Enklast är att byta framdrevet till ett med 14 tänder, det motsvarar ungefär ett 3 kugg större bakdrev, men du behöver inte byta kedja/förlänga den om du byter framdrev.
Har en fråga om jämförelse mellan en 1098 och en streetfighter.
Åker en 1098 idag, men lite sugen på att ev. byta mot en streetfighter men söker efter anledningar till att göra det eller inte? Någon som har lite komentarer?
Jag tycker personligen att nakna hojar är snyggare samt att streetfightern är något skönare att köra. Folk har tourat på den utan problem. Finns en riktigt bra rescension på youtube som ger en bra helhetsbild av hojen.
Sist kan jag tillägga att det blir billigare att äga en streetfighter försäkringsmässigt.
Jo det e ju försäkringsmässigt jag tänker, kunna ha hojen på ställd hela sommaren och kunna använda den mer. Men verkar va svårt att få bra inbytespris på min hoj, Har mailat alla firmor i sverige som har -10 -11 streetfighter ståendes antingen nya eller demo hojar.
Har fått 2 erbjudande men inget som är helt klockrent!
men även 1098 funkar som touringhoj, första resan va 38 mil med 2 kortare stopp
Så nu efter 300 mil så bara jag e helt ducati frälst!
Det är rätt och inte så konstigt
Sen är ju en multistrada 1200 helt sjukt billig att försäkra när den ändå har krafter som en 1198! Den går under offroad försäkring som på mig hamnar 5500 halvförsäkrat eller 7700 helförsäkrat! Samma gäller säkerligen dig som är gbgare.
Jag har funderat på om man ska byta till sig en sådan istället. Tror man kan ha riktigt kul med den både till resor, pendlande och ja,.. ren säsongsförlängning.
Får höra med Biscaya om de kan tänka sig att göra ett rimligt byte i sådana fall.
Har du hört med de om ditt eventuella byte?
Det är rätt och inte så konstigt
Sen är ju en multistrada 1200 helt sjukt billig att försäkra när den ändå har krafter som en 1198! Den går under offroad försäkring som på mig hamnar 5500 halvförsäkrat eller 7700 helförsäkrat! Samma gäller säkerligen dig som är gbgare.
Jag har funderat på om man ska byta till sig en sådan istället. Tror man kan ha riktigt kul med den både till resor, pendlande och ja,.. ren säsongsförlängning.
Får höra med Biscaya om de kan tänka sig att göra ett rimligt byte i sådana fall.
Har du hört med de om ditt eventuella byte?
Samma där, men vad är det du vill ha tag på ett Monster/SF styre eller ett Magura FBOk tack . Monster då ? Eller är det samma där?
Vartannat år eller 1200 mil, vilket som kommer först.Sneglar lite på den nya 848 streetfightern.. fet fet FET vill ha. Hur är det med service på dessa hojar? Remmarna, ska dom bytas varje år eller hur är det?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |