Därför att de är förbjudna i reglementet.Olof Eriksson skrev:Varför inte?
Därför att de är förbjudna i reglementet.Olof Eriksson skrev:Varför inte?
Jo det förstår jag väl att du menar, men varför skulle man förbjuda dem i reglementet?Gustav O skrev:Därför att de är förbjudna i reglementet.
Det var ju en del tillförlitlighetsproblem i början med kolfiberfälgar, bla en fälg som exploderade på IoMTT för en förare som jag glömt namnet på, om jag inte misstar mig. Kanske är det men jag vet inte exakt varför.Olof Eriksson skrev:Jo det förstår jag väl att du menar, men varför skulle man förbjuda dem i reglementet?
Gustav O skrev:Därför att de är förbjudna i reglementet.
Victor skrev:Jo, men skulle han fått välja och varit fullsponsrad skulle han kört en 05.
För vem vill sitta på sämre grejjor i onödan?
Olof Eriksson skrev:Känns det inte dumt att bli uppklassad till A-förare för att man sutte på en bättre hoj och inte för att man kan köra?
Ursäkta att jag är trög, men jag förstår inte vad du menar?oscar skrev:Hellre det än att få sin A-licens genom att be om den...
Olof Eriksson skrev:Ursäkta att jag är trög, men jag förstår inte vad du menar?
Olof Eriksson skrev:Ursäkta att jag är trög, men jag förstår inte vad du menar?
Gustav O skrev:Det var ju en del tillförlitlighetsproblem i början med kolfiberfälgar, bla en fälg som exploderade på IoMTT för en förare som jag glömt namnet på, om jag inte misstar mig. Kanske är det men jag vet inte exakt varför.
nr12 skrev:But on a sunny Sunday afternoon in June, during the 1994 Formula One TT, racing bit back, and this time Robert Dunlop wasn't going to walk away. While lying in third place, he approached Ballaugh village, aviating his RC45 Medd Honda over the landmark humpbacked bridge, and nicking through the gears as he headed back towards open countryside. Then without warning the back wheel disintegrated. At 130 mph Robert Dunlop was thrown like a rag doll into a wall. This time it was serious.
I första hand roterande massa, i andra hand ofjädrad massa, i tredje hand resten men billigast är nog att banta själv men hur roligt är det?christer skrev:Men är det inte så att om man nu ska banta något på hojen (förutom sin egen vikt) så är det väl framför allt den roterande massan typ fälgar man bör fokusera på?
Nyteknik skrev:Frågan är om en supersportkitad och allmänt ombyggd gathoj innebär "en bättre cykel" än en i originalskick för den genomsnittlige Rookie-förare.
GSXR1100R skrev:Mina snabbast varv på Knudan körde jag på en helt standard CBR600R, en mycket lättkörd hoj som inte hittar på en massa hyss när man gasar, men att ha mycket effekt i kombination med ett smalt register kräver sin man.
QUOTE]
Min Gammla Tkr Honda har teoretiskt större användbart register än min 04 STD
björn
oscar skrev:Jag sitter hellre på en bättre hoj och får med hjälp av den min A-licens, än att ringa till Lodnert och be om den trots att jag inte skrapat ihop tillräckligt med poäng!
...dvs jag inte skulle skämmas av att bli uppklassad för att jag hjälptes av en bättre hoj!
Edit: Jag är inte heller emot det (jo lite )
Zilversurfer skrev:Att du och John, Mats mfl körde så in i h-e på Era gamla häckar visar bara att materialet INTE har någon större betydelse i Rookie klasserna. Den som tappat hjärnan på vägen först, vinner
björn.e skrev:Ne det kan jag ju hålla med om men poängen är den här. Lika bra förare torde väll den å en bättre hoj vinna...och det Medin nog ville ha fram var att man gör det svårare för sig med en Ducce.
björn
vågen skrev:Om inte den med en bättre hoj kör bort sig totalt i kurvorna pga det smalare effektregistret och svårare motorkaraktär
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |