Ducati-tråden

Dadde

Medlem
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 exc -07. Ducati Monster 620ie -04 . Yamaha R1 Såld. Yamha FZR 1000 Såld. Kawasaki GPX 600 Såld. Honda NSR 125 Såld.
Nybliven Ducati ägare

Ja, då har man gått och köpt sig en Ducati Monster 620ie -04:)
Jag har kört en del plastraketer tidigare men nu ville jag ha en lite mindre hoj som jag kan pendla och glida lite med och som är billig i försäkring men ser snygg ut.
Jag tror jag fick allt jag ville ha med denna modell efter att ha kört 15mil med den så jag känner mig riktigt nöjd med mitt val:)

Tycker faktiskt den går ganska bra, trodde jag skulle bli besviken efter allt man läst om att det är lite för lite hästar i dessa.

Hela hojen är helt orginal, med gigantiska blinkers orginal-bakdelen och orginal-dämparna.

Nu undrar jag var jag kan få tag i dämpare med riktigt gott/högt ljud:yoparty Gärna till ett riktigt billigt pris. Har ni några tips på var jag kan köpa dem och vilken model man skall ha?

Ge gärna tips på blinkers och bakdel också.
 
Last edited:

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Linköping
Hoj
KTM 950 SM
Någon som provat Danmoto slipon, tex http://viewitem.eim.ebay.se/JISU-Exhaust--Ducati-Monster-600-620-800-750-900-EX316/220841208878/item

Det är ju bra pris.
Hojen det gäller är Ducati Monster 620ie -04

Jag köpte Danmoto, fast inte till en Ducce.
Jag har de små runda kolfiberdämparna på min X11 och jag är helnöjd.
De är ganska högljudda med dovt ljud, dämpar mest högfrekvent ljud. Passar mig bra.

Finishen är riktigt bra, och för det priset så är det oslagbart.
Även kundservicen funkar. Det fattades en gummiremsa i leveransen för mig. Mailade och fick världens ursäkt till svar. Remsan kom efter bara några dagar.
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Har köpt mig en Monster 900-98 nyligen, frågan jag skulle vilja ha svar på är, finns det att ladda ner verkstadshandbok och service manual någonstans till denne?
Ducce sidan har bara till dom nyare. =(
Hojen har gått 3500mil och är utrustad med kolfiberslipon och Öhlinare bak, annars original.
Har tänkt mig skaffa bellypan och clipon ev nya fotpinnar.
Kom på en fråga till, hur mår kopplingen av att köras med öppen kåpa om man nu skulle få för sig att skaffa en sådan?
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kopplingen mår bra & luftar sig fint :) så borra såga å greja till nåt fint med den köpa är ju B
 

kler

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2011
Ort
Bagarmossen
Hoj
2001, Ducati 748S
Har köpt mig en Monster 900-98 nyligen, frågan jag skulle vilja ha svar på är, finns det att ladda ner verkstadshandbok och service manual någonstans till denne?
Ducce sidan har bara till dom nyare. =(
Hojen har gått 3500mil och är utrustad med kolfiberslipon och Öhlinare bak, annars original.
Har tänkt mig skaffa bellypan och clipon ev nya fotpinnar.
Kom på en fråga till, hur mår kopplingen av att köras med öppen kåpa om man nu skulle få för sig att skaffa en sådan?

Vad tror du om den här?
Scannad PDF visserligen, hittar inga årtal i den heller...
Värt en koll.

RapidShare
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Kopplingen mår bra & luftar sig fint :) så borra såga å greja till nåt fint med den köpa är ju B

Haha, det gillas starkt. =)
Men seriöst, mår den inte dåligt av allt vägdam o skit som virvlar in?


Kler, ska kolla up denna pdf. =)

Tackar för tippsen.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Nej det kommer inte in så mycket skit för den snurrar rätt fort så det hålls borta av det + att lamellerna i stort sätt nästan jämt ligger an så att inget kan komma in ut å såga nu.
 

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Ahaaaa, då gillas det väldigt mycket. =)
Ska inte lägga så mycket krut på denna, ska bara fungera så man kan bygga vidare på andra "gamm" hojen, kanske det blir något vettigt av den.

Bellypan till monstret kommer iaf nästa vecka. =)
Är kåpan lätt fixad blir den fixad under vinter.:tummenupp
Kanske någon har en billig original kopplings kåpa liggandes? :rolleyes: Och när vi ändå är i farten vill jag få tag på ett orignal kedje skydd billigt.
Håller på att kolla var jag ska beställa nya remmar och ev shims till kammarna, tips mottages.
Eller törs man börja tjorva själv?
Måste ju servas ordentligt iaf, eller så får man lämna in, finns visst Ducati service i Boden.
 
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Det enda är väl att om du går omkull på högersida så tenderar det till att bli dyrare om du har öppen kopplingskorg.... Vill man ha det bästa av 2 världar så pillar man ur metalldistanserna i packningen och återanvänder dom samt originalkåpan. Kopplingen blir luftad, du får ljudet samt att den tål att läggas på ett helt annat sätt.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja men det blir inte lika fint...
 

sportbike

Guest
Nä just, blir inte lika fint. =)
Får bygga krasch bur åt den.:yoparty

Ett billigare alternativ är att helt enkelt såga av originalkåpan till hälften, borra några feta hål i den och montera den med de små distanserna som sitter i gummipackningen.
Går ju att måla i valfri färg också.
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Ett billigare alternativ är att helt enkelt såga av originalkåpan till hälften, borra några feta hål i den och montera den med de små distanserna som sitter i gummipackningen.
Går ju att måla i valfri färg också.

Fast om jag har fattat det rätt så blir originalfjädrarna jäkligt fula direkt eftersom dom inte är rostfria.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Någon som har erfarenhet av Ducatis sporttouringhojar? Är på jakt efter en trevligt/rolig hoj för övningskörning (ej uppkörning), som det är kul att fortsätta åka med. Fick syn på en 1000 DS som var till salu. Så jävla läcker! :kär:kär Väcker ha-begär direkt. Behöver argument för att övertala maken att den blir bra att börja med. Men blir den det? :va Eller borde jag leta efter en en ST4 eller ST2? Är 176 cm lång, men har ovanligt låååånga ben. Tacksam för tips. :) Har en fånig dröm om att äga en Ducce :tungan, inte en japan eller BMW.... :confused:
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top