Jag är mycket nöjd, men jag lämnar in till 100mils service på fredag och har inte gått mycket över 6k rpm än.
Men några först impressions:
- Körställningen var annorlunda än vad jag förväntade mig först. Den är högre än den ser ut, samtidigt som fotpinnarna är rätt högt upp. Jag diggar hur man sitter nu, men när du först hoppar på den kanske du tänker "hmm vet inte vad jag tycker om detta". Inga problem, man vänjer sig fort och uppskattar den.
- Den känns otroligt lätt att köra, både viktmässigt och hanterande.
- Väldigt bra repons på gasen, känns inte som den laggar efter
- Sadeln är riktigt bra för att vara OEM!
- Frambromsen tar hårt snabbt, ha ett finger på bromsen.
- Går fint långsamt, alltså på 30km/h vägar när man vill hålla en jämn 30km/h gång. Större motorer brukar ha problem med det, antingen luggar eller går för fort.
- Onödigt dyr att försäkra, dyrare än Tuono
- Grym display och inställningar per körläge, trodde jag inte skulle bry mig om det så mycket men uppskattar både display och hur mycket du kan ställa in per körläge. Kör-lägerna är inte en "gimmick" som på många andra. Sport mode har en väldigt kraftig motorbroms, men blir mycket mjukare i urban eller touring mode.
- Bra drag! men hade kanske förväntat mig att framhjulet skulle sticka upp innan 6k rpm men känns som den kommer upp först efter 6k med bara gas pådrag. Återkommer efter 100mils service är gjord.
- Rolig att köra utan att bryta mot lagen
- Känner inte jag behöver lägga 10 tusen på decat, endast slipon utan DB-Killers räcker för mig.
Tycker den är perfekt för mig som en do-it-all hoj. Jag förstår om vissa sneglar på Super Duke 1290 istället om man kollar på spec. Men jag är nöjd med mitt val
Hade jag inte valt Hypern hade valet vart ett par år gammal Mv Agusta Dragster eller Super Duke, men som sagt jag är nöjd, blir en bra sommar det här trotts allt!