amullo
Italiensk Allroad
Gävle blir Jäävlle. Kortare uttal med tyngd på L och släpande Ä.diesafe skrev:Blir gävle gävl då?
Åtminstone enligt Gävleborna (själv är man uppvuxen på Sörby i Gävle)
Gävle blir Jäävlle. Kortare uttal med tyngd på L och släpande Ä.diesafe skrev:Blir gävle gävl då?
amullo skrev:Gävle blir Jäävlle. Kortare uttal med tyngd på L och släpande Ä.
Åtminstone enligt Gävleborna (själv är man uppvuxen på Sörby i Gävle)
Keihin skrev:Och det här var inte OT? Gôtt mos, Glenn...
amullo skrev:Inte F*n finns det midnattssol i Sundsvall.
Själv spenderar jag sommrarna i Piteå. Halva släkten bor Norr om eller Nordväst om Piteå inom en 2timmars tur.. Där är det på gränsen att man har midnattssol. Och Piteå ligger väl ca. 40 mil norr om Sundsvall (Väldigt grovt gissat.)
Fast.. Nu skall man väll egentligen utala stan som Pite. Precis som Ö-vik, ume, skellefte, lule, osv. eller som bod´n (Huvva)
Chronic skrev:Ska vi skryta om Norrlandsvistelser så har jag bott, arbetat och betalat skatt i Riksgränsen, högre kommer man inte utan helikopter
Sa Stockholmarn från Fjollträsk!Hyper skrev:Bah...allt norr om Gävle är norrland...
amullo skrev:Shit alltså... Då börjar vi snacka ÄKTA Norrlänning!
Nu var det ju inte skryt jag kom med... Bara en bakgrundsfakta om varför jag anser mig berättigad till att komma med påståendet om att det inte är Midnattssol i Sundsvall..
Nog om det.. Känns som att tråden börjar bli lite smutskastande igen.
Jag får passa på att be V-Gurra (och alla andra som tagit illa upp) om ursäkt för diverse inlägg som kan ha uppfattats som påhopp.
Chronic skrev:Klart du inte skröt, sånt sysslar vi ju inte med i ducceklubben...heller.
Jag berättade inte hela sanningen dock, då jag är en äkta dryg & ironisk Stockholmare som tillbringade en vintersäsong i nämnda Riksgränsen som typ Skibum el. nåt. ( jaja diskare då )
Chronic skrev:SÅ....kan jag säga att midnattssolen 150 mil från Sthlm är inget annat än FANTASTISK!
LeChef skrev:Snart får apriliatråden akta sig vi e snart om... Forza ducati!
:corn
V-Gurra skrev:Det har inte undgått någon att du är en dryg stockholmare, men tack för att du förtydligade.
Vad gör ni i Ducceklubben då om ni inte skryter?
Bj.O.rn skrev:Hoppas för fasen inte att du tror att Ducceklubben består av enbart Stockholmare.. Det är dom som står för skrytandet, som vanligt, överallt i sammhället..
Bj.O.rn skrev:Hoppas för fasen inte att du tror att Ducceklubben består av enbart Stockholmare.. Det är dom som står för skrytandet, som vanligt, överallt i sammhället..
/B
TSRD skrev:Förövrigt, iom att detta är en italiensk tråd...
Smetta prego di parlare del vostro asino japaneese del lardo di una bici, esso è di nessun intreste, particolarmente in un filetto riferito Ducati. Perchè don't voi continuano la vostra ricerca per la bici japnese perfetta in un filetto dei vostri propri... particolarmente poiché can't sembrate capire comunque il argumenst in questo filetto .
Ciao,
/T
.
så där låter min ändtarm dagen efter jag har supit riktigt hårt och ätit tacos till middagGünther skrev:Hey lo stupido, si ricorda di usare la grammatica corretta quando state utilizzando i traduttori disponibili sul Internet!
Inoltre, la prova che è piacevole ed amichevole a altro, oterwise il Günther grande darà dei calci alla vostra estremità!
//Günther
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |