Superquadro Mono heter motorn och är i princip en kapad panigale motor, 85hk med race system och varvar 10250.
Stämmer dessa siffror så tror jag att det kan bli en sjukt rolig och var villig motor.
Ser dessutom ganska kompakt ut?
View attachment 491285
View attachment 491286
I artikeln jag länkar till i mitt inlägg ovan påstår projektledaren för denna motorn Stefano Fantoni att arbetet med den också informerat utvecklingsarbetet av crossmotorn. Hur mycket sanning som ligger i det kan man förstås bara spekulera i.Det är knappast många skruvar som går att återanvända från den där till en crosshoj.
Utöver att den har för mycket kubik och antagligen för kraftigt (tungt) dimensionerade prylar så har den väl våtsump också. Blir dålig med markfrigång med den där motorn i ett crosschassi.
I artikeln jag länkar till i mitt inlägg ovan påstår projektledaren för denna motorn Stefano Fantoni att arbetet med den också informerat utvecklingsarbetet av crossmotorn. Hur mycket sanning som ligger i det kan man förstås bara spekulera i.
Nej, inte för att åka motoxross på just den hojen, självklart. Men de rejsar ju mx för att sälja hojar till konsumenter tänker jag, och satsar mer och mer på offroad i allmänhet, dels mx, men även Desert X osv. Det skulle ju vara en hoj att göra både motard -variant och dualsport -variant av detta. Typ som KTM/Husqvarna/GasGas gör med dens direkta konkurrent....Det är knappast många skruvar som går att återanvända från den där till en crosshoj.
Utöver att den har för mycket kubik och antagligen för kraftigt (tungt) dimensionerade prylar så har den väl våtsump också. Blir dålig med markfrigång med den där motorn i ett crosschassi.
Ser ut som Doctor T:s motor. Ett plagiatSuperquadro Mono heter motorn och är i princip en kapad panigale motor, 85hk med race system och varvar 10250.
Stämmer dessa siffror så tror jag att det kan bli en sjukt rolig och var villig motor.
Ser dessutom ganska kompakt ut?
View attachment 491285
View attachment 491286
Ja, och eftersom man ju vill ha en RVE och ett avgassytem också så landar man förmodligen på samma pris som en SP.138 tkr. Mkt pengar för väldigt lite hoj
162 kg fulltankad, står det i den länkade artikeln. Inte illa150kg anger de i vikt, är väl torrvikt då och ligger väl också i linje med 690?
Tror den kan vara riktigt rolig. 40 färre kg mindre än HM950 men bara 30 hk färre. På allt annat än motorvägar skulle jag inte bli förvånad om 698an känns kvickare.138 tkr. Mkt pengar för väldigt lite hoj
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |