L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Nog har väl även 800 elektronik som hindrar framhjulet att lyfta? Med det avstängt kan jag få upp mitt framhjul på ettan med rätt hantering av gasen. Det händer inte av misstag.
Alltså lixom, det finns inga normala köpehojar som hoppar upp och slår dig medvetslös i pannan med framhjulet innan du hinner reagera.Vem vet om den där hjälpfunktoinen *fungerar* alla gånger?
Borde väl vara 2019Vilken årsmodell av Desert sled var den första med tankmätare?
2018 eller 2019??
Hallå gubbar (och enstaka gumma)!
Suttit och dreglat efter någon typ av Scrambler och eftersom jag haft Ducati tidigare så uppstår ett visst sug på just denna kombination.
En fråga dock. Original-lampan gnager på mitt psyke. Någon som har bytt mot en klassisk utan bakstycke? Alternativt, går det att ta bort bakstycket? Och originalstyret är inte sexigt alltså, någon som bytt till ett klassiskt Renthal-styre med överliggare?
Det var ju det som var frågan. Alltså om det är en utanpåliggande kåpa eller om det är en del av lampan.Är nyfiken på vad du menar med att ta bort bakstycket? Friläggs inte reflektorns baksida då?
Scrambler ger ju större möjligheter till avstickare på grus, med ett modell, om man gillar sånt. Tror inte Duke är tråkig dock. Kikat på Vit/Svart-pil 701?Så, nu har jag plöjt hela tråden och kommer vara i behov av en mc efter sommaren (påverkanskampanj pågår hemma). Jag kommer köra till stan (tar 5-10min), kommer troligen röra mig en del inom centrum (GBG) under arbetsdagarna och sedan hem igen. Där har ni funktionsbehovet, några längre rundor än så lär det primärt inte bli.
Kloka argument i påverkanskampanjen.
1: Det går mycket fortare till/från jobbet än att åka kommunalt (5min vs 30min).
2: Ingen trängselskatt.
3: Inga parkeringsavgifter.
4: Försäkring är billigt nu när jag fyllt 40.
5: Med en stadsmotorcykel blir det nästan som att köra moppe, ganska säkert.
Hemliga argument
1: Det är roligare än spårvagn.
2: Det är coolare än spårvagn.
Jag har tidigare ägt Ducati Monster 600 (lätt caferacer-moddad och Triumph Thruxton.
Just nu står det mellan Ducati Scrambler och KTM 690 Duke. 75hk är nog ganska lagom för mig. Så vad säger ni? Låter det som en Scrambler?
Undrar även hur man gör med Ducati-service i GBG? Jag behöver kunna lösa det själv. Hämtning/lämning på Biscaya är inte aktuellt av praktiska skäl.
Ingen koll på gbg, men kolla servicekostnader. Det är bla täta intervall på ventilkoll på scramblern. 1200 mil tror jag.Så, nu har jag plöjt hela tråden och kommer vara i behov av en mc efter sommaren (påverkanskampanj pågår hemma). Jag kommer köra till stan (tar 5-10min), kommer troligen röra mig en del inom centrum (GBG) under arbetsdagarna och sedan hem igen. Där har ni funktionsbehovet, några längre rundor än så lär det primärt inte bli.
Kloka argument i påverkanskampanjen.
1: Det går mycket fortare till/från jobbet än att åka kommunalt (5min vs 30min).
2: Ingen trängselskatt.
3: Inga parkeringsavgifter.
4: Försäkring är billigt nu när jag fyllt 40.
5: Med en stadsmotorcykel blir det nästan som att köra moppe, ganska säkert.
Hemliga argument
1: Det är roligare än spårvagn.
2: Det är coolare än spårvagn.
Jag har tidigare ägt Ducati Monster 600 (lätt caferacer-moddad och Triumph Thruxton.
Just nu står det mellan Ducati Scrambler och KTM 690 Duke. 75hk är nog ganska lagom för mig. Så vad säger ni? Låter det som en Scrambler?
Undrar även hur man gör med Ducati-service i GBG? Jag behöver kunna lösa det själv. Hämtning/lämning på Biscaya är inte aktuellt av praktiska skäl.
Svartpilen är cool men 701 säljs inte längre så det finns väldigt få sådana. 401 har för få hk och Vitpilen är för låg. När Svartpilen 701 är enda alternativet av de 4 så är utbudet väldigt skralt.Scrambler ger ju större möjligheter till avstickare på grus, med ett modell, om man gillar sånt. Tror inte Duke är tråkig dock. Kikat på Vit/Svart-pil 701?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |