Tja! Tämligen ny MC-förare och Scramblerägare. Har en 2022 Nightshift. Skulle vilja ha lite grövre ljud i den och funderar på något Slip-on-system men har en hel hög funderingar.
1. Har slip-on system katalysator?
2. Får man genom hojen i besiktning med eftermarknadsprylar?
3. Vad rekommenderar ni för märken?
4. Behöver jag mappa om hojen även för slip-on?
Har motsatt problem, just skaffat en 2020 Icon med en SC project CRT. Låter fantastiskt men ungefär lika högt som ett öppet rör. Då jag bor centralt är det alldeles för högljutt!
Tyvärr stödjer just den modellen inte DB-killer insert.
Sökt runt på olika slip-ons för Scramblern och finner inte ett enda datablad eller mätning av de olika hur högt de låter. Det är en djungel!
Vill inte gå tillbaka till stock då cat:en är integrerad och mer än standard vill jag att den låter.
Någon som har tips på passande slip-on (helst med DB-killer så jag kan testa med och utan)? Helst något som inte spränger banken.
Kollar på Leo Vince LV-10 pga rimligt pris och att de stödjer DB-killer.
Edit: första ägaren hade installerat det. Den har en dongel innan ECUn för att "mappa" om den och kräver tydligen ett par start-stop cykler när man byter avgassystem för att den ska fungera korrekt.
Jag hade utgått ifrån att du behöver göra något du motorn går väldigt lean från början.
Den kommer smälla tillräckligt med en slipon...