Ducati Hypermotard

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast det funkade om jag ringde :)

Men ack, Trygghansa ville ha bara 48.000 kr för helförsäkring! Hahah... jösses.

Fler bolag ni kan tipsa om?

Gjensidige 29.000 för hel.

IF, 2900 kr i månaden helförsäkrad och avställningsbar 6-7 ggr per år. Därefter 240 kr i månaden. Låter inte helt fel faktiskt.
Dock kör jag 6 månader är der 17400kr.

Bilsport tar ju 12000 kr och krävs på helår.

Bilsport verkar hittills ändå bäst "totalt" sett.

Länsförsäkringar tar 19 500 kr med 24+. Ej om avställningsbar.
Länsförsäkringar tar 37000 kr för basförsäkring som vore avställningsbar.
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fast det funkade om jag ringde :)

Men ack, Trygghansa ville ha bara 48.000 kr! Hahah... jösses.

Fler bolag ni kan tipsa om?

Har du kollat på en Dorsoduro då? funkar oxå, men e nog inte lika dyr i försäkring.

[YOUTUBE-ID]1TEg9LAEBag[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

sportbike

Guest
Hade ingen kamera med tyvärr,det hade varit kul.
Låter Swedie själv avslöja sina prov :)
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Har inte provat Dorosduron än men shivern ska ju ha samma motor. Jämför man shiver och hypermotard så är motorn i hypern så mcyket bättre att det är värt de extra slantarna.

/En som ska ha hypermotard nästa år då det är den roligaste hojen jag nånsin kört!!!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har inte provat Dorosduron än men shivern ska ju ha samma motor. Jämför man shiver och hypermotard så är motorn i hypern så mcyket bättre att det är värt de extra slantarna.

/En som ska ha hypermotard nästa år då det är den roligaste hojen jag nånsin kört!!!

Man kan inte jämföra dorson med shivern. De är helt olika i motorkaraktär och det som saknas på shivern har dorson.
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Rejsa lite med gatreggade motard

Hej alla racesugna motardåkare.

SVEMO Supermoto sektionen har börjat forska i om det finns ett intresse för att köra sin
gatreggade motard som suportklass till SM i supermoto.
Då endast på den asfalterade delen av banan.

Det provas ute i europa som suport vid en del VM-EM deltävlingar under 2009 och kallas
då Hypermotard men en minimum storlek på hojen satt till 550cc.

Vi har inte något regelverk färdigt för en "gat klass" utan forskar nu om det finns något intresse.

Hjärtligt välkomna med frågor och undringar.

MVH
Hasse Weidenius
SVEMO Supermoto Sektionen.
hans.weidenius@svemo.se
073 7031435

Jag postar i alla motardforum jag hittar.
vill ha
 
Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Jag e´inte Hasse så...

Jag är inte säker på att Hasse läser i alla Motardtrådar jag postat .
Maila honom gärna för intresse eller om ni har några funderingar.
Mvh
vill ha
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Hej på er!!
Bantade just min försäkring med 4179 kr!!!
Numer är hypern en offroad och kostar 10000 att ramla med och bli av med.
Bilsport & Mc tar numer in hojen som offroad och kostar mig 8000 hel/helår, 34 år och boende i dyraste Tokholm. Bara att se till att ge tusan i att ramla eller bli bestulen.
//m

Jag betalar ca 4900 helår, västra frölunda, 35 år med Vesta. Har visserligen redan bil och villa med dem. Men kan vara värt att kolla.

Swedie: Det är en djupt omoralisk handling att inte ha öppet helsystem på Ducati. Bara så du vet. Du måste dela med dig av välljudet.

Jag har den som varje dag hoj under 9 månader - och oj så skoj den är. Det är det roligaste fordonet jag någonsin kört. Skriker fortfarande i hjälmen ibland av förtjusning. Som storstadslekochbus är den grym. På 90-vägar och uppåt suger den. Den hör hemma i stan. Med liten väska bak kan man ha den som enda fordon.
 
Last edited:

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Hej på er!!
Bantade just min försäkring med 4179 kr!!!
Numer är hypern en offroad och kostar 10000 att ramla med och bli av med.
Bilsport & Mc tar numer in hojen som offroad och kostar mig 8000 hel/helår, 34 år och boende i dyraste Tokholm. Bara att se till att ge tusan i att ramla eller bli bestulen.
//m

SKumt...kollar man på hemsidans onlinetjänst kan man inte välja offroad till Hypern... Ringde du eller?
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Någon som har plockat väck original handskydd och kan tänka sig att sälja?

Råkade välta pärlan i förrådet i samband med däcksbyte :huvet:huvet:huvet
 

play_mad

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
norrköping
Hoj
supermotard
kan någon övertyga mig till 100% att hypern är en skön hoj,jag kar testat en men inte r:n är det stor skillnad?hypern eller 990 smr?`svårt det där faan
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
kan någon övertyga mig till 100% att hypern är en skön hoj,jag kar testat en men inte r:n är det stor skillnad?hypern eller 990 smr?`svårt det där faan
Tjena!
Min personliga uppfattning då som kört båda.
990 SMR är större, bekvämare, har mer effekt, klumpigare. I många fall en bättre motorcykel är Hypermotarden.
Duccen är lite lättare, betydligt mer smidig att hantera samt har brutalt mer med vrid lååångt ner i registret. Du sitter längre fram på duccen och får bättre kontroll av vad framhjulet har för sig. Olikt några andra här på forumet tycker jag det går alldeles utmärkt att toura fram i 130-140. Jag har min nerdrevad ett kugg fram och den toppar 224 blås just nu med en ilsket blinkande växlingslampa :)
Övertygad??
//m
 

690Eeee

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Mursta
Hoj
Husa 650
Låter som en riktig skithoj sätt genast ut era på blocket ! Fan att dem ska vara så dyra = /


Tjena!
Min personliga uppfattning då som kört båda.
990 SMR är större, bekvämare, har mer effekt, klumpigare. I många fall en bättre motorcykel är Hypermotarden.
Duccen är lite lättare, betydligt mer smidig att hantera samt har brutalt mer med vrid lååångt ner i registret. Du sitter längre fram på duccen och får bättre kontroll av vad framhjulet har för sig. Olikt några andra här på forumet tycker jag det går alldeles utmärkt att toura fram i 130-140. Jag har min nerdrevad ett kugg fram och den toppar 224 blås just nu med en ilsket blinkande växlingslampa :)
Övertygad??
//m
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top