ducati 1098 presenterad!!!!!!!!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Flusso della sabbia skrev:
2602942 Ska bli spännande att se de svenska priserna för 1098.

Eller hur!

Och håll med om att 160 hästar på 171 torr kilon är ju inte alls dåligt. Speciellt inte om man får ett maxvrid på 125nm..

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Säger bara mumma! En sån är numera skrivbordsunderlägg. Men, ska den ersätta 999:an då eller? Kan väl inte säljas parallellt? :tungan

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
amullo skrev:
2602968 Eller hur!

Och håll med om att 160 hästar på 171 torr kilon är ju inte alls dåligt. Speciellt inte om man får ett maxvrid på 125nm..

...och en själ på köpet...:tummenupp

sandstream

Guest
Mackz skrev:
2602960 Du har tydligen missat att det är en twin det handlar om?
Nej, jag är fullt medveten om att Ducati försöker nischa sig med rörram och twinmotor.
Med tanke på vad de ska konkurrera med saknar motortypen betydelse och man kan bara konstatera att de ligger 10 år efter japanerna.
Men det är ju en Ducati så vad spelar det för roll?

amullo skrev:
Och håll med om att 160 hästar på 171 torr kilon är ju inte alls dåligt.
På en twin är det som sagt imponerande.

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
2603016 Nej, jag är fullt medveten om att Ducati försöker nischa sig med rörram och twinmotor.
Med tanke på vad de ska konkurrera med saknar motortypen betydelse och man kan bara konstatera att de ligger 10 år efter japanerna.

lösningen heter www.gemoneybank.com. Dyra lån iofs men du vet att det är värt det :D

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
Såld
novecento skrev:
2599694 ducati har dragit fram datumet då info läckt ut.

beskåda underbarnet på www.ducati.com.

eat your hearts out suckers!!!!

Fan, precis när man trodde habegäret var släckt för ett tag :näsblod

Det jag inte gillat på 999 är den gigantiska ljuddämparburken - nu åter med singelpipor (men inte helt lyckad - smälter in riktigt in i designen).
Kanske man kan se något bakåt också, utan att släppa en hand från styret.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
2603016 Nej, jag är fullt medveten om att Ducati försöker nischa sig med rörram och twinmotor.

Vad får du ut av att i tråd efter tråd påpeka för folk att de har dålig smak, köper dåliga hojar till för höga priser? Låt folk få gilla och köpa vilka jävla hojar de vill på vilka lösa grunder de vill så kan du fortsätta köra med din superduper-Suzuki i fast förvissning om att du fattat något som andra inte har. Du behöver inte trycka upp det i ansiktet på folk hela tiden. Jag tycker du är trevligare och smartare än så. Visst är det mycket på "skoj" men inlägg som ditt ovan har ju ingen ton av medkänsla som behövs för att det ska bli kul.

mvh Gustav

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Den är snygg överlag och lite sådaär lagom så den tilltalar de flesta på något sätt. Inte så djärv å vågat brutalsnygg som 999 men tillräckligt vacker å sexig för å kunna bli succe. Det som avgör är prislappen.
Ska bli väldigt intressant å se var den hamnar i pris. Vågar och vill Ducati håna sin trogna kundkrets med en ny attraktiv prispolitik?

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
sandstream skrev:

Och precis här spårar tråden ut :huvet

Men läcker hoj är det.

- Hej banken, Kenneth här igen. Jo jag undrar en sak...

Akesson

f.d Bandagsfreak
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-01, no more
sandstream skrev:

Ligger efter i vadå?? inte lika många hk förvisso men de italienska twinnarna är väl minst lika snabba runt en bana som en japansk 4:a? millen har väl visat det ganska tydligt i masterbike(bespara mig kommentarer om Bike's trovärdighet).
Är ingen fanatisk motorkonfigurationstaliban men ser inte riktigt vad du syftar på:va

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
wheelie82 skrev:
2602973 Säger bara mumma! En sån är numera skrivbordsunderlägg. Men, ska den ersätta 999:an då eller? Kan väl inte säljas parallellt? :tungan

De brukar väl behålla den gamla modellen ett år efter introduktionen av den nya men meningen är att den ska ersätta 999:an. 998:an såldes väl ett år ytterligare efter introduktionen av 999:an och de ska ju dessutom tävla med 999R även nästa år i WSBK eftersom, vad jag förstår, reglementet inte ändras till 2007 utan först till 2008.

