Ducati Hypermotard

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Jag hade Termi Dubble Silencerkit först men jag hatar passformen, svetsningarna, priset och att det läcker i skarvarna:). Det är en kille i uppsala som är tokgrym på avgasrör mm som gjort röret. Fick ju med ECU med kammarna så därför vart det eget avgassystem som vart bättre och billigare. Ska fixa resten av rören i vinter tänkte jag.

Duktig avgaskille som kan kröka rör på det sättet. Den låter riktigt bra kan jag tänka mig?

Mina mods är röd ram och svarta kåpor, Termignoni 2-1 kolfiber, trimkammar, DP svänghjul, kamremsrullar i ergal, mjuk väska bak samt DP rejssits. Snart kommer på posten Rizoma öppen kopplingskåpa svart, Rizoma kopplingstryckplatta spider röd samt Rizoma oljebehållare svarta till styret.
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Du kan få numret, han brukar dock vilja ha hojen medans har tillverkar röret, men det passar ju bra nu när vinter närmar sig.

Hur mycket skillnad vart det när du bytte svänghjul?

Ska sätta på en PC också och göra en advanced map för att finsjustera resten som inte ECU kan. Har du bänkat din och tagit reda på bränsleblandningen och effekten?
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Hej allihopa!

Slänger upp några bilder på min Hypermotard som jag har pysslat med nu ett tag. Avgassystemet som tar bort avgasspjäll och katalysator är handgjort och racekammar sitter även på. Något som ska inhandlas till vinter är Rizomas fotpinnar och kraschpuckar:).

Hoppas ni gillar den!

så läcker! helt jävla underbar!
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Du kan få numret, han brukar dock vilja ha hojen medans har tillverkar röret, men det passar ju bra nu när vinter närmar sig.

Hur mycket skillnad vart det när du bytte svänghjul?

Ska sätta på en PC också och göra en advanced map för att finsjustera resten som inte ECU kan. Har du bänkat din och tagit reda på bränsleblandningen och effekten?

Jag upplever det som en stor skillnad med lättat svänghjul. Betydligt rappare gasrespons.

Jag har varken bänkat eller mappat min. Hade varit såväl roligt som nyttigt att göra.
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Hej allihopa!

Slänger upp några bilder på min Hypermotard som jag har pysslat med nu ett tag. Avgassystemet som tar bort avgasspjäll och katalysator är handgjort och racekammar sitter även på. Något som ska inhandlas till vinter är Rizomas fotpinnar och kraschpuckar:).

Hoppas ni gillar den!
Snyggt jobbet!
Tack för hjälpen med bänkningen i lördags, intressant trots att ni har en sorgebänk :D Bara 2 hästar upp om man jämför med den tidigare bänkningen (på en annan bänk iofs...) trots att man spenderat massa dyra pengar på Hylsystem o grejer. Bra att ha som grund inför kommande trim, den går ganska fett så det finns nog endel att hämta. Jag lägger upp graferna här under morgondagen.
Gamla kurvorna finns här --->http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140596&highlight=b%E4nkning&page=6
//m
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Bänkningsresultat...

...kommer här
//m
 

Bifogat

  • Bänkning Hyper HelTermi.pdf
    73.4 KB · Visningar: 130

M_LILJA

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Ducati 996-00, Ducati Hypermotard-08såld, Husaberg FS 650-04, Husaberg FE 550-07såld, KTM 380 SX-02KTM 300 EXC-11
Problem vi ECU byte

Hej. Jag köpte Termignoni slipon, gpr katersättare och ECU begagnat.
Förra ägaren har också köpt det begagnat, han hade inga problem vid byte av ECU.
När jag provstartar med "trimm ecun" lyser motorvarningslampan och tomgången är som en gammal sliten diesel dvs den låter brum-nästandö-brum-nästandö-brum-nästandö-brum-död om man inte ger gas.
Förövrigt svarar den bra på gasen och varvar upp som den ska, jag har inte provkört pga snö och is endast provstartad uppallad.
Om jag byter till org ECU går den precis som innan.:huvet

Någon som har vart med om liknande eller har tips om vad problemet kan vara.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Hmm sitter samma paket på min HYM796 och den är lite upp och ner också på tomgången precis när man har startat den, men ger jag lite varv så han blir varmare så går den jämt och fint sen.
Satte dock inte dit det själv utan det fick butiken göra eftersom hojen är sprillans.
Men på min sitter det nya generationens Performance ECU som inte behöver efterjusteras, kanske nåt du behöver göra?
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Fick du med pluggen som ersätter kontakten för lambda sonden?
När man tar bort katen måste ecun få veta det och det görs genom just den pluggen
//m
 

M_LILJA

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Ducati 996-00, Ducati Hypermotard-08såld, Husaberg FS 650-04, Husaberg FE 550-07såld, KTM 380 SX-02KTM 300 EXC-11
Men lamdan e ju kvar

Gpr röret har lamda uttag och den sitter ju före katten orginal så de borde inte spela nån roll + att med orginal ECU går den klockrent
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Är det värt att sätta på DP Racekammar på HYM?, lite nyfiken på hur mycket effekt det går att få ut med Termignoni slipon, Racekammar och DP ECU.

Nu har ju jag "bara" 796:an vetefan om någon ens har hunnit prova på den, men om man jämför med 1100:an vad får man ut på den i hk/nm?

Känns rent spontant som det kan bli lite sånt efter inkörning, fast man lär ju bli av med all den här förbannade snön först :D

/S4mp4
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Är det värt att sätta på DP Racekammar på HYM?, lite nyfiken på hur mycket effekt det går att få ut med Termignoni slipon, Racekammar och DP ECU.

Nu har ju jag "bara" 796:an vetefan om någon ens har hunnit prova på den, men om man jämför med 1100:an vad får man ut på den i hk/nm?

Känns rent spontant som det kan bli lite sånt efter inkörning, fast man lär ju bli av med all den här förbannade snön först :D

/S4mp4

Svårt att svara på eftersom du har en annan motor än vad jag har.
Jag kommer från japansk rad-4 vilket gjorde att jag behövde ha
lite mer varvvillighet för att inte bli helt vilse. Effektmässigt så är
det alltid frågan om det inte är placeboeffekten som känns mest :)

Jag har i dag: dp-racekammar, ecu, termisar (utan kat även kallat
helsystem) samt att hojen är mappad och körd i bänk.
Om du går in i mitt garage (hypermotard delen då) så hittar du
utskrifter från min mappning.

Kan rekomendera att prata med tom-tom om du ska gå det spåret.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Svårt att svara på eftersom du har en annan motor än vad jag har.
Jag kommer från japansk rad-4 vilket gjorde att jag behövde ha
lite mer varvvillighet för att inte bli helt vilse. Effektmässigt så är
det alltid frågan om det inte är placeboeffekten som känns mest :)

Jag har i dag: dp-racekammar, ecu, termisar (utan kat även kallat
helsystem) samt att hojen är mappad och körd i bänk.
Om du går in i mitt garage (hypermotard delen då) så hittar du
utskrifter från min mappning.

Kan rekomendera att prata med tom-tom om du ska gå det spåret.

Tackar för svaret!
Var och provkörde 796:an hela lördagen och jag vetefan om jag ens kommer behöva trimma den här säsongen, pga inkörning vågade jag inte varva så mycket, men det fanns rätt bra med pulver ändå.
Reste sig rätt enkelt bara på gaspådrag både på ettan och tvåan.
 

Plupp

It can never be inough lubricant...
Gick med
4 May 2004
Ort
Östersund
Hoj
Husa 650 -08, Ducati hypermotard 1100
Hej.
Har ett litet problem att min HM 1100s -07 trycker ur sig olja till luftburken. Någon som har haft samma problen och finns det någon bra lösning på detta?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top