridden er faktisk arrangørens, ikke førernes. Vi i BoTT har i år hatt 22+ i antall startende:tummenupp Tror ikke det er mange serier i Skandinavia som kan melde om netto økning:huvet

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
Jag skiter i detta nu

Nu får det räcka,...e det på detta sättet så skiter ja i det rent principiellt:död detta e fan ett hån att vi skall köra med andra o allt på en dag,.

STREJK SKALL VI GÖRA AV DETTA MOT DETTA KONCEPT

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Nu får det räcka,...e det på detta sättet så skiter ja i det rent principiellt:död detta e fan ett hån att vi skall köra med andra o allt på en dag,.

STREJK SKALL VI GÖRA AV DETTA MOT DETTA KONCEPT

Hææ? Mener du streik mot dette? Eller mot dette?? Hva betyr det??? Uansett noen bør gjøre noe, men de eneste som ikke er på "banen" er de som kan gi svar:va Har sendt mail til Hans, så får se hva han svarer. Uansett, med en time mellom kval og race gjør det uaktuelt for meg å stille på Falken:mad:

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
tycker

tycker att alla skall visa sin röst genom att skita i att köra under detta koncept:yoparty ja vill inte köra med 250 thats it,,:huvet

Hææ? Mener du streik mot dette? Eller mot dette?? Hva betyr det??? Uansett noen bør gjøre noe, men de eneste som ikke er på "banen" er de som kan gi svar:va Har sendt mail til Hans, så får se hva han svarer. Uansett, med en time mellom kval og race gjør det uaktuelt for meg å stille på Falken:mad:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
SP kör inte detta race, verifierat med Hans.

Mail skall komma ut på Måndag.

Edit:
Det gnälls lite väl bra ibland innan all fakta är framme.
Själv skulle jag hellre köra 2race samma dag än inget alls. :gnissla

Last edited:

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
bra

bra att inte 250 kör samtidigt, sen testa ja på rooki1000 nu på knudan o det var panik när man körde o la sig på första racet o sen nästan direkt ut på kval igen o det var ren tur att inte mer gick sönder än att man kunde bända tillbax grejorna

Om ja nu gnäller så mkt så kan du förklara hur man skall få ihop en hoj ifrån en vurpa efter race 1 om lite styrpinnar o så har gått sönder. O sen skall man kränga kanske ett däck..... eller tom lite regn kommer in i bilden o man har då ingen mekhjälp med sig:confused: gnäller ja fortfarande för mkt då ? Och man e helt slut efter 22varv körda o ett kval innan :huvet

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
bra att inte 250 kör samtidigt, sen testa ja på rooki1000 nu på knudan o det var panik när man körde o la sig på första racet o sen nästan direkt ut på kval igen o det var ren tur att inte mer gick sönder än att man kunde bända tillbax grejorna

Om ja nu gnäller så mkt så kan du förklara hur man skall få ihop en hoj ifrån en vurpa efter race 1 om lite styrpinnar o så har gått sönder. O sen skall man kränga kanske ett däck..... eller tom lite regn kommer in i bilden o man har då ingen mekhjälp med sig:confused: gnäller ja fortfarande för mkt då ? Och man e helt slut efter 22varv körda o ett kval innan :huvet
Vad har det med att dela race med 250 att göra???

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
SP kör inte detta race, verifierat med Hans.

Mail skall komma ut på Måndag.

Edit:
Det gnälls lite väl bra ibland innan all fakta är framme.
Själv skulle jag hellre köra 2race samma dag än inget alls. :gnissla

Visst har vi väll rätt att gnälla när vi betalt för en vara som inte levereras. Och när man gör ändringar utan att kolla med konsumenten först.
Förra säsongen pratade Hans om att vi kanske måste sluta köra BoTT inför denna säsongen för att det är för få förare, då kämpade Mikkel med flera för att locka förare och marknadsföra serien. Serien har återigen växt till denna säsongen, å nu skjuter man sig själv i foten genom att se till att färre förare kommer till start :död .

Det räcker ju med röven och en bit krita för att inse vad detta kommer att göra med serien....

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
missförstånd kanske

missförstånd kanske men ja ser det mer ur säkerhets synpunkt om man skulle ha 250 ihop med battle of the twins:krama sen skiter ja i upplägget för ja skall ställa upp ändå för man smäller så mkt pengar ändå på detta men ja tycker det e svagt att bara 3-4 st som e här reagerar mot detta koncept att ändra in i det sista,...måste vara fler som e emot detta, särskilt de som vill ta poäng o göra en seriös satsning på gentlemannaracingen:yoparty

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka