Tipps på vad man ska köpa för system mottages tacksamt.
Termignoni!
Byt remmarna själv...hej
Står inför litet problem här, har bokat tid för kamremsbyte nästa vecka. Dock så skall venilerna även justeras om 300mil.
Jag har fasiken inte råd att köra hela servicen just nu, är det lönt att göra kamremmarna nu och sedan ventilerna nån gång i sommar eller ska jag vänta med allting?
Inga kommentarer om "har du inte råd..." jag är student och ska fan ha kvar hojjen, så är det
Byt remmarna själv...
http://ogy.cc/ducati/4.jpgtårtan skrev:Har köpt mig en Ducati monster s4.
Det är orginal avgassystem på den och en av anledningarna till att jag köpte Ducati e det underbara ljudet.
Katrineholms Ducatiklubb???
Jaha, där ser man.
(Född och uppvuxen där)
har köpt mig en ducati 750ssie från 01 sitter effektsystem å så på den så e riktigt skönt ljud därför ja fastnade för dne när ja köpte den hehe
men min fråga e hur ofta ska man kolla ventilerna på de här??
har hört att första gången du ska kolla dem e ve 3000mil stämmer de??
å va brukar de kosta å ställa/kolla ventilerna?
Nej, varje år skulle jag rekommendera, eller senast var 1000e mil om du själv är intresserad av att ha bra koll att din hoj mår bra.
Du kan rätt lätt lära dig att kolla ventilerna själv, duccar kräver omsorg men är också lättmekade.
(Mitt insteg var också ljudet från monster)
Kan även tänka mig en 748r.
Tja.
Har precis köpt en Monster 620 -02:a och undrar lite om nån har nå bilder på länkaget på fjädringen bak.
Det ska finnas nå sänkningskitt till hojen och jag undrar hur det ser ut, hittar inte nå bilder på nätet..
Jag ska inte hämta hojen förens om en vecka och jag är nyfiken på hur det är..
Tack för svar
Hej alla ducati vänner,
Nu är det så att jag lagt beslag på en Ducati 749 Dark -04 , dock är ursprungslandet Rumänien och eftersom Rumänien inte var med i EU när hojjen togs ibruk måste jag importera den som en icke-eu hojj. Någon som har en checklista/procedur hur det ska gå till ?
Skulle ju gråta om jag inte kan få iordning på allt så att den blir körduglig till sommaren.
/Jonas
Hej.
Vågar man köpa en Ducati 748 Biposto från -95? Har för mig att de hade en hel del problem... Vad bör man vara extra vaksam på?
Ytterst tacksam för hjälp!
//Thelinski
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS