Ducati

Lina1978

Rookie of 04
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
R6 kittad :)
TSRD skrev:
Men snälla nån... Har du hört talas om ironi :rolleyes: ... :tungan

Du vet väl att en gris fortfarande är en gris, hur mycket man än sminkar den :7peta ...

/T

.

sätt på en fräsig aluminiumtank så är det ingen som tänker påt! *oink, oink*

tsrd.jpg

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
V-Gurra skrev:
Kanske det, but why mess with perfection? :D
Skojar bara(hoppas du fattar det å inte lackar ur igen. Har lite svårt för det där med Ironi som ni fjollor nere i sthlm är så bra på).

Har det ändrats mycket på monstret sedan dess då?

Närå, ingen som é lack här! Om det hänt något med Monstret? Hmm, får se..

Mellan 95-04 har bla. detta hänt.

Vätskekylt
Uppdaterad gaffel+fjädringskomponenter
flera motoralternativ
ändrad tank
Ändrat styre
annan sving.
Annan instrumentering

Ähh, finns ju tusen grejer till men du fattar galoppen va? Helt seriöst så tror jag att V-maxen är i princip orörd sedan åttisex och det är ju...unikt på alla sätt.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
V-Gurra skrev:
Kanske det, but why mess with perfection? :D
Skojar bara(hoppas du fattar det å inte lackar ur igen. Har lite svårt för det där med Ironi som ni fjollor nere i sthlm är så bra på).

Har det ändrats mycket på monstret sedan dess då?
Varifrån kommer du?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Chronic skrev:
Närå, ingen som é lack här! Om det hänt något med Monstret? Hmm, får se..

Mellan 95-04 har bla. detta hänt.

Vätskekylt
Uppdaterad gaffel+fjädringskomponenter
flera motoralternativ
ändrad tank
Ändrat styre
annan sving.
Annan instrumentering

Ähh, finns ju tusen grejer till men du fattar galoppen va? Helt seriöst så tror jag att V-maxen är i princip orörd sedan åttisex och det är ju...unikt på alla sätt.

Glöm inte Monstret´s ändrade chassi och uppdaterade motoralternativ även på de luftkylda modellerna (600 = 620, 750 = 800, 900 = 900ie = 1000ds). Diverse kosmetiska förändringar har ju också skett, liksom uppdaterade bromsar fram o bak osv.
:tummenupp

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
Mycket underhållande läsning!
Denna tråd gjorde så jag kom sent till jobbet :lol
Jävla Tom Tom som gav den till mig.... :huvet

Aja får spamma lite till då....

shoot0006rezize.jpg

Föööörbannat kul :yoparty

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
amullo skrev:
Glöm inte Monstret´s ändrade chassi och uppdaterade motoralternativ även på de luftkylda modellerna (600 = 620, 750 = 800, 900 = 900ie = 1000ds). Diverse kosmetiska förändringar har ju också skett, liksom uppdaterade bromsar fram o bak osv.
:tummenupp

Ett riktigt monster är ett urmonster......
Jag tycker dom nya e för stadsvänliga eller ngt gammla ska det vara!!!!!!
Även fast dom nya defenetivt e bättre cyklar så var dom äldre råare och mer MONSTER mot dagens sittvänliga och sköna monster!

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
TSRD skrev:
Men snälla nån... Har du hört talas om ironi :rolleyes: ... :tungan

Öhlins gatgafflar ligger väl annars på cirkus 20'000... Men jag måste nog säga att det känns som lite overkill. Du vet väl att en gris fortfarande är en gris, hur mycket man än sminkar den :7peta ...

.

Ironi? Vad nu då? Tillhör du den generationen? Sök dig till Lunarstorm eller nåt om du ska hålla på med sånt där! Här snackar vi seriöst hojsnack! :kocko

Oj då, seriöst svar! Tackar! 20 papp för öhlinargaffel var ju inte så farligt! Då gräver den investeringen inte för stort hål i plånkan. Tänkte jag skulle fixa lite Turbo å grejjer åxå. Fick tips om å fixa bakfjädringen också, men jag är lite skeptisk till om det verkligen behövs.
Vem vet, man kanske till och med får råd å köpa en gris eller nåt som man kan plåga lite i vinter.

/VG

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
V-Gurra skrev:
Ironi? Här snackar vi seriöst hojsnack! :kocko
Titta, du kan ju vara ironisk om du bara vill :tomten

Lite svårt att ta en V-max ägare på allvar dårå, när han pratar om att bygga om den till en "kurvsmiskare".. Men whatever som får dig att gå igång :rolleyes: , alla typer av hojprojekt är kul projekt :tummenupp .

V-Gurra skrev:
Oj då, seriöst svar! Tackar! 20 papp för öhlinargaffel var ju inte så farligt!
Nehepp, tycker du inte det... Då kanske du ska slå till på Öhlins Superbike-gaffel... sist jag kollade låg den på 70-80'000 :tummenupp . Deras gatgaffel för 20 papp är ju riktigt "snikig" (tyst PeGe) i jämförelse.

