Ducati Scrambler-tråden

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Märkte ett konstigt ljud från mitt baknav igår, som att det låg en mutter och skramlade runt. Hördes när man körde sakta, t.ex saktade in vid rödljus eller om man bara rullade hojen utan motor igång. Drog in till AVA mc imorse. Det visade sig att en stor klump aluminium (typ gjutskägg) hade lossnat från insidan av fälgen och låg och skramlade runt i navet?! Sjukt att de inte tagit bort en så stor klump vid tillverkningen.

Sen har jag upptäckt att det redan har börjat lossna färg, vänster sida på den vertikala cylindern, påpekade det för AVA. Han sa att så ska det inte vara och att de får byta ut hela cylindern sen i höst. Jävligt dåligt på en hoj som gått 270 mil?

Last edited:

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
På lördag har ett gäng planerat en tripp på cirka 30 mil med stopp för lite käk osv.
Nån som är sugen att haka på?
Start från Stockholm.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
På lördag har ett gäng planerat en tripp på cirka 30 mil med stopp för lite käk osv.
Nån som är sugen att haka på?
Start från Stockholm.

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Märkte ett konstigt ljud från mitt baknav igår, som att det låg en mutter och skramlade runt. Hördes när man körde sakta, t.ex saktade in vid rödljus eller om man bara rullade hojen utan motor igång. Drog in till AVA mc imorse. Det visade sig att en stor klump aluminium (typ gjutskägg) hade lossnat från insidan av fälgen och låg och skramlade runt i navet?! Sjukt att de inte tagit bort en så stor klump vid tillverkningen.

Sen har jag upptäckt att det redan har börjat lossna färg, vänster sida på den vertikala cylindern, påpekade det för AVA. Han sa att så ska det inte vara och att de får byta ut hela cylindern sen i höst. Jävligt dåligt på en hoj som gått 270 mil?

Inte för att skrämma upp er men färgsläpp på cylindrarna har Ducati haft problem med i många år. Jag hade det på min hypermotard t ex. Dom tål tydligen inte saltvatten. Finns en del hojar som dom har fått lacka om i England.

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
1244.jpg

Tror att den heter sport-line racing silencer. Artikelnr: 96480681A enligt tillbehörslistan.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Mmmm... Nä jag börjar med bakdämparen jag med så får man känna efter om det är värt tio papp till för framgaffel.

Sen vill jag ju byta till ekerfälgarna som sitter på classic och UE, ha på handtagsvärme, växelindikator vore fint, tankväska också. Tja det finns väl knappast några gränser på hur mycket stålar man kan plöja ner i denna maskin.

Men är det någon som vill byta fälgar med mig så hojta till.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
OBS! jag måste ha ett snabbt svar på denna fråga...
Finns det några fabriksfel på Scramblern? någon återkallelse?
Vill isåfall få det åtgärdat innan jag hämtar hojen istället för att krångla med det sen.

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Faktiskt en av de roligaste hojar jag har kört. Känslan av att köra en sjukt trimmad moppe.
Vilken av modellerna blev det?

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...