ducati 1098 presenterad!!!!!!!!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Såja!

Låt nu inte denna tråd gå alla Ducati-trådarnas väg.:mad:

Prata 1098 och lämna Japan vs Italien/Europa snacket till en annan tråd.
Låt vara att MCN hävdar att nya 1098 skall "outdrag a GSX-R1000", men vi får vänta till lite mer omfattande tester innan vi får se om det är sant.
Rad4 eller V-twin.. Alla har vi våra egna preferenser. Sandstream (med flera) älskar rad4 pga effekten och priset.. Jag (med flera) älskar V-twin pga av andra anledningar som motorkaraktär, design, ljud, "känsla" OSV (själ?:D ).

Nåja.. Jag kan meddela att de första eftermarknadsdelarna till 1098 redan hamnat i marknaden USA.. Mest CF lovas, dock inga bilder än.. Hoppas någon gör något åt det gräsligt stora värmeskyddet på avgasröret..:näsblod
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Är det bara R:en som kommer att vara 1198cc eller kommer även standardmodellerna att få 100cc till 2008?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Mackz skrev:
2603278 Är det bara R:en som kommer att vara 1198cc eller kommer även standardmodellerna att få 100cc till 2008?

Om det vore så att alla modeller blir 1198 till 2008 är det nog liten risk att Ducati skulle avslöja det nu eftersom ganska många skulle vänta med att köpa tills 1198:an kommer då.

Det blir säkert så att de behåller 1098 kubik för vanliga och S modellen under det modellår som R:en introducerats för att göra R:en lite mer speciell och inte göra de kunder som köpt en 1098 alltför besvikna redan efter ett år.

De gjorde ju på liknande sätt med 996R där R fick testastretta motorn ett år innan vanliga modellerna fick den.
 

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ett tält i trädgården(renoverar)
Hoj
Letar.....
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha
Vill ha

Ska bara göra ett "våldsamt" stort uttag på banken först.
 

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Den ser ut som en moderninserad 996, vilket är mycket bra. Det är nämligen (som jag sagt tidigare) den i mitt tycke absolut snyggaste hojen genom tiderna.
En riktig 10-poängare utseende-mässigt.
 

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
Nog kan jag tänka mig att förflytta mig på en sån där 1098, är någon intresserad av en 996 SPS till sommaren -07, så verkar det som jag har en som jag kan avstå.
 

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
2603090 Vad får du ut av att i tråd efter tråd påpeka för folk att de har dålig smak, köper dåliga hojar till för höga priser?
Roliga inlägg från en del naiva ägare :)

Men utav respekt för tex Amullo som verkar vara en vettig kille så ska jag försöka vara lite mer saklig i framtida trådar om Ducati och inte svara på flemjönskningar från tex Gustav ;)
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
DR-Zätare skrev:
2603145 Det kan ju i och för sig vara vilka märken eller företeelser som helst, så fort ett eller två läger som föredrar ett alternativ av andra orsaker än "logiska" argument så blir diskussionerna inte vackra.

Jag har åkt både Ducce och japanskt och jag tycker bägge har sin charm. I och för sig betyder det väl att jag gjort mig omöjlig i bägge lägren så jag får väl bilda ett eget läger; "vi som kör den hoj vi kör och skiter i varför andra förerdrar det ena eller det andra" :)

Jag ansöker om medlemskap :)

Glömde en sak.... riktigt vacker hoj men plånboken säger nej :(
Fan, var är min V75 vinst....
 
Last edited:

Jimsan

fort är skoj
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ingen
Tittar man riktigt noga så ser man hur den gapskrattar åt alla japanhojar
(inklusive min egen)

VILL HA :tuttar
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Fler bilder.
 

Bifogat

  • e5927759.jpg
    e5927759.jpg
    125.3 KB · Visningar: 197
  • efaec121-1.jpg
    efaec121-1.jpg
    94.8 KB · Visningar: 127
  • 271327fd.jpg
    271327fd.jpg
    134.8 KB · Visningar: 207

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
2603659 Har de popnitat fast kåpglaset?

Nää.. Ser ut som samma lösning som på 916/999. Små torx skruvar som sitter i gummiklädda muttrar monterade på baksidan. Pilliga som f*n att få bort, men det går.

IMG_1031.JPG
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
amullo skrev:
2603679 Nää.. Ser ut som samma lösning som på 916/999. Små torx skruvar som sitter i gummiklädda muttrar monterade på baksidan. Pilliga som f*n att få bort, men det går.

Framför allt är de dyra och finns således inte på Suzuki så därför har inte Sandstream sett dem. Specialverktyget för torxskruvarna är en liten läckerbit oxå.

Ja just det ja, det var 1098 det handlade om. Den verkar trevlig, men ful. Tamburini åter!
 

Fist Woman

Guest
Jamen så trevligt!

Nu har man äntligen något positivt att koncentrera sig på. Jag tror att jag skall beställa en imorgon bitti.

En 999:a 04 är således nu till salu, tjejkörd för övrigt, finns det några hugade spekulanter?


Skruvtypen BTW heter "pan-head-shoulder" ett vackert namn på en vacker skruv, eller hur?
 
Last edited:

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Fist Woman skrev:
2603703
En 999:a 04 är således nu till salu, tjejkörd för övrigt, finns det några hugade spekulanter?

Skicka ett PM till Sandstream, innerst inne vill han ha en Ducati men han vet inte om det än. Du kan säkert få bra betalt för att hålla tyst om det här på Sporthoj.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hmmm... 1100 cc och 1200 nästa år. Är det bara jag som har problem med förstoringen av slagvolymen? Sporthojar ska ha små varviga motorer. Kubik är för glidare. Det känns lite desperat att gå över litergränsen. De borde satsa på en högvarvig 800 cc V4 istället och prissätta den seminormalt, dvs normalt med Ducati-mått mätt. Den hade jag köpt.
 

Fist Woman

Guest
Mackz skrev:
2603708 Skicka ett PM till Sandstream, innerst inne vill han ha en Ducati men han vet inte om det än. Du kan säkert få bra betalt för att hålla tyst om det här på Sporthoj.

Jag har alltid tyckt att suzuki är Ducatis motsats, det är svårt att sätta fingret på vad som är dåligt, likheten kan emellertid vara att jag kan känna någon slags hatkärlek till vissa suzukimodeller,GSXR 750 85-86 och GSX 750 ES-83 tex.

Fast när jag tänker efter så... känna är nog inte sandströms starkaste sida, du har nog fel i alla fall.
 

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
Goldwing
:tummenupp Snyggers! Det ser ut som om Ducati har tagit ett kliv tillbaka och gjort en "facelift" på gamla 916-designen.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top