LOTTAK
LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Ja det är vi LMS:are som verkar gilla v-twinNeutral skrev:Christer här ovan ska köra sin 748 i R600.
Ja det är vi LMS:are som verkar gilla v-twinNeutral skrev:Christer här ovan ska köra sin 748 i R600.
Japp Bosse Leander körde dåMagnus skrev:Det var ju med en Ducce i i R600 på falkenberg i år.
Tjaba Bj.O.rn jag tyckte med att det låter mycket med 13000rpm.Bj.O.rn skrev:huvva.. en 996RS stoppades lämpligen vid 12700..
Antagligen ljuger någon för dig, eller så har man skaffat ett chip utan varvstopp vilket kommer att kosta vevlager och/eller vevstakar..
Hejsvejjs
/B
Peppe K skrev:... Dom har bytt chip i boxen och satt i ett Preformens nr:08054/11 vet du vad det är för något chip ?
Nyteknik skrev:...de är förbannat läckra jämfört med japanska gathojar, som depåerna svämmer över av.
Ja det är absolut ingen billig hoj att tävla med . Men kan man bara lära sig att köra så tror jag att Duccen hänger med ganska bra. Ska man tävla ekonomiskt om man nu kan det . Så är Japps det bästaMedin skrev:Man skall ju kunna åka fort med grejerna med. Och med Ducce så får man ju punga ut en slant för att få någon fart och alla har nog inte råd med det. De tar helt enkelt den lätta vägen och köper en "jappshoj"
Menar du att Ducati 749/999 inte är snabba/bra nog att vinna Rookie 600/1000?Medin skrev:Man skall ju kunna åka fort med grejerna med. Och med Ducce så får man ju punga ut en slant för att få någon fart...
Medin skrev:Man skall ju kunna åka fort med grejerna med. Och med Ducce så får man ju punga ut en slant för att få någon fart och alla har nog inte råd med det. De tar helt enkelt den lätta vägen och köper en "jappshoj"
Nyteknik skrev:Menar du att Ducati 749/999 inte är snabba/bra nog att vinna Rookie 600/1000?
Peppe K skrev:..Så är Japps det bästa
Snegla på varvtiderna i Standard 600 och jämför dem med Rookie 600. Att "trimma" måste vara en mycket överskattad åtgärd i Rookie-klasserna.Medin skrev:Ah, kanske var lite fel. Vad jag mena igentligen var att jag+många tittar på effekten och trimma är ju alltid dyrt.
Nyteknik skrev:Snegla på varvtiderna i Standard 600 och jämför dem med Rookie 600. Att "trimma" måste vara en mycket överskattad åtgärd i Rookie-klasserna.
Jag tycker du ska snacka lite med *Superlight*. Var i hans garage igår kväll och till dags dato har han lättat 32 kg på sin 748:a. Kan tillägga att han inte är färdig än....vågen skrev:Det här ska bli kul att följa
Jag tog licens och jag tror jag träffade dig där på Sviestad då Peppe... För mig ser det mest ut att bli så mycket träning som möjligt men kanske lite tävling, vi får se vad ekonomin säger till om nästa år
Själv så har jag plockat ner det mesta vad hojen o motorn består av, upptäckte att bara sving, bakfälg och bakdämpare tillsammans väger 27,2kg
Nyteknik skrev:Snegla på varvtiderna i Standard 600 och jämför dem med Rookie 600. Att "trimma" måste vara en mycket överskattad åtgärd i Rookie-klasserna.
Eftersom kunskapsnivån bland förarna i Rookie troligen är den lägsta i depån har jag svårt att se varför just dessa förare skulle ha stor fördel av ekipage som har byggts åt/av semiproffs i Synsam/Veidec.Victor skrev:Men det är inte rättvist. Du ska jämföra standard mot supersport om man ska se någon skillnad. Och som jag har fått förklarat för mig så är hälften av supersportshojarnas övertag pga fjädring och chassi. Så dom här 20-30 flera hästarna en SS har är inte helt nödvändiga i R600. Men självklart underlättar det.
Det krävs en duktig pilot för att kunna utnyttja kapaciteten till fullo på en fullkittad hoj, iof så är det gött att ha mos på rakorna men det hjälper föga om man bromsar för tidigt.Nyteknik skrev:Eftersom kunskapsnivån bland förarna i Rookie troligen är den lägsta i depån har jag svårt att se varför just dessa förare skulle ha stor fördel av ekipage som har byggts åt/av semiproffs i Synsam/Veidec.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|