Då har jag testat två nya saker jag vill berätta om.
1. Nytt bakdäck efter 900mil. Från Pirelli Diablo rosso 3 till Pirelli Angel GT 2. Fungerar superb, har svårt att känna så mkt skillnad på de 10mil jag åkt. Tog bort hjulet själv och lämnade in det hos Jojjes däckservice Däckteam i gamlestan gbg. 55mm hylsa - 200Nm för att få loss hjulet. Ljuddämparna måste även bort 6st insex 4mm och 2st insex 6mm.
2. Testade att köra utan ljuddämparna och satte bara dit skydden. Ljudet blev snäppet brötigare men inte snyggt. När jag körde i konstant hastighet lät hojen skramligt. Satte tillbaka ljuddämparnan direkt. Jag vet sedan innan att detta inte gör så mkt skillnad då den inbyggda katten är den som tar det det mesta soundet.
View attachment 449301
View attachment 449302
View attachment 449303
View attachment 449304
View attachment 449305
Nästa projekt: blir att beställa 14T istället för 15T kugg fram för att göra den lite trevligare i utväxlingen.
Fick min Supersport i fredags och jag kan inte sluta le varje gång jag sätter mig på den, helt fantastisk!
Är det någon som vet om det finns en prislista tillgänglig någonstans på original tillbehör? Har en broschyr men det står inga priser i den.
Vita verkar inte finnas mycket att välja på just nu. Röda finns några stycken men svårt att prisa tycker jag. 10-15 extra hos firma brukar va rimligt. Själv gav jag förra veckan ca 130 för en röd 18 helt ny med 2 års garanti. Fanns bra privata alternativ för 115 men för långt bort för mig.
Kul å se att många av er som frågar och anmäler intresse för hojen faktiskt handlar SS till slut! Stort grattis till ett bra köp @classe8
Efter ditt inlägg funderar jag om om du kanske är just en av dom handlarna jag refererar till eller jobbar där ?
Är mina funderingar fel om priserna isf ? Jag har som sagt inget imot att betala lite för ett problemfritt köp hos en bra firma men tycker det ska vara rimligt för båda parter. Antar att företag har bra kolla på tex Blocket priserna och privat delen där.
Många företag har idag faktiskt väldig bra priser..men ibland undrar jag ...
10k är kanske rimlig men inte mer. Dom erbjuder ju INGET mer än vid privat köp..om där är garanti kvar vill säga,ja kanske finansiering men inget jag behöver ändå. Finns ju många som erbjuder det annars med. Får leta vidare helt enkelt.
Funderar på att lägga på en wrap på min.
Någon som gjort?
Sugen på denna:
https://www.redracingparts.com/cata...aphics/ducati/90thAnniversary/SuperSportS2017
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|