Ducati Hypermotard 796/1100

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fråga om framhjulet, har lagt på nya däck nu och när jag satte dit framhjulet gjorde jag följande:

Fettade in hjulaxeln och satte dit hjulet, satte sedan in en skruvmejsel genom hålet i hjulaxeln och upp i hålet i framgaffeln. Detta för att hålla emot medans jag drog åt hjulmuttern på andra sidan hjulaxeln. Låste sedan hjulaxeln med de fyra skruvar som är till för det.

Är detta korrekt gjort? Har aldrig varit med om att man behövt hålla emot med en skruvmejsel som jag gjorde nu och vill inte ha gjort fel och upptäcka det med fullt nedlägg i en kurva.

Någon som kan bekräfta att jag monterat framhjulet rätt? Ska ut o köra första svängen imorgon.

**Edit**

Överlevde 10mil i spöregn T o R till bilprovningen och besiktningsmannen hade ingenting att anmärka på, så det verkar sitta som det ska.

Last edited:

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
2007 Hypermotard S
Någon som kan bekräfta att jag monterat framhjulet rätt? Ska ut o köra första svängen imorgon.

**Edit**

Överlevde 10mil i spöregn T o R till bilprovningen och besiktningsmannen hade ingenting att anmärka på, så det verkar sitta som det ska.

Bra att dra åt axeln sedan ställa hojen upp och pumpa framgaffeln några ggr så det linar upp sedan drar du axellåsningarna annars kan du få spänningar i framgaffeln

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jupp, gjorde så. Givetvis fortsätter regnet o ösa ner när man äntligen får köra med hojen.....

Jons75

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
-00 Kawasaki Zx9r
Hej på er!

Vad skulle ni värdera en Hypermotard 1100 2007 med 640 mil på mätaren.
Det är ingen S modell.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Runt 75k kanske? Beror ju mycket på skick, tillbehör samt däck o drivpaket.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Premiärtur med hojen

Åkte ut en sväng till Rullsand, hade hunnit glömma bort hur kul Hypermotarden är att köra :)IMG_0162.jpgIMG_0166.jpgIMG_0175.jpgIMG_0178.jpgIMG_0182.jpg

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Funderar på en hypermotard 1100 - hur är den att skjutsa på?

Piotr

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
2007 Hypermotard S
Funderar på en hypermotard 1100 - hur är den att skjutsa på?

Den är riktigt bra att skjutsa på tycker jag! Bekvämt både för passageraren o föraren, sist jag var ute o åkte med tjejen märkte jag knappt att hon satt bakpå.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Den är riktigt bra att skjutsa på tycker jag! Bekvämt både för passageraren o föraren, sist jag var ute o åkte med tjejen märkte jag knappt att hon satt bakpå.

Ok, skönt att höra.

På 1098:an sitter tjejen sjukt högt upp och får således all vind på sig och dessutom är sätet framåtlutat så all hennes vikt lägger sig på mig vilket gör inbromsningar sjukt jobbiga.

Ska troligtvis höra av mig till Biscaya och snacka lite med dem om provkörning och kanske inbyte osv :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Funderar på o sälja Hypermotarden o köpa något billigare, hinner fan knappt köra nånting pga familj och arbete. Har blivit drygt 30mil hitills i år... Men det tar emot o sätta ut den på annons, roligare hoj får man leta efter.

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Haft min nu i 3 veckor. Helt ¤#¤"#! galen mackapär.
Vridet i motorn är helt underbart, petar på gasen och det går bakhjul. :dummer

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Är det någon annan som har problem med att bussningarna som håller fast bromslangarna i nedre styrkronan vill klättra ut från sina säten?
Pressade dom på plats ordentligt igår då jag bara fuskat tidigare. Nu fick jag ut bussningens krage på ovansidan så som det skall sitta.
5 mil senare var de helt lösa igen. :huvet

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nån som har tips på vart man hittar färg för att lägga i stenskott? Ducatiröd ska den vara... :)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Nån som har tips på vart man hittar färg för att lägga i stenskott? Ducatiröd ska den vara... :)

Jag köpte en liten burk bättringsfärg från Ducati Stockholm. 170 kr eller något gick det på.
De borde väl kunna skicka med post om du inte har vägarna förbi.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag köpte en liten burk bättringsfärg från Ducati Stockholm. 170 kr eller något gick det på.
De borde väl kunna skicka med post om du inte har vägarna förbi.

Kalas, slår en signal dit imorgon. Nu åker pärlan ut på annons, har bara kört 50-60mil i sommar och det lär inte bli mer tid för hojkörning dom närmaste åren :( Har en ettåring och en treåring hemma samt ett krävande arbete med mycket resor och hotellnätter...

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Kalas, slår en signal dit imorgon. Nu åker pärlan ut på annons, har bara kört 50-60mil i sommar och det lär inte bli mer tid för hojkörning dom närmaste åren :( Har en ettåring och en treåring hemma samt ett krävande arbete med mycket resor och hotellnätter...

Känner igen mig i din situation, men de 50 milen var rätt nice va? :banana Behåll, kostar ju inget att äga den i princip!

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Känner igen mig i din situation, men de 50 milen var rätt nice va? :banana Behåll, kostar ju inget att äga den i princip!

Sant, men det känns onödigt att ha så mycket pengar stående när man inte kör den. Fick handpenning på den idag så nu får jag väll leta upp något billigare i 30-40 000:- klassen istället som får stå och samla damm :rolleyes:
Den kommer att bli saknad...

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Fuck, jag har också smittats av HYM-sjukan. Funderar lite på vad man skulle kunna få för 570:n...

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras