Ducati Hypermotard

sportbike

Guest
Ring Bilsport o Mc och fråga om dom tycker att Hypermotarden är en offroad.
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Vill bara göra ett inlägg om att jag är sugen på en sån där oxå... en Hypermotard. Provkört två gånger. Helt klart en bra hoj på många sätt. Nån vacker dag ska jag köra på gata igen å då vill jag ha en hoj som inte går en miljard kilometer i timmen rakt fram. Sedan så ska den vara skön o köra på lite halvlängre sträckor.

Kanske måste åka o provköra igen.. hmm :) Sent på säsongen nu att köpa, men vore något till nästa år kanske.

Känns som att du e en kille som kan styra upp det här debaklet med två halvofficiella hypermotardtrådar :7peta
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
smäll ihop dem bara!

Jepp, vore bra att samla frågorna o alla goa Hypermotardfans under samma tråd. Fixa nu!
//m
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
NeroRosso 1078s

Vrldens_snyggaste_hypermotard_2.JPG
 
Last edited:

Bittos

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Arvidsjaur
Hoj
ingen än så länge
hej :D har sneglat lite på nätet och fastnat för Ducati Hypermotard det blir första mc:n funkar den som första hoj ??

vad ligger försökringen ungefär på ???
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Kan bara säga att HM:n är en kanonhoj:tummenupp Riktigt smidig för att vara en 1100cc, bara ca 177kg torrvikt med Termignoni helsystem titan. Frambromsen var dock kass i början men har blivit mkt bättre efterhand. Finishen på hojen är riktigt bra tycker jag och den är relativt billig att försäkra. Mitt råd = köp:tummenupp
 

Bittos

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Arvidsjaur
Hoj
ingen än så länge
har en polare som har en 950sm ktm tror han betalar nå 4500 för sin hel/år hur kan jag då få 12000 på mej?
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
har en polare som har en 950sm ktm tror han betalar nå 4500 för sin hel/år hur kan jag då få 12000 på mej?

Om din polare är 24 eller äldre och har den försäkrad på bilsport & mc så går 950sm att offroadförsäkra = jättebilligt

Jag har bilsport & mc å betalar 6k för halv nu, nästa år blir jag 24 å kommer då betala 4-5k för helförsäkring om jag tar offroad...:yoparty
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Om din polare är 24 eller äldre och har den försäkrad på bilsport & mc så går 950sm att offroadförsäkra = jättebilligt

Jag har bilsport & mc å betalar 6k för halv nu, nästa år blir jag 24 å kommer då betala 4-5k för helförsäkring om jag tar offroad...:yoparty
Hej på er!!
Bantade just min försäkring med 4179 kr!!!
Numer är hypern en offroad och kostar 10000 att ramla med och bli av med.
Bilsport & Mc tar numer in hojen som offroad och kostar mig 8000 hel/helår, 34 år och boende i dyraste Tokholm. Bara att se till att ge tusan i att ramla eller bli bestulen.
//m
 

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Hus med för litet garage...
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Dämparinsats till Termis helsystem!

Hej Hopp!!

Finns det någon i detta forumet som har Termignioni helsystem med singeldämpare på sin Hypermotard??

Jag skulle behöva låna en sån dämparinsats för att kunna få igenom min minst sagt odiskreta ducce genom besiktningen. Jag har en Monster S4 med dubbla pipor och har redan 1 st dämparinsats men behöver låna ytterligare en...
(ja.. jag har testat DB-Killers från Ducce-Sthlm, men då väsnas han ännu mer!?!?!?)

Jag vill alltså inte behålla den utan bara låna den några timmar. (den 2/7)

Någon som kan tänka sig att förbarma sig!?!??!
Gärna i närheten av Stockholm...

Skicka PM!!

Puss å Gull!!:tuttar

issi
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
Hej på er!!
Bantade just min försäkring med 4179 kr!!!
Numer är hypern en offroad och kostar 10000 att ramla med och bli av med.
Bilsport & Mc tar numer in hojen som offroad och kostar mig 8000 hel/helår, 34 år och boende i dyraste Tokholm. Bara att se till att ge tusan i att ramla eller bli bestulen.
//m

Fan va gött!!, Har sneglat på en ducce hypermotard¨å dreglat nu i några månader!, Min ktm behöver juh sällskap i garaget så nog dags att inhandla en nästa år när jag blivit mer rik:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top