Ducati 1199 Panigale: 195bhp

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
I fråga om design, utsmyckning och en massa lull,lull för pengarna= Ducati, men Italienarna är ju inte direkt kända för att få saker och ting att hålla. Vare sig det är hojar/bilar eller övriga industriprodukter.
Men den väcker ha begär.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Låter ju rätt så mulligt trots orginalljuddämpare verkar det som :)
Undra hur italienarna fick den genom regbesiktiningen? :muta

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
”DUCATI has released power graphs...”

Har det större trovärdighet än det redaktionella innehållet i Svensk Damtidning?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I fråga om design, utsmyckning och en massa lull,lull för pengarna= Ducati, men Italienarna är ju inte direkt kända för att få saker och ting att hålla. Vare sig det är hojar/bilar eller övriga industriprodukter.
Men den väcker ha begär.

Nja, mekaniken på åtminstone bilarna och industrimaskinerna brukar hålla mycket hög kvalitet.
Elektroniken, not.

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Här har ni dom: alla 195 "brö-storms" cavallisarna i dynobänken på en o samma gång...hejvaregår!! :näsblod

Last edited:

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Men varför fällde han ner visiret när han börja köra?:va
Rädd att motorn skulle explodera och delarna richochetera månne?:D

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Den varvar friskt, härligt ljud!

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Ducati has finally started building the hotly-anticipated and all-new 1199 Panigale superbike at the Bologna factory this week.

The Panigale is the all-new 200bhp 1200cc V-twin superbike the firm hopes will revolutionise the class when it’s launched in two weeks’ time in Dubai.

MCN will be one of the first publications in the world to ride the bike in early February and will publish the first online and print reviews of the new bike.

Andy Downes - MCN 25 January 2012

panigale-production.jpg

:tummenupp

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Klart snyggaste hojen som någonsin byggts såg den idag i GBG på mässan och mitt exemplar är redan bokad så nu väntar en spännande vår/sommar 2012 med Världens snyggaste hoj mellan benen :)
Blev en S med ABS :p

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Klart snyggaste hojen som någonsin byggts såg den idag i GBG på mässan och mitt exemplar är redan bokad så nu väntar en spännande vår/sommar 2012 med Världens snyggaste hoj mellan benen :)

Kan inte mer än hålla med! Funderar på en S med abs men försäkring kommer nog inte bli kul!

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat

Grattis till hojen, den är verkligen grym!

Älskar verkligen min 1098á men jag måste erkänna att nu ser den tung o gammal ut, fan vad man påverkas av det som kommer sist, vare sig man vill eller inte...

Hoppas nu bara att dom verkligen fått all elektronik att fungera direkt så det inte blir en massa problem som dominerar forum och press, funkar den bra kommer det att bli en succe priset till trots.

M.V.H
Micke

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Vissa tycker den e snygg men jag tycker den ser ilsken å hungrig ut inget jag hade kelat me utan istället varit vaksam. Om man skulle se den i backspegeln i sommar så vet man att siktet är att förpassa en till skamvrån samtidigt som att den sprutar gummirester å småsten på en när den väl har passerat en för att man inte en skall försöka att hänga på.

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Dock ingenting för nybörjare. Att man måste ha hjälm, handskar, stövlar o touring / goretex ställ redan i bromsbänken säger en del!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Låter ju rätt så mulligt trots orginalljuddämpare verkar det som :)
Undra hur italienarna fick den genom regbesiktiningen? :muta
Italienska myndigheter måste vara glada för inhemska produkter, för jag förstår heller inte hur de får igenom allt välljud på EU-bevisen. Hur kan ex. RSV4 vara typad på 109dB? :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning