Hejsan!
Jag åker idag en Street Triple R och är egentligen grymt nöjd med den men...nu faller det sig så att jag börjat skjutsa lite och då blir den tokigt trött..
Kort sagt, jag behöver mer effekt..
Naturligt kan man ju tänka sig jag bara borde ta klivet upp till en Speed Triple - men jag tycker inte den lilla prestandaökningen motiverar prisskillnaden - dessutom har jag grymt svårt för de nya strålkastarna...
En Streetfighter/S känns lite som en drömhoj men efter att börjat med att kolla upp försäkringskostnaden så känns det faktiskt gångbart..
Bara 2000kr/helår upp från Street Triplen....klart mindre än jag trodde..
Men lite mer kött på benen vill man ju ha, så därför kommer här lite frågor:
Sittställningen - mer framåtlutad än Streeten, hur fungerar det att köra längre sträckor?
V-Twin - vibrationer - vita fingrar osv, hur pass mycket lider ni av det?
Serviceintervaller och kostnader?
"S" eller inte, är man slut i huvudet om man väljer "sniken"..?
/Stephan
Hejsan!
Jag åker idag en Street Triple R och är egentligen grymt nöjd med den men...nu faller det sig så att jag börjat skjutsa lite och då blir den tokigt trött..
Kort sagt, jag behöver mer effekt..
Naturligt kan man ju tänka sig jag bara borde ta klivet upp till en Speed Triple - men jag tycker inte den lilla prestandaökningen motiverar prisskillnaden - dessutom har jag grymt svårt för de nya strålkastarna...
En Streetfighter/S känns lite som en drömhoj men efter att börjat med att kolla upp försäkringskostnaden så känns det faktiskt gångbart..
Bara 2000kr/helår upp från Street Triplen....klart mindre än jag trodde..
Men lite mer kött på benen vill man ju ha, så därför kommer här lite frågor:
Sittställningen - mer framåtlutad än Streeten, hur fungerar det att köra längre sträckor?
V-Twin - vibrationer - vita fingrar osv, hur pass mycket lider ni av det?
Serviceintervaller och kostnader?
"S" eller inte, är man slut i huvudet om man väljer "sniken"..?
/Stephan
Hej
Är stolt ny ägare av en Ducati streetfighter S, och efter som jag är en snålvarg så privatimporterade jag en från Wurstland.
//Säll
Tjena. Jag har haft tankarna att köpa en hoj i Sverige som dock redan är importerad och undrar hur det har gått för dig? För hojen har väl ingen garanti om det är import?
Har ni andra haft några barnsjukdomar eller något löst på garantin?
Hojen ifråga S-modell 2010.
Det enda jag kan komma på är en recall som rörde ena gaffelbenet på öhlinsgaffeln, men jag tror att det rörde -09rna, till -10 borde det vara fixat. Sen är det väl inte helt ovanligt att ha intermittenta problem med avgasspjället.
Lycka till med ditt köp, det är en riktig helvetesmaskin!!
Hejsan!
Jag åker idag en Street Triple R och är egentligen grymt nöjd med den men...nu faller det sig så att jag börjat skjutsa lite och då blir den tokigt trött..
Kort sagt, jag behöver mer effekt..
Naturligt kan man ju tänka sig jag bara borde ta klivet upp till en Speed Triple - men jag tycker inte den lilla prestandaökningen motiverar prisskillnaden - dessutom har jag grymt svårt för de nya strålkastarna...
En Streetfighter/S känns lite som en drömhoj men efter att börjat med att kolla upp försäkringskostnaden så känns det faktiskt gångbart..
Bara 2000kr/helår upp från Street Triplen....klart mindre än jag trodde..
Men lite mer kött på benen vill man ju ha, så därför kommer här lite frågor:
Sittställningen - mer framåtlutad än Streeten, hur fungerar det att köra längre sträckor?
V-Twin - vibrationer - vita fingrar osv, hur pass mycket lider ni av det?
Serviceintervaller och kostnader?
"S" eller inte, är man slut i huvudet om man väljer "sniken"..?
/Stephan
Fick hem mina Termignoni pipor igår, så nu är det hjulafton!
Snabb fråga: jag köpte kittet som kommer med kolfiberpipor, luftfilter och ECU Luftfiltret är väldigt likt ett K&N filter, men det ser inte ut att vara inoljat. Ska jag olja in det innan montering som med ett K&N filter, eller är det bara att tuta och köra?
Tack på förhand.
Tackar!Det är färdigt för montering.
Om det går som jag vill är jag antagligen ducceägare nästa vecka!
Nån som har akrapovic på sin SF? Hur står de sig mot t.ex termignoni? Bra ljud?
Hej på er, kör superduke och funderar på att byta till lite smalare styre. SF har ju det. Någon som orkar mäta bredden och lägga ut??
MVH
Mikael
Låg aktivitet i denna tråden på sistone.
Som fd super duke förare, vad tycker du är bra respektive dåligt om du jämför de bägge hojarna?
Jag har alltid gillat SD'n men Duccen känns ju modernare och med bättre motor.
SD'n står sej väl inte riktigt i en teknisk jämförelse mellan hojarna, men det vette fan om jag inte hade lika roligt med den ändå totalt sett. Den var lite enklare och galnare på något sätt. Och idag är dom ju grymt prisvärda, nästan så man skulle ha en sån också...
Streetfightern är definitivt den bättre hojen, men den är liiiite mer inriktad mot bankörning tycker jag, med lägre smalare styre etc. Och då blir den inte riktigt lika kul på gatan längre. Sen jag bytte har jag kört ganska mycket bana (blir nog totalt ca 5-6 bandagar i sommar tror jag), men jag har nästan inte kört gata alls känns det som.
Men det är en ganska skön känsla att hänga på sporthojarna på rakan på Mantorp, åtminstone upp till 240-250 när nacken inte orkar mer.
Jag tänkte skaffa en hoj för gatåka så det kanske är en SD jag ska ha då, även pris och försäkring talar ju för en sådan tycker jag.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |