Ducati-tråden

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jaha, då när de kunniga ändå rabblar betydelsen av förkortningar kanske någon kan berätta vad s2r som min hoj heter faktiskt betyder? Jag har mina gissningar, men vill ju inte framstå som en pajas så jag frågar här istället ;)
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Någon som har en 55mm 12kants hylsa att låna ut i uppsala trakten? Lämna in hojen hos en firma. Tydligen var det kundens ansvar att leta hylsa då 500kr + moms var för dyrt för dem att betala.
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Någon som har en 55mm 12kants hylsa att låna ut i uppsala trakten? Lämna in hojen hos en firma. Tydligen var det kundens ansvar att leta hylsa då 500kr + moms var för dyrt för dem att betala.

...det är därför man låter rätt firmor sköta sådant. :D Italia Bike ftw!
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
...det är därför man låter rätt firmor sköta sådant. :D Italia Bike ftw!

Dude! I know :) men jag orkar inte ta en dag ledigt för att få byta sulorna, man tycker ju en däckverkstad borde fixa detta men men... inget jag gör om iaf.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dude! I know :) men jag orkar inte ta en dag ledigt för att få byta sulorna, man tycker ju en däckverkstad borde fixa detta men men... inget jag gör om iaf.

Jag vettifan om jag skulle låta en vanlig gummiapa sätta verktygen i italienskan, har sett hur de hanterar grejerna när man lämnat bilgrejerna till dem. :näsblod
 

sportbike

Guest
Jaha, då när de kunniga ändå rabblar betydelsen av förkortningar kanske någon kan berätta vad s2r som min hoj heter faktiskt betyder? Jag har mina gissningar, men vill ju inte framstå som en pajas så jag frågar här istället ;)

På S, säger jag "single swingarm"
På 2, säger jag "2-ventilad maskin"
På R, vette fan "rolig" "raket" "rupp" ???
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
749

Hejsan, står och dreglar på att köpa mig en ducati igen, en 749 -03!!
Hur pass obekväm är den?? Jag har haft de japanska superjärnen förut så jag vet hur obekväm tex sp1 är.....men är 749 så man kan åka på vägen med den eller är det bara banåka och max attack som gäller???
Har ringt på en men inget svar.......
 

sportbike

Guest
Hejsan, står och dreglar på att köpa mig en ducati igen, en 749 -03!!
Hur pass obekväm är den?? Jag har haft de japanska superjärnen förut så jag vet hur obekväm tex sp1 är.....men är 749 så man kan åka på vägen med den eller är det bara banåka och max attack som gäller???
Har ringt på en men inget svar.......

En 749 är inte obekväm, den är kompromisslös :fakta
 

sportbike

Guest
Motorväg på en sp1 är heller inte kul. Är den bättre komfortmässigt och körmässsigt än sp1 och r1???

Nej, den är hårdare och har tunnare stoppning är SP1 och R1 tycker jag iaf.
Beror ju på hur benig röv man har.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Nej, den är hårdare och har tunnare stoppning är SP1 och R1 tycker jag iaf.
Beror ju på hur benig röv man har.

Problemet jag oftast har är att nacken stelnar till, röven är tjock och mjuk;)
Bara nacken får en bättre vinkel så är det lugnt, ser ut att vara lägre tank på ducatin så den kanske är lättare att komma "ner" på utan att behöva böja bak huvet lika mycket???
 

sportbike

Guest
Problemet jag oftast har är att nacken stelnar till, röven är tjock och mjuk;)
Bara nacken får en bättre vinkel så är det lugnt, ser ut att vara lägre tank på ducatin så den kanske är lättare att komma "ner" på utan att behöva böja bak huvet lika mycket???

Provsitt en om du har möjlighet, jag tycker körställningen påminner att stå på alla fyra nerför en trappa :näsblod
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Om 749an har ungefär samma körställning som 748an så säger jag bara... du kommer älska att sitta på alla fyra nedför trappan.. körglädjen väger upp konforten på gata och är perfekt på bana.. KÖP och åk runt med ett dansbandsleende, de gör jag!
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
På 749:an sitter man mer upprätt än på 748:an. Som Falappa sa - 916 isss forrrr theee track, 999 isss a holiday bike :D
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Jag har blivit grymt sugen på en 848, speciellt nu när dom kommer med EVO modellen.
Jag är ingen raket på bana men det är där jag kommer hålla till oftast med största sannorlikhet. Kommer jag ångra att man inte köpte en beggad 1098 för mer kräm? OM jag köper som sagt...
Jag har en känsla av att 848'an är lagom för en knappt medioker tjockis som kör lite bandagar och inte kan hantera den fulla effekt literhojar och däröver.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Jag har blivit grymt sugen på en 848, speciellt nu när dom kommer med EVO modellen.
Jag är ingen raket på bana men det är där jag kommer hålla till oftast med största sannorlikhet. Kommer jag ångra att man inte köpte en beggad 1098 för mer kräm? OM jag köper som sagt...
Jag har en känsla av att 848'an är lagom för en knappt medioker tjockis som kör lite bandagar och inte kan hantera den fulla effekt literhojar och däröver.

Köp 848 och lägg de andra stålarna på ducceklubbens bankörningar istället (när du går med där)!! GRATTIS I FÖRSKOTT.. har aldrig testat en men OM utvecklingen har gått framåt från min 748 så kan jag inte fatta hur fantastisk den kan vara... :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top