/T

.

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
F-n vad alla hackar på mig nu då!!
Först så blir man kallat klant(Günther) för att man skrapar Multin lite, sedan får han medhåll av hyper(Tack för den då!), åsså nu denna TSRD med sina eviga Snik-teorier!!

Skönt å se att Amullo blivit rätt-troende i alla fall!
BYT BORT DIN VATTENKYLDA GAMLA HÄCK INNAN DEN BÖRJAR ROSTA!!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
PeGe skrev:
Skönt å se att Amullo blivit rätt-troende i alla fall!
BYT BORT DIN VATTENKYLDA GAMLA HÄCK INNAN DEN BÖRJAR ROSTA!!

Vi får se, vi får se. Jag blev riktigt biten av multin.. Så ett byte kan bli aktuellt. Men då skall den funka kanon på bana också. Att det är annorlunda pulver i motorn kan man leva med. Man får lära om från att varva 9000-11.500 till att varva 6500-8500 istället.

Min hoj rosta?? Nääää... Den har ju smörjmedel i vattnet ju! :)

Synd bara att Ducati väljer att höja effekten på pappret till nästa år. det har ju alltid varit 95 Hk i multin.. Men stått 84 i pappret = bra försäkring helt lagligt eftersom det är tillverkarens ursprungseffekt.

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
amullo skrev:
... Man får lära om från att varva 9000-11.500 till att varva 6500-8500 istället...
Eh..*host*...när varvade du över 9000rpm senast...? Nä, det blir nog ingen större skillnad på varvområdet för dig om du skulle byta till en Multi... :hihi

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
V-Gurra skrev:
Sveriges centrum, Sveriges framsida, Guldkusten, Gräddhyllan osv.
Kärt barn har många namn, du vet.

Ett halvt stenkast från MittSverigebanan om man ska vara exakt...
Och du har mage att snacka om midnattsolens land? Gå och skaffa dig frisyr, utbildning och lite vett hörru.

Såna låtsasnorrlänningar som du ger oss riktiga dåligt rykte.

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
V-Gurra skrev:
Sveriges centrum, Sveriges framsida, Guldkusten, Gräddhyllan osv.
Kärt barn har många namn, du vet.

Ett halvt stenkast från MittSverigebanan om man ska vara exakt...

Mitt i ingenstans? :D

Günther

Guest
amullo skrev:
Men då skall den funka kanon på bana också. Att det är annorlunda pulver i motorn kan man leva med. Man får lära om från att varva 9000-11.500 till att varva 6500-8500 istället.

Synd bara att Ducati väljer att höja effekten på pappret till nästa år. det har ju alltid varit 95 Hk i multin.. Men stått 84 i pappret = bra försäkring helt lagligt eftersom det är tillverkarens ursprungseffekt.

Det har du rätt i. Alla klarar inte av att köra motorräder med mycket bottenvrid och kraft på låga varven. Tveksamt om du klarar av att ändra körstil.

Och är du en sån som letar billig försäkring, då ska du nog inte titta på Ducati överhuvudtaget, snålis! Det ska kosta Euros att köra Ducati, så är det bara. Köp en Virago eller nåt!

Günther

Guest
Hyper skrev:
Eh..*host*...när varvade du över 9000rpm senast...? Nä, det blir nog ingen större skillnad på varvområdet för dig om du skulle byta till en Multi... :hihi

Aha, det finns till och med vittnet som påstår att Amullo inte kan köra en 748 riktigt!! Intressant! Som sagt, passa dig för Multistradans kraft på låga varven. Eller behåll din 748SP och lär dig köra den först... :kocko

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Günther skrev:
Aha, det finns till och med vittnet som påstår att Amullo inte kan köra en 748 riktigt!! Intressant! Som sagt, passa dig för Multistradans kraft på låga varven. Eller behåll din 748SP och lär dig köra den först... :kocko

Men nu är det ju faktiskt så som att... Det är lättare att köra en
hoj med vrid på lägre varv, svårar med de som bara har vrid o effekt högt
upp registret..
Tänk efter nu...Okej, man kanske måste vara lite försiktigare på gasen,
men thats it ! Man slipper bry sig allt för mycket vilken växel man har.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Är det här man kastar sten i glashus :va

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
vågen skrev:
Är det här man kastar sten i glashus :va

Jo, verkar som det. Var tvungen att hoppa in jag med efter man följt tråden ett tag.. Stenkastning ala Italienskt vis... de e kärlek de. :D

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Hallå Günther! Skulle behöva lite tips om en go Multi! Var man köper dem i Tyskland och ungefärliga priser. Gärna råtrimmad, 916 börjar bli lite seg... Ska ha den att smiska stockh, sorry, menade bana :D

Funtar även på en Aprilia, men de verkar lite slöa i jämförelse med Duccarna.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...