Geronimo79
Ny medlem
Har läst en del om den här på forumen och den verkar ju få bra omdöme av dem flesta, då jag har lite polare som kör sporthoj, sporttouring så undrar jag om en ducati skulle kunna vara ngt för mig? Tycker husan är grymt rolig på småvägar, byn etc men är vi några som ska iväg ngnstans hade det varit rätt skönt med ngt större som inte behöver servas så mkt. Kommer man att uppleva hypermotarden som "slö" jämfört med husan och inte lika rapp eller har den så mkt mos så det räcker till? Husan e ju typ 65-70kg lättare o är en racehoj så risken är kanske att jag upplever duccen slö o tråkig Det är ju två olika typer av hojar så klart men bra att höra lite synpunkter från folk som kört båda så man får fram så mkt för- och nackdelar som möjligt. Jag bryr mig inte så mkt om komfort, ha stor tank osv utan kör mest aktiv körning och ska kunna hänga på sporthojar även på större vägar och det är ju där husans begränsning kommer fram. Finns ju även ktm 950 men tycker dem verkar väldigt klumpiga och breda, eller?