Ducati Sport 1000 - tråden

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
den behövs nu när det börjar bli kallt o du ska stå i garaget o meka ögonsten :)

Jaha,då har jag fått hem en enkelsving från en s4r,så nu ska jag lura lite på min kammare !!!
Tanken är att med hjälp av någon svetskunnig medmänniska svetsa dit ett stag så att jag kan få MHe looken på hojen,så är det någon som är sugen på att göra en liknande grej så kanske vi kan hjälpas åt ,eller om någon sitter inne med svetskunskap och kan tänka sig att hjälpa till så är det bara att höra av sig/ Andreas

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Jaha,då har jag fått hem en enkelsving från en s4r,så nu ska jag lura lite på min kammare !!!
Tanken är att med hjälp av någon svetskunnig medmänniska svetsa dit ett stag så att jag kan få MHe looken på hojen,så är det någon som är sugen på att göra en liknande grej så kanske vi kan hjälpas åt ,eller om någon sitter inne med svetskunskap och kan tänka sig att hjälpa till så är det bara att höra av sig/ Andreas

Är det någon som är intresserad av ett termignoni 2-1 ,monosving med dämpare eller en femekrad bakfälg så är det bara att höra av sig !!!

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
1978 Honda CB750F2, 2006 Ducati Paul Smart
Ett litet projekt till vintern :)
IMG_1112.jpg

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Allan, du får lägga upp någon bild på projektet

Ja,måste bara fixa tillbygget först (på huset)! Du vet hur det är, är frugan glad så är man själv glad,så just nu är det så mycket grejer i garaget att hojen knappt syns. men ge mig ett par veckor till sen lovar jag att lägga upp några bilder!! (vad tror du om svingen projektet då)
Hur löser du det med gaffelkronorna till dom benen??

Last edited:

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
Jag är i samma situation så jag vet precis hur det är :)
Jo jag tror det kan bli jäkligt ballt. Dessa benen passar i orginalkronorna. :)

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
Jag tror det är från en streetfighter. Huvudsaken är ju att det passar och är för radiala bromsok :)
Hur är det med tankarna här i Sverige, någon som råkat ut för att dom sväller eller hört om det? Det finns ju en viss risk det händer nu när dom börjar blanda etanol i bensinen

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Jag tror det är från en streetfighter. Huvudsaken är ju att det passar och är för radiala bromsok :)
Hur är det med tankarna här i Sverige, någon som råkat ut för att dom sväller eller hört om det? Det finns ju en viss risk det händer nu när dom börjar blanda etanol i bensinen

Har själv en gaffel från streetfightern och dom är 53mm övre och 56 mm undre ??:confused:

Skandarn

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2011
Hoj
Jag ska kolla upp det närmre i helgen,

Jag vet inte vad den kommer från för modell mer än att den harr samma mått som en vanlig SC gaffel

Last edited:

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Smidigt att benen passar i kronorna,jag måste antingen försöka fräsa upp övre kronan 3mm eller får jag ta en övre från en 999 men smidigast om jag kunde behålla orginal krona eftersom kåpstaget är fäst där!!

allan ballan

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
Ducati sportclassic S
Smidigt att benen passar i kronorna,jag måste antingen försöka fräsa upp övre kronan 3mm eller får jag ta en övre från en 999 men smidigast om jag kunde behålla orginal krona eftersom kåpstaget är fäst där!!

Skandarn ,, skulle vara intressant att veta varifrån benen kommer ,kanske smidigare att skaffa samma och kunna använda orginal kronorna:tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ingen som har en sådan här kopplingspistong lös? Har köpt nya grepp, men får fan inte loss kopplingspistongen från mitt originalhandtag, och nu är den typ helt paj efter värme och polygripbehandling. :mad:

98005d1316728952-ducati-st3-parts-sale-st3-clutch-lever.jpg

zno

Ny medlem
Gick med
3 May 2011
Hoj
-07, Ducati Sport 1000
Ingen som har en sådan här kopplingspistong lös? Har köpt nya grepp, men får fan inte loss kopplingspistongen från mitt originalhandtag, och nu är den typ helt paj efter värme och polygripbehandling. :mad:

Låter skumt att den skulle sitta så hårt. Problemet brukar vara "tvärtom", dvs den lilla "ploppen" ramlar ut och rullar iväg längs garagegolvet då man plockar bort handtaget...

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...