Ducati

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
amullo skrev:
Inte F*n finns det midnattssol i Sundsvall.

Själv spenderar jag sommrarna i Piteå. Halva släkten bor Norr om eller Nordväst om Piteå inom en 2timmars tur.. Där är det på gränsen att man har midnattssol. Och Piteå ligger väl ca. 40 mil norr om Sundsvall (Väldigt grovt gissat.)

Fast.. Nu skall man väll egentligen utala stan som Pite. Precis som Ö-vik, ume, skellefte, lule, osv. eller som bod´n (Huvva)

Ska vi skryta om Norrlandsvistelser så har jag bott, arbetat och betalat skatt i Riksgränsen, högre kommer man inte utan helikopter :hoppa

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Chronic skrev:
Ska vi skryta om Norrlandsvistelser så har jag bott, arbetat och betalat skatt i Riksgränsen, högre kommer man inte utan helikopter :hoppa

Shit alltså... Då börjar vi snacka ÄKTA Norrlänning! :Bugar :tungan

Nu var det ju inte skryt jag kom med... Bara en bakgrundsfakta om varför jag anser mig berättigad till att komma med påståendet om att det inte är Midnattssol i Sundsvall..

Nog om det.. Känns som att tråden börjar bli lite smutskastande igen.
Jag får passa på att be V-Gurra (och alla andra som tagit illa upp) om ursäkt för diverse inlägg som kan ha uppfattats som påhopp.

:pannkyss

Hyper skrev:
Bah...allt norr om Gävle är norrland...
Sa Stockholmarn från Fjollträsk! :D :hihi

Jag kanske bor i Stockholm, men Stockholömare är jag inte! :4skrika :3freak :hihi

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Stäng Norrlandsfönstret, det drar!

DucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiHDDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucatiDUcatiDucatiDucatiDucatiDucatiDucati

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
amullo skrev:
Shit alltså... Då börjar vi snacka ÄKTA Norrlänning! :Bugar :tungan

Nu var det ju inte skryt jag kom med... Bara en bakgrundsfakta om varför jag anser mig berättigad till att komma med påståendet om att det inte är Midnattssol i Sundsvall..

Nog om det.. Känns som att tråden börjar bli lite smutskastande igen.
Jag får passa på att be V-Gurra (och alla andra som tagit illa upp) om ursäkt för diverse inlägg som kan ha uppfattats som påhopp.

:pannkyss

Klart du inte skröt, sånt sysslar vi ju inte med i ducceklubben...heller.

Jag berättade inte hela sanningen dock, då jag är en äkta dryg & ironisk Stockholmare som tillbringade en vintersäsong i nämnda Riksgränsen som typ Skibum el. nåt. ( jaja diskare då )

SÅ....kan jag säga att midnattssolen 150 mil från Sthlm är inget annat än FANTASTISK!

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Äh, nu börjar det kännas lite OT...

Mycke pajkastning åt norrlandshållet nu tycker jag.
Jag är iochförsig en av de som inte räknas enligt VG eftersom jag flyttade från norrland för några år sedan, men jag är ändå benägen att hålla med om att man INTE räknas som norrlänning om man inte är född, uppvuxen å fortfarande bor i norrland! Spelar mindre roll hur långt upp i norrland man bott om man ändå flytt fältet...
Å midnattssol hit, midnattssol dit, skitsamma.

Dock så känns ju norrlänning, stockholmare eller till å med skåning rätt så ointressant i sammanhanget va? Jag körde Ducce å var intresserad av tråden därför...

Fast nu har jag iochförsig ingen ducce längre, så fafan gör jag här egentligen?? :va

Äh, jag somnar om...

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
För en gångs skull är jag böjd att hålla med PeGe! Iaf vad gäller Ducce!

PS Tänkte köpa sommarstuga i Murjek, kan det va nåt? Priset verkar schysst 550' för 60 kvm och nära till vattnet. Finns det sandstrand i Murjek? Nån som vet?

EDIT:stvafel

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Chronic skrev:
Klart du inte skröt, sånt sysslar vi ju inte med i ducceklubben...heller.

Jag berättade inte hela sanningen dock, då jag är en äkta dryg & ironisk Stockholmare som tillbringade en vintersäsong i nämnda Riksgränsen som typ Skibum el. nåt. ( jaja diskare då )

Det har inte undgått någon att du är en dryg stockholmare, men tack för att du förtydligade.
Vad gör ni i Ducceklubben då om ni inte skryter?

Chronic skrev:
SÅ....kan jag säga att midnattssolen 150 mil från Sthlm är inget annat än FANTASTISK!

Ok, då du var så stark att du erkände något gott om norrland så kan jag erkänna att jag faktiskt har lite gott å säga om stockholm jag med...
Bland annat så bor ju prinsessan Madelene där! :tuttar Å henne med lite messmör eller getmese på skulle ju smaka mumma!!

Fast å andra sidan så kostar ju spriten flera hundra spänn litern där nere... :va

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
LeChef skrev:
Snart får apriliatråden akta sig vi e snart om... Forza ducati!

:corn

Forza som sagt var (vill inte väcka anstöt men ändå):

Bifogat

• forzabrutale.gif
    forzabrutale.gif
    23.8 KB · Visningar: 91
Last edited:

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Jorå så att eeh...? Hur brukar ni justera stängningsschimsen då?
Själv föredrar jag så nära noll som möjligt, är det en "vinterjustering" (dvs jag har tid på mig) så justerar jag allt över 0.01 ner till 0.

Annars hänvisar jag till mitt italienska inlägg, där man med fördel kan byta ut japansk mot norrländsk :tuttar .

/T, med rötter från Överkalix

.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
V-Gurra skrev:
Det har inte undgått någon att du är en dryg stockholmare, men tack för att du förtydligade.
Vad gör ni i Ducceklubben då om ni inte skryter?

Hoppas för fasen inte att du tror att Ducceklubben består av enbart Stockholmare.. Det är dom som står för skrytandet, som vanligt, överallt i sammhället..

/B

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Bj.O.rn skrev:
Hoppas för fasen inte att du tror att Ducceklubben består av enbart Stockholmare.. Det är dom som står för skrytandet, som vanligt, överallt i sammhället..

Ducceklubben har ca 1500 aktiva medlemmar, av dessa bor cirkus 3-400 inom 08:eek:mrådet.

Jag tror vi har 20-30 medlemmar norr om Sundsvall.

De med störst mun kommer dock från Östergötland :fatta! :tungan

/T

.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
jag är från Kalix, och behövs det så kan jag hjälpa till att shejpa upp det här fjollträsket! :lol

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Bj.O.rn skrev:

/B

Gött mos!
Man började ju nästan känna sig lite Glenn då jag anade att det bara fanns en ducatist kvar utanför de där tullarna!

Günther

Guest
TSRD skrev:
Förövrigt, iom att detta är en italiensk tråd...

Smetta prego di parlare del vostro asino japaneese del lardo di una bici, esso è di nessun intreste, particolarmente in un filetto riferito Ducati. Perchè don't voi continuano la vostra ricerca per la bici japnese perfetta in un filetto dei vostri propri... particolarmente poiché can't sembrate capire comunque il argumenst in questo filetto :7peta .

Ciao,

/T

.

Hey lo stupido, si ricorda di usare la grammatica corretta quando state utilizzando i traduttori disponibili sul Internet!

Inoltre, la prova che è piacevole ed amichevole a altro, oterwise il Günther grande darà dei calci alla vostra estremità!

//Günther

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Günther skrev:
Hey lo stupido, si ricorda di usare la grammatica corretta quando state utilizzando i traduttori disponibili sul Internet!

Inoltre, la prova che è piacevole ed amichevole a altro, oterwise il Günther grande darà dei calci alla vostra estremità!

//Günther
så där låter min ändtarm dagen efter jag har supit riktigt hårt och ätit tacos till middag :lol

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras