Dubbla race samma dag BoTT Falken

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
missförstånd kanske men ja ser det mer ur säkerhets synpunkt om man skulle ha 250 ihop med battle of the twins:krama sen skiter ja i upplägget för ja skall ställa upp ändå för man smäller så mkt pengar ändå på detta men ja tycker det e svagt att bara 3-4 st som e här reagerar mot detta koncept att ändra in i det sista,...måste vara fler som e emot detta, särskilt de som vill ta poäng o göra en seriös satsning på gentlemannaracingen:yoparty

Slapp av, det flere som reagerer:tuttar Jeg har vært i kontakt med 6-7 av de andre og reaksjonen er stort sett den samme! Men ikke alle er like ivrige på å skrive hva de tenker her:tummenupp

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
kan inte rookie klasserna köra med oss så vi kan ha våra fina 2dagars race kvar, nu blir det samma grej som för rookie på knudan:va

nej min hoj går som en sp ungefär skiljer väll 130hk :D

Lyckost er!!

Eftersom tidsschemat för rookie 1000 var klockrent!!
hoppas på fler såna tidsscheman!!
Vem har tid och råd att sitta o häcka ien hel helg i en depå???

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Jag tycker att det gnälls lite väl mycket om detta här på sporthoj nu.
Vad jag har förstått så handlar detta om att det är för få deltagare i erf serien i både Nec & rec. Senast på Falkenberg var det ca 15 team som kom upp till start och då var det fritt fram för Rec att ansöka om att få köra wildcard. Hans har då inget annat val än att lägga tävlingarna på 1 dag istället.
Därav så får arrangören inte det att gå runt med kostnaderna med banhyra mm.
Hans är ju bara en samordnare som gör detta mer eller mindre ideellt och det hjälper inte att skälla för mycket på dom få personer som verkligen ställer upp och ser till så att vi får köra över huvud taget.
Jag tycker också att det är alldeles för kort tid med 1 timme mellan kval och race och att det blir väldigt stressigt med 2 race på 1 dag. Men som det ser ut nu är detta det enda alternativ vi har. Alternativet är ju annars endast 1 race som förra gången på Falkenberg. Och då är det väl bättre att stressa lite och få köra 2 race!!

Och när det gäller 250 sp så kör dom snabbaste ungefär som dom långsammaste i Bott så visst blir det lite fartskillnad men det hade nog gått det med.

Tänk er för allihop innan ni spyr galla över funktionärer och arrangörer på tävlingarna oavsett hur fel ni tycker att ni blivit behandlade eller hur orättvist det än är så gör dessa killar & tjejer detta helt ideellt och om vi skäller ut dem hela tiden så slutar dom helt enkelt och då får vi inte kört alls.

Sen tycker jag också att det vore en jättebra ide att försöka få till ett samarbete med rookieklasserna och köra våra tävlingar tillsammans med dem så att vi kan få våra 2 race och kval i lugn och ro så att vi kan gå runt och ljuga en massa i depån. :)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Vad jag har förstått så handlar detta om att det är för få deltagare i erf serien i både Nec & rec. :)

Bara undrar vart serien är på väg....
BoTT organisationen tackade ju tydligen Nej til att vara med på LMS B-helg, så det handlar inte bara om för få deltagare i ERF. (DET kan jag förstå)
Har inte riktigt förstått av VEM eller VARFÖR....det beslutet togs.

För min del är det slutkört i BoTT, gillade inte endagsupplägget på Falken senast och att lägga in ytterliggare ett race på en dag.. löser inte problemet och passar inte en trött gubbe som mig.

Jag går tillbaks till ERF istället, hojen såldes igår och en ny är inhandlades samma dag. (Spontan... Jag???:D)
Kanske kommer jag tillbaks med en Ducce till nästa år, får se hur upplägget blir för er.

mvh
//
Benny

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
känner som dig benny

känner samma som dig benny :tummenupp orkar fan knappt kvalet fast ja tränar ca 3-4ggr i veckan, kanske det har o göra med att man e så spännd när man kör:huvet ,...men men det löser sig, hade ingen aning alls att det hade o göra med efterfrågan med att ställa upp i nec o rec. :tuttar :banana

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Vad jag har förstått så handlar detta om att det är för få deltagare i erf serien i både Nec & rec. Senast på Falkenberg var det ca 15 team som kom upp till start och då var det fritt fram för Rec att ansöka om att få köra wildcard. Hans har då inget annat val än att lägga tävlingarna på 1 dag istället.
Därav så får arrangören inte det att gå runt med kostnaderna med banhyra mm.
Hans är ju bara en samordnare som gör detta mer eller mindre ideellt och det hjälper inte att skälla för mycket på dom få personer som verkligen ställer upp och ser till så att vi får köra över huvud taget.
Jag tycker också att det är alldeles för kort tid med 1 timme mellan kval och race och att det blir väldigt stressigt med 2 race på 1 dag. Men som det ser ut nu är detta det enda alternativ vi har. Alternativet är ju annars endast 1 race som förra gången på Falkenberg. Och då är det väl bättre att stressa lite och få köra 2 race!!

Och när det gäller 250 sp så kör dom snabbaste ungefär som dom långsammaste i Bott så visst blir det lite fartskillnad men det hade nog gått det med.

Tänk er för allihop innan ni spyr galla över funktionärer och arrangörer på tävlingarna oavsett hur fel ni tycker att ni blivit behandlade eller hur orättvist det än är så gör dessa killar & tjejer detta helt ideellt och om vi skäller ut dem hela tiden så slutar dom helt enkelt och då får vi inte kört alls.

Sen tycker jag också att det vore en jättebra ide att försöka få till ett samarbete med rookieklasserna och köra våra tävlingar tillsammans med dem så att vi kan få våra 2 race och kval i lugn och ro så att vi kan gå runt och ljuga en massa i depån. :)

Gneller??? Er vel ikke snakk om gnelling bare for at man er uenig i at et 2-årig innarbeidet raceopplegg endres med et pennestrøk. Alle med en vis lesekunnskap har fått med seg at det er finanskrise, og det kreves heller ikke særlige mattekunnskaper for da å forstå at det i løpet av sesogen ville medføre færre deltagere i skandinavisks racingserier. Jeg har også forstått at ERF-organsasjonen har forsøkt etter beste evne å drifte dette konseptet med stadig synkende inntekter, men det underslår ikke det faktum at man har tilbudt et produkt som man nå ikke leverer. Å påpeke at det å ikke levere hva som er lovet er for meg ikke gnelling, men derimot et rettmessig utrykk for missnøye med dårlig og mangelfull kommunikasjon. Regner med at dine bilkunder ikke er særlig fornøyd om du leverer en Skoda for prisen og løftet om en Audi?? Og saken i dette tllfellet deier seg nettopp om kommunikasjon. Hadde denne endringen kommet ifm informasjonsmøtet (priemieutdelingen) på Falken, eller også i den tidligere nevnte påmeldingsmailen ville saken vært en helt annen.

Jeg har stått i første rekke når det gjelder å spre budskapet om dyktigheten og gjennomføringsevnen i ERF/BoTT. Så, det er ikke min intensjon å spre galle på hverken organisatorer eller andre som står bak ERF-arranmentene. Som utvilsomt er dyktige og dedikerte mennesker. Men det må i anstendighetens navn være anledning til å påpeke det man oppfatter som feilaktige beslutninger.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Gneller??? Er vel ikke snakk om gnelling bare for at man er uenig i at et 2-årig innarbeidet raceopplegg endres med et pennestrøk. Alle med en vis lesekunnskap har fått med seg at det er finanskrise, og det kreves heller ikke særlige mattekunnskaper for da å forstå at det i løpet av sesogen ville medføre færre deltagere i skandinavisks racingserier..............

Håller med fullständigt!!

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
Håller med fullständigt!!

Kan bara hålla me. Kan snart slå i den sista spiken för RR. Tror det snart att banägarna får ta del av finanskrisen. Verkar som om dom skiter i om det kommer folk till deras banor eller inte. Kanske får de bidrag för att lägga banorna i träda.

# 26 BOTT

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Kan bara hålla me. Kan snart slå i den sista spiken för RR. Tror det snart att banägarna får ta del av finanskrisen. Verkar som om dom skiter i om det kommer folk till deras banor eller inte. Kanske får de bidrag för att lägga banorna i träda.

# 26 BOTT

Menar du att det är banägarnas fel att folk inte kommer till race? Hur gör du den kopplingen?

Grundproblemet är att det är för få deltagare i 3 av 4 klasser. Finns det nån bättre lösning än att köra som endagars race? Jag överväger hur vi ska göra på finalen i Anderstorp, därför undrar jag. Vi behöver ha in tillräckligt med deg för att kunna motivera kostnaden för sjukvård, banhyra, etc. Allt detta blir halverat om vi kör en dag istället för 2.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Menar du att det är banägarnas fel att folk inte kommer till race? Hur gör du den kopplingen?

Grundproblemet är att det är för få deltagare i 3 av 4 klasser. Finns det nån bättre lösning än att köra som endagars race? Jag överväger hur vi ska göra på finalen i Anderstorp, därför undrar jag. Vi behöver ha in tillräckligt med deg för att kunna motivera kostnaden för sjukvård, banhyra, etc. Allt detta blir halverat om vi kör en dag istället för 2.
Ingen har problemer med å se sammenhengen mellom færre team/førere og mindre kjøretid i et arrangement som ERF/BoTT/SP. Og for min del dreier dette seg ikke om penger, eller sammenslåing av klasser - men derimot om elementær informasjon og om hvilket produkt jeg betaler for.

I fjor fikk vi trusselen om at ERF ville kutte ut BoTT om vi ikke fikk med flere førere. I år har vi vært +20 i alle race! Mao ifølge kravet som ble satt til oss. Når vi da nå opplever et betydelig dårligere tilbud, dvs mindre banetid, for kort tid mellom kval og race og sist men ikke minst ingen sosialiseringstid:) Da er ERF/BoTT et helt annet produkt enn hva jeg kjøpte. Og skal man endre et produkt som man allerede delvis har betalt for (serieavgift), mener jeg at litt info på forhånd burde vært gitt "kundene"! For egen del er det primært reiseavstand som er det mest negative, 60-70 mil tur/retur for en dags kjøring er uaktuelt.

Forøvrig må jeg påpeke at ERF/BoTT-arrangementene er blant de beste jeg har deltatt på, alt flyter på og det er sjelden de misshaps som så ofte oppstår ifm sprintrace. Så det ville vært tragisk om et bra konsept skulle visne bort pga (små)penger. Hva med å øke deltageravgiften, evt kommet ut med hva som skal til for å oppnå at ingen taper penger på at vi skal få drive med vår gubberacing?

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP

Inte generellt att det banägarnas ansvar för finaskrisen. Kanske är det svårt att motivera alla människor att lägga sina surt förvärvade pengar på det vi tycker är det bästa vi vet. Men att körtid minskar och att kostnaden för körtiden bara ökar gör tror jag att man nått taket för vad sin hobby får kosta.

Ex. Bott 1300:- 2 kval 2 race (Normaltaxa) och det uplägget som passade min plånbok.

Falkenberg: 1 kval 1 race summa 1300:-
Förklara gärna det för mig.
Nästa race på Falkenberg ? 1 kval 2 race Kostnad ?

# 26 BOTT

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
För mig handlar det faktiskt lite om pengar. Inte för att det är anmälningsavgiften som är det tunga lasset. Men jag känner mig faktiskt lite lurad när man kan ändra bantider m.m. lite hur man själv vill. Som tex på Falkenberg förra gången, men ändå betala fullpris :va

Jag förstår mycket väl att alla vill tjäna pengar (eller få det gå runt), men alla får väll då hjälpa till i dessa dåliga tider. Nu vet jag inte hur organisationen funkar riktigt. Men är det kanske inte dax att banägarna kanske drar ner lite på priserna. Marginalerna verkar ju vara hur tighta som helst för arrangörerna. Allt detta skapar ju bara misstro, gnäll och dålig stämning.
I värsta fall så kan det ju faktiskt leda till att några serier läggs ner, och det tjänar ju ingen av oss på.

Jag vet att många lägger ner hur mycket tid på detta som helst för att få det att fungera. All heder åt er :tummenupp
Men jag blir rädd/besviken när jag ser att "min" lilla serie kanske ligger i farosonen för fortsatt verksamhet. Kanske mest på grund av att det är brist på komunikation.
Komunikation är ju svårt bara här hemma, så hur är det då inte i detta samanhanget iofs :krama

Jag ville mest bara skriva av mig lite. Jag tycker alla gör ett fantastiskt jobb, men att händelseförloppet den senaste tiden är trist :(

Nu är jag ju Rookie och helt ny på detta, så jag är ju kör-k*t som faen. Vilket leder till att jag kommer köra i vilket fall som helst :yoparty Men därför inte sagt att jag är nöjd med allt ;)

Vi ses på Falken hoppas jag!

Last edited:

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Hur många utav bottarna kommer? Jag kommer i alla fall. Jag vill hälst köra ett race lördag och ett söndag. Men denna helgen passade det mig perfekt att det bara blev en dag och två race. Har familj högtid på söndag med barn kallas.

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Komigen nu BOTTARE klassen har växt till i år o jag tror att det blir ännu fler nästa år. Nu kör alla som kan falkenberg så vi visar att vi är klassen att räkna med. Sitter vi hemma o grinnar dödar vi bara vår egna klass:tummenupp

Men heldags träning på fredag vill jag ha :Bugar

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Komigen nu BOTTARE klassen har växt till i år o jag tror att det blir ännu fler nästa år. Nu kör alla som kan falkenberg så vi visar att vi är klassen att räkna med. Sitter vi hemma o grinnar dödar vi bara vår egna klass:tummenupp

Men heldags träning på fredag vill jag ha :Bugar

Klassen kommer ikke til å dø av seg selv, men vi må ha rammevilkår som gjør det interessant å toure rundt i Sverige:tummenupp For egen del kan Falken bli vanskelig da jeg pga jobb ikke rekker å kjøre nedover før tidligst lørdag natt - derfor var løpsopplegget med søndagsrace så forbanna bra:gnissla Da kunne jeg rulle rundt i ørska på lørdag, og prøve å få til noe på søndag. Sånn det blir nå er jeg redd det er mer aktuelt å kjøre NM-finalen på Rudskogen:rolleyes: Beslutningen tas i løpet av denne uken!

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Klassen kommer ikke til å dø av seg selv, men vi må ha rammevilkår som gjør det interessant å toure rundt i Sverige:tummenupp For egen del kan Falken bli vanskelig da jeg pga jobb ikke rekker å kjøre nedover før tidligst lørdag natt - derfor var løpsopplegget med søndagsrace så forbanna bra:gnissla Da kunne jeg rulle rundt i ørska på lørdag, og prøve å få til noe på søndag. Sånn det blir nå er jeg redd det er mer aktuelt å kjøre NM-finalen på Rudskogen:rolleyes: Beslutningen tas i løpet av denne uken!

Kom igen nu Geir!! Jag ska köra, tänk på att jag ligger före dig i tabellen :tungan . Nu ska jag nog hinna med lite träning innan också :banana .
Jobbet kommer väll i andra hand :tummenupp .

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Kom igen nu Geir!! Jag ska köra, tänk på att jag ligger före dig i tabellen :tungan . Nu ska jag nog hinna med lite träning innan också :banana .
Jobbet kommer väll i andra hand :tummenupp .

Før i tabellen??? Ligger ikke alle før meg i tabellen:va Dere har har jo kjørt en 30-40 race og jeg 2:arsele Trening er for vimps:yoparty Og nei i disse tider går kunder foran alt:huvet Nopp, som tidligere nevnt beslutningen tas i løpet av denne uka:rolleyes:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Før i tabellen??? Ligger ikke alle før meg i tabellen:va Dere har har jo kjørt en 30-40 race og jeg 2:arsele Trening er for vimps:yoparty Og nei i disse tider går kunder foran alt:huvet Nopp, som tidligere nevnt beslutningen tas i løpet av denne uka:rolleyes:

Jag körde inte racen på Knutstorp :rolleyes: .
Du körde inte på Anderstorp....

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...