Ducati Hypermotard 796/1100

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Teppas

Jag tycker precis som du när det gäller prissättningen av såna cyklar. Jag köpte min av privatperson för 90 000kr förra året och de hade gått lika mycket som den länkade. Helt okej pris enligt mig. Biscaya har 4 st hypermotarder inne men de är också dyrare men då slipper du resan.:)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det blev ingen HYM för mig, har bokat en Aprilia Tuono v4r istället :banana
Vill bara tacka alla för all synpunkter och tips som jag fått :tummenupp
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Jag var faktiskt förbi Biscaya i fredags.
De har en ny fin 08-S svart men med fel system på. Dubbla arrows som sticker ut
20 cm baktill. Helt fel val i mitt tycke - ser inte bra ut..
Vill ha ett "Termi" 2-1 system på'n och har bet dem kolla på om det går att byta.
Men även denna högt i pris, 121' för en -08 men i princip med 0 mil.

Kunde tänkt mig en -10'a med ett par hundra mil för lite över 100'.. :tungan
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Runt 85-95k för en 08-09 med få mil och bra utrustning är väll ok, mer skulle jag inte betala.
 

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Jag var faktiskt förbi Biscaya i fredags.
De har en ny fin 08-S svart men med fel system på. Dubbla arrows som sticker ut
20 cm baktill. Helt fel val i mitt tycke - ser inte bra ut..
Vill ha ett "Termi" 2-1 system på'n och har bet dem kolla på om det går att byta.
Men även denna högt i pris, 121' för en -08 men i princip med 0 mil.

Kunde tänkt mig en -10'a med ett par hundra mil för lite över 100'.. :tungan

Den svarta 08'an med Arrows var jag spekulant på för en stund sen. Jag tycker också att det Arrows-systemet sticker ut för långt bak, men rördragning och svetsar är snyggare på Arrows-systemet än på Termi. Arrows har kortare dämpare till det systemet också, med dem tror jag det blir riktigt snyggt. Med det sagt så hade jag köpt den hojen och levt med lång-piporna om det inte hade visat sig kosta en liten förmögenhet att ta hem den till avgifts-Norge där jag bor. Jag tog hem en från Tyskland istället.

Förövrigt måste jag rosa Biscaya (Panta) för deras stora tålamod med mig och alla 1000 frågor jag hade. :D
 
Last edited:

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Trollywood
Hoj
2007 Hypermotard S
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr
 

sportbike

Guest
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr
Grattis, du kommer att ha skitkul på en HM.
Den första frågan kan jag svara på, på min förra HM monterade jag ett styre från en Monster 1100, alla reglage passar direkt, hål är redan borrade.
På min nuvarande har jag monterat ett lite smalare Renthal-styre, på det får man borra för reglagen själv.
Man behöver dock inte borra igenom styret, det räcket med 2mm djupa hål så att piggen får plats.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Tjena!
Då jag precis sålt av speedyn är jag nu ute efter en twin nämligen en Hypermotard och undrar lite vart ni som har monterat på smalare styren typ monsterstyren på era hojar köpt dom? Hyperstacks luftfilter någon som och monterat och kan ge ett utlåtande och prisbild? Vad går rembyten på ungefär?
Tackar på förhand /Piotr

Jag har satt på tpokitet dvs tagit bort luftburken och satt dit två större knfilter. 350$ tror jag det kostar via hemsidan dock betalade jag mer då jag fick det monterat på biscaya. Ett utlåtande kommer såfort jag provkört hojen, hoppas att det blir av under helgen:banana

Edit. Glömde ävem att insugstrattarna byttes också...
 

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Trollywood
Hoj
2007 Hypermotard S
Yes då var man ägare till en hypermotard s:yoparty
Rolig leksak minst sagt, lite ovan vid körställningen än så länge men det lär ge sig :)
En liten bild på busmaskinen
562048_10150618792899599_580689598_9150099_324682088_n.jpg
 

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Tyresö
Hoj
-07 KTM 950 SM
Vilken växel?

Är det bara jag som upplever att man skulle vilja veta vilken växel man har i ibland? Känns som att det hade varit skönt ibland när man kör bana å veta att den här kurvan ska jag gå in i på 3:an och vetta att man får i den snabbt istället för att räkna från 6 och ned samtidigt som man bromsar så man tror att man ska åka av banan bara för att hänga på sporthojar. Plus att när man ska dra upp den på bakan så skulle det vara nice å veta om man har i 3:an eller vare 4;an jag hade i just nu?

Hittade den här på Ebay. Tänkte om någon här testat nått liknande eller om det är någon som har någon som till och med är billigare och fungerar utan att man måste leka vampyr på orginal kabelstammen (Vill ha rellativt plugg and play)

http://www.ebay.co.uk/itm/GEAR-INDI...67?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2317dea2af
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Är det bara jag som upplever att man skulle vilja veta vilken växel man har i ibland? Känns som att det hade varit skönt ibland när man kör bana å veta att den här kurvan ska jag gå in i på 3:an och vetta att man får i den snabbt istället för att räkna från 6 och ned samtidigt som man bromsar så man tror att man ska åka av banan bara för att hänga på sporthojar. Plus att när man ska dra upp den på bakan så skulle det vara nice å veta om man har i 3:an eller vare 4;an jag hade i just nu?

Hittade den här på Ebay. Tänkte om någon här testat nått liknande eller om det är någon som har någon som till och med är billigare och fungerar utan att man måste leka vampyr på orginal kabelstammen (Vill ha rellativt plugg and play)

http://www.ebay.co.uk/itm/GEAR-INDI...67?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item2317dea2af


Nä, jag håller med dig. Är också ute efter en snygg och bra växellägesindikator, denna ska enligt vad som står endast pluggas in i en befintlig kontakt på hojen..

http://www.ebay.com/itm/Ducati-Hype...Parts_Accessories&hash=item416329e3a1&vxp=mtr

Beställde precis nya Michelin Pilot Power, blir "vanligt" däck fram och 2CT bak. Vill inte pruta på fästet, men Hypermotarden har ju så grymt vrid att gummit skalas av från bakdäcket när man gasar....
 
Last edited:

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Trollywood
Hoj
2007 Hypermotard S
Nä, jag håller med dig. Är också ute efter en snygg och bra växellägesindikator, denna ska enligt vad som står endast pluggas in i en befintlig kontakt på hojen..

Beställde precis nya Michelin Pilot Power, blir "vanligt" däck fram och 2CT bak. Vill inte pruta på fästet, men Hypermotarden har ju så grymt vrid att gummit skalas av från bakdäcket när man gasar....

Ja man har väll försökt lägga i 7ans växel en o annan gång..:)

Jag byter nog till dunlop sportsmart när mina pirelli supercorsa sp är slut vilket brukar gå relativt fort.. jag var grymt nöjd med sportsmart däcken, hade de på trajjan o de fungerade bra till både banåkning, bus o vardagsåka:)

Beställde nyligen en cat eliminator från ebay får se om det gör något för effekten. Annars blir det nog att beställa ett Sc-project exhaust 2-1 helsystem som i mitt tycke är förbaskat snyggt.
 

LelleDuke

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Husaberg 650 FE Ducati Hypermotard 1100S 09
Nån som vet vad det är för moment på centrummuttern på bakhjulet på en hypermotard?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Måste man verkligen lyfta av hela tanken för o byta luftfilter? Har plockat av min tank nu och det ser ju verkligen ut som att hela skiten måste av för o komma åt luftburken.

Hade hojen inne på service med olja, filter o kamremsbyte på Italia Bike Center i höstas, men luftfilter har dom inte bytt. Så frågan är om man ska passa på o byta det nu när hojen ändå är nedplockad? Det som sitter i är inte jätteskitig men inte rent heller, tar ju emot lite o sätta ihop den igen utan o byta. Ett K&N filter kostar 1100:- är det värt o lägga pengarna på ett sånt? Lyckas inte hitta något pris på original luftfilter men antar att det är lite billigare..
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Måste man verkligen lyfta av hela tanken för o byta luftfilter? Har plockat av min tank nu och det ser ju verkligen ut som att hela skiten måste av för o komma åt luftburken.

Hade hojen inne på service med olja, filter o kamremsbyte på Italia Bike Center i höstas, men luftfilter har dom inte bytt. Så frågan är om man ska passa på o byta det nu när hojen ändå är nedplockad? Det som sitter i är inte jätteskitig men inte rent heller, tar ju emot lite o sätta ihop den igen utan o byta. Ett K&N filter kostar 1100:- är det värt o lägga pengarna på ett sånt? Lyckas inte hitta något pris på original luftfilter men antar att det är lite billigare..

Jag har forskat lite mer och kan besvara min fråga ifall det är någon annan som undrar..

Ja, man måste lyfta av bensintanken för att komma åt luftfiltret. Det är en del jobb och inget man gör i onödan. Filtret ska bytas/rengöras först vid 1200mils servicen och eftersom min hoj har gått mycket mindre än så kommer jag att nöja mig med o rengöra det med tryckluft.

Någon som satt dit K&N filter och kan redogöra för om det gör någon skillnad i effekt/vrid? Har Termignoni 2-1 system och race ecu.
 

sportbike

Guest
Det går att byta luftfilter utan att lyfta av tanken, den kan sitta kvar om man tar bort bygeln under sadeln, lossar kåporna såklart och lossar kablaget från klammerna.
Sen går det att lyfta upp den i framkant ett par dec så man får in en knubbmejsel.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, måste vara riktigt tajt isf. Men bra om det går iaf...
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Top