Dessutom lär ju efterfrågan på nya 999:eek:r sjunka ganska kraftigt i och med introduktionen av 1098 så det blir nog knappast ekonomiskt försvarbart att fortsätta nyproduktionen av 999 längre än ett år när de som föredrar den gamla modellen har fått sina hojar.

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Triggerhappy skrev:
2602916 Kul för betalande ducatiköpare att nästan få japs prestanda a´la 1998 (r1) redan 2007:tummenupp

Imponerande!

*FLAIMBAITE*

Trist att R1or måste ha glädjemätare för att vissa ska tro att de går så mycket snabbare än italienska v-twinar. Har aldrig förståt riktigt varför en R1 <-03 som ska ha 150hk aldrig kommer ikapp en mille med bara 130hk...fast R1 föraren säger va fan jag körde ju X80 o du körde ju bara X60 enlig din mätare. Allt handlar inte om hk i papprena, eller leksaks hastighetsmätare som vissar långt ifrån rätt :arsele , FLAIMBAITE? näää nu ska vi :pannkyss istället.

Man ska se det så här kul med nya hojar som inte liknar de gamla som finns...

sandstream skrev:

Jag hoppas du driver med oss eller är du så korkad på riktigt :va , Ska bli kul att se när japan börja bygga riktiga V4or till marknaden(sporthojar ej vtr 750,800"anser att de är touring"). Sen så är det ju tragiskt att det va en V-twin som vart först i masterbike.... :rolleyes:

<-Stödjer gräv bort sthlm :pannkyss

Sandis har du fortfarande inte testat en v-twin än?

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Snail_shell skrev:
2603118 Jag hann köra 100 mil med den nya..
Nu blir det nytt till våren.. :D

Jag vill bara ta tillfället i akt att poängtera att jag INTE är avundsjuk på din nuvarande och din blivande hoj. Inte alls.

:)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
HönaPower skrev:
2603123 Ducatister VS Japanåkare...pajkastningen tar aldrig slut! :D

Det kan ju i och för sig vara vilka märken eller företeelser som helst, så fort ett eller två läger som föredrar ett alternativ av andra orsaker än "logiska" argument så blir diskussionerna inte vackra.

Jag har åkt både Ducce och japanskt och jag tycker bägge har sin charm. I och för sig betyder det väl att jag gjort mig omöjlig i bägge lägren så jag får väl bilda ett eget läger; "vi som kör den hoj vi kör och skiter i varför andra förerdrar det ena eller det andra" :)

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
DR-Zätare skrev:
2603145 Det kan ju i och för sig vara vilka märken eller företeelser som helst, så fort ett eller två läger som föredrar ett alternativ av andra orsaker än "logiska" argument så blir diskussionerna inte vackra.

Jag har åkt både Ducce och japanskt och jag tycker bägge har sin charm. I och för sig betyder det väl att jag gjort mig omöjlig i bägge lägren så jag får väl bilda ett eget läger; "vi som kör den hoj vi kör och skiter i varför andra förerdrar det ena eller det andra" :)

Helt rätt inställning...jag tycker det är synd att att alla inte har testat både en japs hoj och en italiensk hoj. Och sen kommer och nedvärderar det märket de ej har kört.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
DR-Zätare skrev:
2603145 Jag har åkt både Ducce och japanskt och jag tycker bägge har sin charm. I och för sig betyder det väl att jag gjort mig omöjlig i bägge lägren så jag får väl bilda ett eget läger; "vi som kör den hoj vi kör och skiter i varför andra förerdrar det ena eller det andra" :)
Jag är gärna med i den klubben. :)

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
sandstream skrev:

Jaha, på vilken punkt ligger Ducati 10 år efter tycker du?
Jag hoppas du inte tror att Ducati låter bli att köra med radfyror för att de inte vet hur man bygger en? Italienare är rätt bra på att göra rovor med både få och flera cylindrar faktiskt.
Ducati bygger racinghojar uteslutande kring en V-motor, meningen med racing är att vara snabbast och först i mål. Tydligen så räcker deras motorcyklar gott och väl för att vara först över linjen även om de inte har högst siffror i dina diagram.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024