Jag tycker att det gnälls lite väl mycket om detta här på sporthoj nu.
Vad jag har förstått så handlar detta om att det är för få deltagare i erf serien i både Nec & rec. Senast på Falkenberg var det ca 15 team som kom upp till start och då var det fritt fram för Rec att ansöka om att få köra wildcard. Hans har då inget annat val än att lägga tävlingarna på 1 dag istället.
Därav så får arrangören inte det att gå runt med kostnaderna med banhyra mm.
Hans är ju bara en samordnare som gör detta mer eller mindre ideellt och det hjälper inte att skälla för mycket på dom få personer som verkligen ställer upp och ser till så att vi får köra över huvud taget.
Jag tycker också att det är alldeles för kort tid med 1 timme mellan kval och race och att det blir väldigt stressigt med 2 race på 1 dag. Men som det ser ut nu är detta det enda alternativ vi har. Alternativet är ju annars endast 1 race som förra gången på Falkenberg. Och då är det väl bättre att stressa lite och få köra 2 race!!
Och när det gäller 250 sp så kör dom snabbaste ungefär som dom långsammaste i Bott så visst blir det lite fartskillnad men det hade nog gått det med.
Tänk er för allihop innan ni spyr galla över funktionärer och arrangörer på tävlingarna oavsett hur fel ni tycker att ni blivit behandlade eller hur orättvist det än är så gör dessa killar & tjejer detta helt ideellt och om vi skäller ut dem hela tiden så slutar dom helt enkelt och då får vi inte kört alls.
Sen tycker jag också att det vore en jättebra ide att försöka få till ett samarbete med rookieklasserna och köra våra tävlingar tillsammans med dem så att vi kan få våra 2 race och kval i lugn och ro så att vi kan gå runt och ljuga en massa i depån.