MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Fråga om framhjulet, har lagt på nya däck nu och när jag satte dit framhjulet gjorde jag följande:
Fettade in hjulaxeln och satte dit hjulet, satte sedan in en skruvmejsel genom hålet i hjulaxeln och upp i hålet i framgaffeln. Detta för att hålla emot medans jag drog åt hjulmuttern på andra sidan hjulaxeln. Låste sedan hjulaxeln med de fyra skruvar som är till för det.
Är detta korrekt gjort? Har aldrig varit med om att man behövt hålla emot med en skruvmejsel som jag gjorde nu och vill inte ha gjort fel och upptäcka det med fullt nedlägg i en kurva.
Någon som kan bekräfta att jag monterat framhjulet rätt? Ska ut o köra första svängen imorgon.
**Edit**
Överlevde 10mil i spöregn T o R till bilprovningen och besiktningsmannen hade ingenting att anmärka på, så det verkar sitta som det ska.
Last edited: