Ducati Scrambler-tråden

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Hur ordnade du med skylthållaren? Är den laglig med reflex och skyltbelysning? vart köpte du den?

Ducati original, så den är laglig men svindyr! Tror den kostar ca 2 800 om jag inte minns fel. Men jag kunde pruta lite på den... Jag tror är samma skylthållare som är länkad längre ner. En sak som inte är så snygg med den är att skruvhålen för reflexen blir synliga och sticker fram under plåten när man tagit bort reflexen. Men jag får kika på det i vinter.
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Jag kör utan db-killer och det brölar rejält MEN f-n så skönt! Jag älskar ljudet, du lär inte bli besviken.

Jag tycker att den tuffar på ganska bra med sina 75 hk, utan att vara en racer. Men ska man ha en racer så köper man så klart inte en Scrambler. Bra med pulver lågt i registret, det finns bra med kraft när man växlar upp. Jag är en jäkligt nöjd med min Scrambler och den kommer att få stanna i min ägo många år framöver. På med skinnpajen, krukan och ut och kör! Det är enkelt som f-n!
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Jag kör utan db-killer och det brölar rejält MEN f-n så skönt! Jag älskar ljudet, du lär inte bli besviken.

Jag tycker att den tuffar på ganska bra med sina 75 hk, utan att vara en racer. Men ska man ha en racer så köper man så klart inte en Scrambler. Bra med pulver lågt i registret, det finns bra med kraft när man växlar upp. Jag är en jäkligt nöjd med min Scrambler och den kommer att få stanna i min ägo många år framöver. På med skinnpajen, krukan och ut och kör! Det är enkelt som f-n!

Har inte vågat prova utan db killern än. Är det stor skillnad i ljudnivå?
Är lite less på det där kvittrande ljudet. misstänker att det är från pinnen som sitter i dbkillern.
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Har kört ca: 400mil nu sen augusti och kan meddela att jag inte har lika mycket problem med sadeln längre som jag hade i början.
Det känns som om den är "inkörd" nu. Så det finns hopp :)
 

marowex

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
TTR 600 -98, Ducati Scrambler Icon -15
Har inte vågat prova utan db killern än. Är det stor skillnad i ljudnivå?
Är lite less på det där kvittrande ljudet. misstänker att det är från pinnen som sitter i dbkillern.

Hmmm... jag har ju inte kört, eller för den delen hört hur den låter, med db-killer så jag har dessvärre inte en susning. De plockade bort den samtidigt som de monterade systemet.

Jag håller dessutom med om sadeln, inte lika jobbig längre, jag har kört ca 250 mil.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.

- - - Updated - - -

Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.

- - - Updated - - -

Fan det blev uppskjutet till nästa vecka :( Sliponet har inte kommit än! Jag har aldrig i hela mitt liv sett fram emot att köpa en hoj lika mycket som en Ducati Scrambler :kär Jag kommer aldrig att sälja den!
Misstänker att det kommer att bli en enorm samlarvärde på dom.
 

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Husqvarna 701 SM
IMG_7286.jpg

Fick äntligen hem den här igår!

Blev så jäkla less på den ryckiga gasresponsen, poppandet ur avgasröret och den allmänt "snåla gången" i hojen så jag började kolla runt på alternativ på mappning. Blev tillslut Rexxer EVO, en liten pryl där du lägger in färdiga bränslemappar som du sedan för över direkt till din ECU. Rexxer har flera olika mappar framtagna i bänk för scramblern och för en mängd andra hojar. Som tur var så hade de en mapp för just mitt slip-on. Jag valde också att eliminera O2-sensorerna helt (kopplade ur dem och blockade hålen med vanliga O2-sensorpluggar).

Tog en snabb testrunda igår, satan! En helt annan hoj, ryckigheten nästan helt som bortblåst. Nu går den som den borde ha gjort redan från fabrik. Du slipper sitta på helspänn pga den ryckiga responsen. Den känns friskare, går inte ansträngt och "hårt" längre, lent och mjukt som på moln över hela registret! Ljudet har blivit ännu mullrigare och bröligare också:tummenupp

Den här hojen går snålt original och byter man till eftermarknadssystem som jag och många andra gör så går den sjukt snålt, inte bra.

Det här borde vara första prioritering för alla som byter till slip on!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
View attachment 423963

Fick äntligen hem den här igår!

Blev så jäkla less på den ryckiga gasresponsen, poppandet ur avgasröret och den allmänt "snåla gången" i hojen så jag började kolla runt på alternativ på mappning. Blev tillslut Rexxer EVO, en liten pryl där du lägger in färdiga bränslemappar som du sedan för över direkt till din ECU. Rexxer har flera olika mappar framtagna i bänk för scramblern och för en mängd andra hojar. Som tur var så hade de en mapp för just mitt slip-on. Jag valde också att eliminera O2-sensorerna helt (kopplade ur dem och blockade hålen med vanliga O2-sensorpluggar).

Tog en snabb testrunda igår, satan! En helt annan hoj, ryckigheten nästan helt som bortblåst. Nu går den som den borde ha gjort redan från fabrik. Du slipper sitta på helspänn pga den ryckiga responsen. Den känns friskare, går inte ansträngt och "hårt" längre, lent och mjukt som på moln över hela registret! Ljudet har blivit ännu mullrigare och bröligare också:tummenupp

Den här hojen går snålt original och byter man till eftermarknadssystem som jag och många andra gör så går den sjukt snålt, inte bra.

Det här borde vara första prioritering för alla som byter till slip on!

Jag tycker inte att ryckigheten är sådär jättefarligt, men nog borde dom kunnat få till det lite bättre från fabrik. Jag tycker att det är värre med stötdämparna faktiskt. Ska bli intressant att känna skillnaden när den nya är monterad.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Har just läst alpen masters i motorad där scramblern är representerad i kategorin easy going, givetvis vinnare!
Men i testet så skriver man att den har en teoretisk aktionsradie på 30 mil. 18 mil brukar jag komma innan lampan börjar att lysa, hur långt man kommer totalt vet jag inte.
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top