Hallå alla som vet lite om Ducati..
Tjejjen har en Ducati Monster 600cc-98:a, vi behöver få tag i en fälg till framdäcket??
Någon som vet vart man kan vända sig när det gäller begagnat till Ducati??
Måste vara en fälg från 94:a årsmodell t.o.m 99..
Tack på förhand...
någon som kan berätta skillnaderna mellan monster 695 och 696+ ?
Någon som har en monster som kan berätta mer monstern
1. Ja, den är lite sävlig, vill ogärna flytta sig, men det går att sänka den nån cm fram och spänna upp fjädern bak som är ganska slapp original.
2. Helt korrekt, den vill gärna lyfta hjulet under axx, visst finns det styrdämpare till den.
3. Nu har du inte talat om ifall det är en S4RS eller vanlig, och vilken årsmodell/mil, men i vanlig ordning så ska serviceboken vara dokumentation över hur den skötts.
Tack för svaret. Hur stor skillnad blir det med lite tweak på fjädringen och sänkningen fram? Fortfarande seg eller är det stor skillnad.
Lite skillnad blir det, vill man så kan man montera ett 120/60-17 fram, bara man ser till att framdäcket inte kommer i kontakt med kylaren vid full kompression.
hej hoj alla ducatinördar. (ni kan lägga till mig på den listan för övrigt)
Jag undrar en sak, fråga lär ha dykt upp tidigare men hittar ej något.
Remmarna på duccar ska ju bytas vart annat år eller efter 2000 mil har jag för mig, VARFÖR?
Ja dom slits och dom kan torka osv osv men inte fan gör jag det på bilen som jag kör 2000mil per år med. Dom byter jag efter c:a 12000 mil.
Varför är det så mycket känsligare på en ducce givet att man inte kör den som på tävling?
För att du kan dö om den går av!
Hej gott Ducatifolk. Var och provkörde en Monster S4 idag och blev lite sugen. Några frågor som nån här inne kanske har svar på dock...
1. Den kändes väldigt trögstyrd, inte alls som jag hade tänkt mig att den skulle bete sig. Ville mest rakt fram. Är detta nånting man får leva med eller finns det möjlighet att får den mer snabbstyrd genom att sänka den fram, skruva på fjädringen etc?
2. Tycker den var väldigt wobblig i nosen vid fullt pådrag. Finns det styrdämpare till dessa? Någon som monterat och märkt nån skillnad?
3. Några andra grejer man borde kolla på denna modell/ducati i allmänhet (utöver vanliga grejer) innan köp?
hej hoj alla ducatinördar. (ni kan lägga till mig på den listan för övrigt)
Jag undrar en sak, fråga lär ha dykt upp tidigare men hittar ej något.
Remmarna på duccar ska ju bytas vart annat år eller efter 2000 mil har jag för mig, VARFÖR?
Ja dom slits och dom kan torka osv osv men inte fan gör jag det på bilen som jag kör 2000mil per år med. Dom byter jag efter c:a 12000 mil.
Varför är det så mycket känsligare på en ducce givet att man inte kör den som på tävling?
Hej alla glada Ducceanhängare.
Jag har gått och blivit lite smått besatt av nya Monster 1100 EVO, allra helst den i svart.
Ruskigt snygg detaljfinish och mycket snyggare dragning av avgassystemet än den vanliga 1100:an.
Nu till frågan hur är monster 1100 att köra? Jag har inte hittat mycket annat än ett test på fastbikes, samt nåt klipp på tuben.
Men är det någon här som har haft äran att köra en monster 1100, eller rent av äger en och kan dela med sig lite av sina synpunkter? Då räknar jag med alla monster 1100 och inte bara EVO´n. Lär väl ändå inte ha råd med en EVO på ett tag.
Tack på förhand. Mvh / Björn
Utan att vara en expert på ämnet så kan jag resonera mig till att det inte är så jäkla konstigt. Som jag ser det så ligger min morgontrötta saab som vanligast på 2-3k rpm. Min ducati gillar mest att ligga över 6'000. Så säg att en faktor 2-3 skiljer i varv, vad blir det ... ungefär samma intervall som på din bil? Det är ju 6 år mellan dina intervall, och 2 år mellan ducatins - som alltså jobbar 2-3 gånger så hårt?
Sedan har jag för mig att motorcyklar generellt samt motorer med högre varv även innebär ett mer ryckigt beteende på kamremmen, vilket då späder på slitaget ytterligare.
Tack!!!
Det var det jag misstänkt, ville bara få det bekräftat.
Sen ytterliggare en fråga, har någon tips på bra ställe man kan få tag på sådanna slitdelar/reservdelar till duccar? Utöver då legitimerad verkstäder som jag tycker tar bra betalt. Kan ju ha fel om det också har inte ägt ducce förut och dom japaneser jag har erfarenhet av är ju ganska lätta att hitta andrahands tillverkade delar till.
Som ducatiägare i sverige bör man vara med i svenska ducatiklubben. Då får man bland annat tillgång till SDK's forum, med fantastiskt hjälpsamma och engagerade medlemmar. Där finns också sakkunskap om var man ska skaffa alla prylar samt en del gruppköp.
Ebay är annars det generella tipset i kombination med SDK för att få koll på vad man ska leta efter
Jo har hört det, tack.
Hoppas jag inte sabbat er fina tråd men mina nybörjarfrågor.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |