Ducati Hypermotard

play_mad

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
norrköping
Hoj
supermotard
jag har nog samma inställning som dig,tackar o håller med om det du tycker .det blir nog en snart väldigt snart
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Tjena!
Min personliga uppfattning då som kört båda.
990 SMR är större, bekvämare, har mer effekt, klumpigare. I många fall en bättre motorcykel är Hypermotarden.
Duccen är lite lättare, betydligt mer smidig att hantera samt har brutalt mer med vrid lååångt ner i registret. Du sitter längre fram på duccen och får bättre kontroll av vad framhjulet har för sig. Olikt några andra här på forumet tycker jag det går alldeles utmärkt att toura fram i 130-140. Jag har min nerdrevad ett kugg fram och den toppar 224 blås just nu med en ilsket blinkande växlingslampa :)
Övertygad??
//m

Fy fan. Utmärkt att toura i 130-140? Hur lång är du? En och tjugo? Jag tycker det är pest och pina att köra den på motorväg. Landsväg är väl uthärdligt, men i så fall skall den vara kuperad och svänga. Hypermotarden hör helt klart hemma i staden - och där är den oslagbar. Snabb, lätt och kvick. 990SMR är sävlig och snäll i jämförelse. Men ha stor respekt för frambromsen om du skaffar en 1100s. Det är inte alltid en optimal kombination att sitta nästan ovanpå framhjulet och samtidigt bromsa med dubbla Brembo monoblock. Jag har själv smakat asfalt den vägen.

Den enda hojen jag kört som är i samma rolighetsklass är Husaberg FS650. Den är klenare, lättare och ännu kvickare.
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Termi slipon.

Tjenare har ett termislipon+ny gpr kat ersättare liggandes.Ecu luftburklock medföljer. Ingen intresserad ??
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Hur ligger service intervallerna på denna maskin ? och vad kostar det att serva ?
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
1:a service vid 100 mil, nästa vid 1200 mil, efter det är jag inte helt säker men tror det är var 1200 mil även i fortsättningen..
 

Pabbe

BIKERBOYZ MEDLEM
Gick med
4 Jun 2007
Ort
Nära Bulten
Hoj
KTM DUKE 690
Hypermotarden är en skön hoj till 100%.
Övertygad?

kan inte annat än att hålla med,ja har haft en del hojar
både sport och motard men hypermotarden e den roligaste hojen ja har haft/har
de körglädje hela tiden och så eren super snygg oxå :tummenupp

är det nån som har koll på priser på servicerna?en till fråga ska man ha sart eller röd?


1200 mila service kostar 5 lax på ava ringde o kolla för ett tag sen för att de börjar närma sig för mig
 
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Tipset är nog att kolla både Ducati sthlm och AVA (om det nu är i
sthlm man ska göra servicen) för jag har för mig att jag inte alls
betalade så där mycket för min service hos Ducati.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
En liten varning till alla hypermotard ägare!
Hade parkerat hojen igår med växel i som jag brukar för att den inte skall rulla av stödet om där lutar lite.
Spatserade fram till hojen, vred om tändningsnyckeln och petade till växelspaken med tån så att jag fick grön lampa på panelen.
Tryckte på start och då visade det sig att den inte var i friläge, startmotorn började tugga och hojen liksom juckade sig frammåt dock utan att stödet fällde sig vilket var tur och mycket förvånade. Där stod jag som ett fån med hjälmen i ena näven och det tog nog en sekund eller två innan min hjärna fattade vad som hände och jag fick fatt i hojen och drog in kopplingen.

Förstår fortfarande inte varför den inte välte, den hade dessutom garanterat vält åt motsatt håll från sist gång jag välte den så det hade bara varit och punga ut för ett handskydd till.
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Hej allihopa!

Slänger upp några bilder på min Hypermotard som jag har pysslat med nu ett tag. Avgassystemet som tar bort avgasspjäll och katalysator är handgjort och racekammar sitter även på. Något som ska inhandlas till vinter är Rizomas fotpinnar och kraschpuckar:).

Hoppas ni gillar den!
 

Bifogat

  • hym1.jpg
    hym1.jpg
    153.1 KB · Visningar: 206
  • hym2.jpg
    hym2.jpg
    129.1 KB · Visningar: 194
  • hym3.jpg
    hym3.jpg
    217.1 KB · Visningar: 199

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
En liten varning till alla hypermotard ägare!
Hade parkerat hojen igår med växel i som jag brukar för att den inte skall rulla av stödet om där lutar lite.
Spatserade fram till hojen, vred om tändningsnyckeln och petade till växelspaken med tån så att jag fick grön lampa på panelen.
Tryckte på start och då visade det sig att den inte var i friläge, startmotorn började tugga och hojen liksom juckade sig frammåt dock utan att stödet fällde sig vilket var tur och mycket förvånade. Där stod jag som ett fån med hjälmen i ena näven och det tog nog en sekund eller två innan min hjärna fattade vad som hände och jag fick fatt i hojen och drog in kopplingen.

Förstår fortfarande inte varför den inte välte, den hade dessutom garanterat vält åt motsatt håll från sist gång jag välte den så det hade bara varit och punga ut för ett handskydd till.

Finns en hel del Amerikanare som har gnällt över just detta problem, har dock
aldrig själv råkat ut för det (kan bero på att jag oftast rullar ut hojen innan varpå
jag faktiskt vet att inte växel ligger i).

Bra varning
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Hej allihopa!

Slänger upp några bilder på min Hypermotard som jag har pysslat med nu ett tag. Avgassystemet som tar bort avgasspjäll och katalysator är handgjort och racekammar sitter även på. Något som ska inhandlas till vinter är Rizomas fotpinnar och kraschpuckar:).

Hoppas ni gillar den!


Har du köpt den på Italia Bike Center? Samma färgsättning som jag har på min.
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Snyggt jobbat. Vem är det som tillverkat helsystemet? Varför inte Termignonis?

Jag hade Termi Dubble Silencerkit först men jag hatar passformen, svetsningarna, priset och att det läcker i skarvarna:). Det är en kille i uppsala som är tokgrym på avgasrör mm som gjort röret. Fick ju med ECU med kammarna så därför vart det eget avgassystem som vart bättre och billigare. Ska fixa resten av rören i vinter tänkte jag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top