Ducati Sport 1000 - tråden

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lätt att glömma ducati sport 1000.. Tack för uppdateringen.. Riktigt fin hoj!

Sen undrar jag om inte detta kan vara dess elektriska tvilling? :)

http://4.bp.blogspot.com/_LhXKxeMf2Ws/TNWbKbqa75I/AAAAAAAABm8/OjRxDJMXDeQ/s1600/Brammo+Empulse.jpg
Jädra fläskig! Ser dock lite skum ut med batteripacket där det ska sitta en pôrrig morot. :)

nice att vi ändå är tre i bygden än sålänge... aldrig ballt att va överrepresenterad!:D samlas alla ducatiägare fortfarande vid avenyn på onsdagar? lyckades missa varenda gång i somras tyvärr....

förresten; är det nån som har kollat på att sätta dit justerbara clip-on's? har bara sett några från apex och speedymoto... armarna domnar ju bort efter en 10 minuters körning! nån annan som har samma problem?
Precis, gött att vara i minoritet. :D

Jag har faktiskt inte träffat några Duccepiloter under sommaren under organiserade former. Tänkte väl hänga med på lite mer grejer under nästa år iom mer aktivitet i Ducatiklubben.

Och det där med bortdomnade armar har jag inte märkt av alls, visst är det lite extrem körställning, men det är bara gött. :)

Grattis till hojköpet!

Du kan ju alltid klämma på 07:ans clip-ons, dom är högre. Hållundan kanske har ett par på lager då han omedelbart slet av sina. ;)

:D Precis! Jag har ett par 07-clipon som ligger och skräpar.

Bifogat

• DSC00120.jpg
    DSC00120.jpg
    225.2 KB · Visningar: 94
Last edited:

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Jädra fläskig! Ser dock lite skum ut med batteripacket där det ska sitta en pôrrig morot. :)

Precis, gött att vara i minoritet. :D

Jag har faktiskt inte träffat några Duccepiloter under sommaren under organiserade former. Tänkte väl hänga med på lite mer grejer under nästa år iom mer aktivitet i Ducatiklubben.

Och det där med bortdomnade armar har jag inte märkt av alls, visst är det lite extrem körställning, men det är bara gött. :)

:D Precis! Jag har ett par 07-clipon som ligger och skräpar.

Vad kör du med nu då?

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Låga original till 2006-modellen.

Ädit: Måste byta kopplingsvätska i vinter. :gnissla

Är clipon'sen justerbara, så att man kan lossa på dem o snurra på styrpinen så att säga...? mina original är i ett helt stycke...

har en original backspegel i krom över om nån behöver...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Känns lite ostigt att posta detta men ändå. Här har vi lite Sport 1000 i rutan:

http://www.nt.se/24nt/#category=7145817&date=2011-10&clip=7176876&startTime=0m0s

//Johan
Det var ett kalasprogram! :)

Är clipon'sen justerbara, så att man kan lossa på dem o snurra på styrpinen så att säga...? mina original är i ett helt stycke...

har en original backspegel i krom över om nån behöver...
Hur menar du med snurra på styrpinnen?`

Jag har för mig att de är i ett stycke, eller ja, styrändan är krympt/klämpassad på gaffelbensdelen. Således inte justerbart, bara lite högre än 06-cliponen.

Last edited:

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Det var ett kalasprogram! :)

Hur menar du med snurra på styrpinnen?`

Jag har för mig att de är i ett stycke, eller ja, styrändan är krympt/klämpassad på gaffelbensdelen. Således inte justerbart, bara lite högre än 06-cliponen.

jo, har sett att på vissa hojar är styrpinnen ett eget stycke, med två bultar som håller fast den i ett "klämgrepp" ....

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
jo, har sett att på vissa hojar är styrpinnen ett eget stycke, med två bultar som håller fast den i ett "klämgrepp" ....

De flesta clipon kan du justera runt gaffeln för att ändra vinkeln. Vissa kan man också byta styrpinnen på om den går av då den sitter skruvad i fästet på en del.

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
clipon

De flesta clipon kan du justera runt gaffeln för att ändra vinkeln. Vissa kan man också byta styrpinnen på om den går av då den sitter skruvad i fästet på en del.

Hej
Har eventuellt ett par extra från en sport 1000 s liggandes!!
Har en tanke att sätta dit en enkelsving på min!! antingen så tar jag en sving från en MHe eller från en monster ,svingen på monster kräver lite jobb då man måste svetsa stag eftersom den har en dämpare i mitten !
Hoppas på lite åsikter från er ,classic bröder
/Andreas

ducc-ed

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2011
Hoj
Sport Classic 1000- 06
Hej
Har eventuellt ett par extra från en sport 1000 s liggandes!!
Har en tanke att sätta dit en enkelsving på min!! antingen så tar jag en sving från en MHe eller från en monster ,svingen på monster kräver lite jobb då man måste svetsa stag eftersom den har en dämpare i mitten !
/Andreas

ett par clipon's menar du?? vore ju nice isåfall!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
/Andreas
Kör hårt!

Är det en 06 eller nyare du har och ska lattja med?

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Kör hårt!

Är det en 06 eller nyare du har och ska lattja med?

Hej
det är en 07 sport 1000s (röd med kåpa), Allt började förra vintern då jag bytte bort ekerhjulen mot femekrade sedan har det blivit ett lite större projekt !! Har bytt till mig mono svingen med tillhörande öhlinare ,en öhlin gaffel från en streetfighter,2-1 system samt en 1100 motor med dp kammar från en monster! sedan har jag lite funderingar på ny lack till våren.
Men nu har jag även funderingar på att modda en enkelsving från en s4r som jag köpt på mig,finns en del snubbar som gjort detta men med svingen från MHe men eftersom dom är snarlika så tror jag nog att det går att lösa ?? /andreas

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Hej
det är en 07 sport 1000s (röd med kåpa), Allt började förra vintern då jag bytte bort ekerhjulen mot femekrade sedan har det blivit ett lite större projekt !! Har bytt till mig mono svingen med tillhörande öhlinare ,en öhlin gaffel från en streetfighter,2-1 system samt en 1100 motor med dp kammar från en monster! sedan har jag lite funderingar på ny lack till våren.
Men nu har jag även funderingar på att modda en enkelsving från en s4r som jag köpt på mig,finns en del snubbar som gjort detta men med svingen från MHe men eftersom dom är snarlika så tror jag nog att det går att lösa ?? /andreas

Typ såhär !! Tyck till !

Bifogat

• ducce.jpg
    ducce.jpg
    20.9 KB · Visningar: 485
  • PS1000LE_evo_3m.jpg
    PS1000LE_evo_3m.jpg
    3 KB · Visningar: 492
  • PS1000LE_evo_4m.jpg
    PS1000LE_evo_4m.jpg
    3 KB · Visningar: 487

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Jag tycker det låter som du har ett riktigt coolt projekt på gång. Personligen är jag väldigt förtjust i svingen på 06an. Men hade jag en MHe arm hade den tveklöst åkt på. Ser fram emot lite bilder!
Är det radiala ok på framgaffeln du ska ha på?

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Jag tycker det låter som du har ett riktigt coolt projekt på gång. Personligen är jag väldigt förtjust i svingen på 06an. Men hade jag en MHe arm hade den tveklöst åkt på. Ser fram emot lite bilder!
Är det radiala ok på framgaffeln du ska ha på?

Ja det är en öhlinare från en streetfighter,
just nu är duccen i tusen delar men jag kan visa lite bilder när det börjar likna något, tycker du att det ser okej ut med dämparstaget som är påsvetsat på svingen ??

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Nice, Jag köpte faktiskt med en öhlinare för radiala ok förra veckan :)
Drömmen e väl att få på beringer bromsar.
Jag tycker absolut det funkar.
Jag tar mig friheten att posta några bilder jag sparade från en tråd på Ducati.ms

Nytt fästa
374222650245_0_0.jpg

374222385669_0_0.jpg

374214918021_0_0.jpg

Här e en som verkar använda orginalfästet.
http://www.ducaberti-meccanica.de/tuning/tuning/article/sport-classic-sc-1000//album//1.html#c243

Last edited:

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Idag kom ett paket från Ola på Britalianracing.com! :tungan

Tack för mössan! :tummenupp
Helsystem från ZARD ??

Nice, Jag köpte faktiskt med en öhlinare för radiala ok förra veckan :)
Drömmen e väl att få på beringer bromsar.
Jag tycker absolut det funkar.
Jag tar mig friheten att posta några bilder jag sparade från en tråd på Ducati.ms

Nytt fästa
374222650245_0_0.jpg

374222385669_0_0.jpg

374214918021_0_0.jpg

Här e en som verkar använda orginalfästet.
http://www.ducaberti-meccanica.de/tuning/tuning/article/sport-classic-sc-1000//album//1.html#c243
Undrar vad dom använder för dämpare när dom använder orginalfästet på svingen ? måste ju vara en kortare än orginal? undrar hur skillnaden blir när man kör??

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...