Fortfarande nöjd nu när du passerat 100 mil och kan dra ut den på växlarna ordentligt? Tänker snarast på om du saknar effekten från Tuonon?
Jag är riktigt nöjd nu när man får varva ur mer, tycker den förvandlas efter 6k. Man tänker ofta "jävlar vad den drar på", men den är kortare växlad än Tuono så det är väl det, samt att då blir man nog lura lite av ljudet då man kommer upp i varv mer men behöver växla en gång mer. Inget negativt för mig.
Men sen blir man förvånad ibland att den inte kommer upp på bakan lite lätt som Tuono eftersom Hyper ofta känns snabbare. Tuono kunde gå fint och lätt och sen komma upp på bakan snällt utan mycket ansträngning av att man bara blippa till på gasen, medans med Hypern får man köra hårdare.
Vanlig daglig körning känns mer aktiv med Hypern. Medans Tuono bryter hastigheten för mycket när man vill go wild. Med Tuono kan du göra power wheelie på motorvägen i 120km/h, växla upp och ta ner den vid ca 175km/h. Vart för mycket sånt så därför sålde jag Tuono på brist av själv disciplin.
Annars känns dom lika men olika, tycker bådas låter fantastiskt men tror jag föredrar Ducati speciellt när man släpper av gasen, låter busigt
Tar mig friheten att köra upp två bilder då jag är nykär
miniatyrbilden är alltså från när jag trodde jag hade anti-wheelie på och fick en liten chock
Hade aldrig medvetet vågar ta upp den så högt med en helt ny hoj!
PS: H_____P tror inte du ska känna att du missar mycket jämfört med Tuono om inte att köra snabbt på riktigt är din grej. Eller ofta åker långt och motorväg.