DR-Zätare skrev:2608130Jag förutsätter att det är Terblanche men har inte fått det bekräftat eller missat att läsa där det bekräftas.
Enligt den inscannade artikeln i MCN tidigare i tråden har ju Perrä inte varit inblandat.
DR-Zätare skrev:2608130Jag förutsätter att det är Terblanche men har inte fått det bekräftat eller missat att läsa där det bekräftas.
jaja ducce har pressvisning då, men mässan öppnar imorrn.amullo skrev:2608136NÄ!
IDAG visas 1098 officiellt på EICMA.
http://www.eicma.it/moto/en/publishing.aspx?PageId=114&PagePath=2-
MONDAY 13th, NOVEMBER
7.00 pm DUCATI at the Business Centre - Auditorium
kiko skrev:2608141Enligt den inscannade artikeln i MCN tidigare i tråden har ju Perrä inte varit inblandat.
Vad jag menade var väl mer att det måste vara en marknadsavdelnings dröm att en produkt säljer sig själv. Det kan självklart bero på att avdelningen slitit häcken av sig tidigare men i Ducatis fall så lever de ju mycket på sin image som deras kunder inte är sena att sprida vidare = en marknadsförares dröm.DR-Zätare skrev:2608085Man kan också se Ducati som ett exempel på en marknadsföringsavdelning som är en väldigt väl integrerad del verksamheten eftersom marknadsföring onekligen genomsyrar stora delar av det Ducati gör. Så det kanske är just sliter ihjäl sig de gör eller i alla fall har gjort för att få alla att dra åt samma håll.
sandstream skrev:2608175Vad jag menade var väl mer att det måste vara en marknadsavdelnings dröm att en produkt säljer sig själv. Det kan självklart bero på att avdelningen slitit häcken av sig tidigare men i Ducatis fall så lever de ju mycket på sin image som deras kunder inte är sena att sprida vidare = en marknadsförares dröm.
DR-Zätare skrev:2608156Du ser, där får jag för att jag förutsätter saker som jag inte vet och det skulle väl också kunna förklara 1098:ans lite mer "kommersiella" utseende än många av den gode Pierres andra skapelser.
stronzo skrev:2608233Haha, Terblanche designade även Multistradan i ungefär samma veva som 999'an.
Jag minns en kommentar om Multin på ett utländskt Ducatiforum:
"If I had a dog that ugly, I'd shave it's ass and make it walk backwards".
Terblanche och hans underhuggare blev av någon "konstig anledning" portade från 1098-projektet.
Dock måste man till P.T's fördel nämna Hypermotarden som också kommer nästa år, samt den underbara Supermonon.
Jag håller med där. 999:an är inte är snygg utan riktigt snygg.DR-Zätare skrev:Jag måste nog också räkna 999 till P.T:s fördel numera. Efter den initiala besvikelsen på uppföljaren till 916 (hade man kunnat bli något annat än besviken?) så gillar jag den nu och tycker den är riktigt snygg. Inte vacker men snygg.
Japp, vet inte hur många som PM:at och frågat om K5/K6 de senaste två åren men snart är det dags att be KGK om provisionamullo skrev:2608231Suzuki kanske skulle anställa dig Sandstream!
Du gör ju otroligt mycket för att sprida det egna märket/tänket/imagen vidare!
sandstream skrev:2608463Japp, vet inte hur många som PM:at och frågat om K5/K6 de senaste två åren men snart är det dags att be KGK om provision
Man kan konstatera att Ducati har startat ett krig om vem som har den ballaste och mest informationsspäckade instrumentpanelen. Hur ball som helst och nu kan de japanska knappast nöja sig med att erbjuda röd lampa vid max rpm.Maverick_ou812 skrev:2609587Datalogging
1098 riders will be able to analyze their performances and read and compare numbers for throttle opening, rpm’s, engine temperature, distance, number of laps and laptimes by fitting Ducati Data Analysis (DDA) on their bikes. Storage capacity is 2 MByte, for a maximum acquisition time of more than 3 hours. DDA comes stock on 1098 S and can be separately purchased for 1098 version as a Ducati aftermarket part.
Nyteknik skrev:2609689Man kan konstatera att Ducati har startat ett krig om vem som har den ballaste och mest informationsspäckade instrumentpanelen. Hur ball som helst och nu kan de japanska knappast nöja sig med att erbjuda röd lampa vid max rpm.
Måste säga att jag är imponerad av vad de fått fram, helt klart!Maverick_ou812 skrev:Snacka om rejsing... En sån här vill till och med du ha sandstream! Mo ha ha ha ha ha ha ha!
Precisamullo skrev:2608634I hear that!
Har samma situation fast om Ducati. Men man ställer så gärna upp så. Det är ju kul att man kan dela med sig om den lilla kunskap man har om hojen..
Maverick_ou812 skrev:2609587Porr...
.......
sandstream skrev:2609706Måste säga att jag är imponerad av vad de fått fram, helt klart!
Men det som imponerar mest och som skiljer den här modellen från de tidigare är att de satt en prislapp som visserligen är högre än för liknande japs men det är ändå betydligt billigare än tidigare och det tycker jag är den stora positiva skillnaden.
MagnusK skrev:2609710Mycket fokus på race. Detta skvallrar lite om hur extremt RR'en måste vara byggd.
Japp, precis vad jag menade.DR-Zätare skrev:2609728Har jag missat något eller kom vi inte fram till att priset är detsamma som på 999? 174 900:-? Eller menar du att specifikationen på hojen ökat men priset är detsamma och därigenom är det relativa priset lägre?
Det är inte sant.Maverick_ou812 skrev:2609587Porr...
BRAKES, WHEELS AND BODYWORK
One-piece calipers
Ducati 1098 is the first production bike to ever use race technology with one-piece radial Brembo calipers.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |