LuddE_
Ny medlem
Jaaa...vad säger man, VILL HA!!!
Last edited:
Maverick_ou812 skrev:2602705En fråga som bara måste besvaras av någon. Kommer den som Biposto också eller? Kan inte hitta den infon.
Maverick_ou812 skrev:2602705En fråga som bara måste besvaras av någon. Kommer den som Biposto också eller? Kan inte hitta den infon.
amullo skrev:2602720Både Base och S kommer vara tillgängliga som Mono eller BiP.
Förmodligen får Mono´n en alu bakram som lättar lite mer..
Jag kan fortfarande inte förstå att de lyckats banta ner hojen till 171 kg torrvikt...
Låt vara att Ducati gjort en "japan" vägning a la
*ingen vätska/olja/vatten någonstans
*inget batteri
*-10%
så är det ju ÄNDÅ grönj*vligt mycket lättare än 999:an..
Mmmmmm... du har också satt upp en 1098:a på önskelistan va?amullo skrev:2602720Både Base och S kommer vara tillgängliga som Mono eller BiP.
Förmodligen får Mono´n en alu bakram som lättar lite mer..
Jag kan fortfarande inte förstå att de lyckats banta ner hojen till 171 kg torrvikt...
Låt vara att Ducati gjort en "japan" vägning a la
*ingen vätska/olja/vatten någonstans
*inget batteri
*-10%
så är det ju ÄNDÅ grönj*vligt mycket lättare än 999:an..
Nu förstår jag inte... alla säger ju att Ducce är en posörmoppe som bara passar att stå o visa upp vid korvmojjen, klart man måste kunna skjutsa...DR-Zätare skrev:2602723Skjutsa gör man med bil!
Maverick_ou812 skrev:2602745Nu förstår jag inte... alla säger ju att Ducce är en posörmoppe som bara passar att stå o visa upp vid korvmojjen, klart man måste kunna skjutsa...
DR-Zätare skrev:2602869Posörvärdet måste ju vara betydligt högre på en monoposto än en biposto. Orsaker till detta är två:
1. Det är betydligt racigare med monoposto och alla vet ju posörformeln lyder:
(R*Pr)2 = Po.
R är i detta fall "racefaktor", Pr är priset på hoj, tillbehör och personlig utrustning och Po är posörfaktor som alltså ökar med kvadraten (2) av ökningen i racefaktor multiplicerat med pris.
2. En regel för att klassas som posör är väl att man egentligen inte ska vara speciellt duktig på att köra vilket kommer att framgå tydligare om du skjutsar eftersom du då har någon som kan intyga hur nära du var att köra på refugen när du skulle göra en U-sväng eller att du faktiskt bromsar när det är motljus.
HönaPower skrev:2602891Ser ju för fan ut som en VFR...vad hojtar ni om?
emullo skrev:2602905Tycker du.. okej, den ser ut som en vfr enligt dig, då stänger vi tråden..
amullo skrev:2602888Den formalen verkar vara den förenklade..
Den tar inte hänsyn till:
C faktorn = Chickenstripe.. Mäts i mm och utgör en multiplikatfaktor
FK = Färg kordinerat
Ne = Neon (upphöj i 2 för varje enskilld neonljus källa)
Alltså
(R*Pr)2 x (C*Fk) x Ne2= Po.
Var på Sveriges baksida hela dagen igår, visste att jag skulle missa något riktigt viktigt här på SHGustav O skrev:2600985En Duccetråd utan Sandstream? Vart är världen på väg?
Ja, 160 Hk och 173 kg är verkligen skrämmande prestanda på en 1100.PeGe skrev:2601107Sandstream har sett ljuset och insett att han kommer att bli duktigt avtorkad på banorna de närmaste åren av standard-duccar...
Som är att de själva arrangerar billiga och bra bandagar som du inte har varit välkommen till tidigare. Men nu, när du ska köpa en 1100 och lärt dig uppskatta grappa, så kan även du börja köra med dem. Vinka till dem från mig ocksåsandstream skrev:Sen brukar Ducce-ägarna vara sällsynta på bandagar eller tävlingar av förklarliga skäl...
Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.Bingo skrev:2602924Som är att de själva arrangerar billiga och bra bandagar som du inte har varit välkommen till tidigare. Men nu, när du ska köpa en 1100 och lärt dig uppskatta grappa, så kan även du börja köra med dem. Vinka till dem från mig också
Triggerhappy skrev:2602916Kul för betalande ducatiköpare att nästan få japs prestanda a´la 1998 (r1) redan 2007
Imponerande!
*FLAIMBAITE*
sandstream skrev:2602942Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.
sandstream skrev:2602942Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |