uncletom
Gudomlig sporthojare
Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen
Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen
Föutom att jag vill att andra tydligt ska se vart jag är på väg så vill jag helst ha så få utstickande delar som möjligt. Stör linjerna tycker jag.Varför vill du ha så små blinkers på din hoj? Personligen gillar jag stora tydliga 'lampor'.
Då var dem på plats och pinnen i db-killern borta. Med pinnen försvann också ljudet från kanariefågeln som tydligen satt på pinnen.Idag börjar detaljarbetet med min nya Urban motard. Pinnen i db-killern på Termignoni ska bort och mina nya blinkers ska ersätta original.
Sjuuukt små, plug & play och är godkända för hojen. Det här blir bra.
Nej det borde inte vara så, utan siffran "nnW-.." specar bara viskositeten på oljans minimum-temperatur, dvs kalla starter på hösten eller vintern. En '15-olja' blir då trögare vilket resulterar i att kopplingen kan sega sig lite, i alla fall innan motorn blir varm.eller är det skillnaden 15/10W50 som gör det?
Inbillning.
Så länge oljan är klassad för våtkoppling M / M2 så märker du ingen skillnad.
Kul att någon kallar motorn i en Scrambler 800 för prestandamotor
Det är inget magiskt med olja till en motor. Köp OKQ8-Shell-Catrol-Motul för MC så blir allt bra. Biltema funkar också.
Men viskositeten påverkar väl oljans lämplighet inom vissa temperaturintervall? Som min koppling t.ex. kladdade endast ihop under drygt 10 graders temperatur med 15W oljan (inga problem över 10 grader)Jag vill påstå att det är andra parametrar än viskositet som avgör lämpligheten hos en olja. En del motorer kräver tillsatser som inte finns i alla oljor. Det bör framgå av handboken om det är något speciellt för varje hoj.
? .. eller hur. Jag jämför nog med mina egna hojar. Jodå, så är det. Så enligt mig är motorer som är över 500cc och med 2 eller fler cylindrar "hög prestanda". Sedan är jag väl medveten om att det finns motorer som varvar 15000 rpm och bara håller för ett race. Dom hojarna kan vi kalla för 'super bikes'. Inget jag gärna sätter mig på hur som helst.kallar motorn i en Scrambler 800 för prestandamotor
Är det inte 100ggr lättare att byta till ett styre med högre rise?Nu har jag monterat ROX styrhöjare. Syftet i mitt fall är att få styret närmare kroppen.
Vinkeln blev som den blev, en kompromiss mellan kabellängder och sittposition. Kablarna från höger sida ser mer spända ut än de är, finns lite slack i dem oavsett styrutslag.
Det enda jag är orolig för är om de kan/kommer vika ned sig vid aggressiv körning - bara att testa och se
Estetiskt tilltalande - nej inte alls ? Men jag bryr mig inte om sådant trivialt som estetik eller dömande blickar ?
View attachment 475475
Jo, tanken var att kunna justera styret till den position jag vill ha.Är det inte 100ggr lättare att byta till ett styre med högre rise?
1. Det heter slipon för att du skjuter på det på ditt befintliga. Så du kommer ha kvar katalysatorn från originalsystemet.Tja! Tämligen ny MC-förare och Scramblerägare. Har en 2022 Nightshift. Skulle vilja ha lite grövre ljud i den och funderar på något Slip-on-system men har en hel hög funderingar.
1. Har slip-on system katalysator?
2. Får man genom hojen i besiktning med eftermarknadsprylar?
3. Vad rekommenderar ni för märken?
4. Behöver jag mappa om hojen även för slip-on?
Den sitter i den stora burken ja, men slipon brukar sitta efter. Men nu när du säger det så kanske det inte funkar så på Scramblern. Jag har bara kört helsystem på min.Trodde katen satt i den stora burken i originalsystemet som om jag fattat rätt monterar av när man ersätter med slip-on. Vart sitter katalysatorn?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |