Ducati

Günther

Guest
Keihin skrev:
Hallå Günther! Skulle behöva lite tips om en go Multi! Var man köper dem i Tyskland och ungefärliga priser. Gärna råtrimmad, 916 börjar bli lite seg... Ska ha den att smiska stockh, sorry, menade bana :D

Funtar även på en Aprilia, men de verkar lite slöa i jämförelse med Duccarna.

Entschuldigen Sie mich för den sena svaret, men visst kan jag lämna lite tips.
Titta gern i södra Tyskland, där Multistradan verkar vara billigare än i norr.
Prisbilden är ganska jämn då det inte finns jättemånga begagnade.
Doch så bör du upp med privata säljare. Det finns många fula fisken även i Tyskland. Bland annat har jag hört att den nya hastighetsmetern skall vara enkel att manipulieren så att det ser ut som att Ducatin gått kortare än vad den egentligen gjort.

Www.mobile.de har många motorräder, men jag kan gärna hilfe dig med att titta lokalt här nere i mina trakter.

Vad betyder "smiska stockh"?

Idag har jag kört Multistradan till mitt jobbet. Svårt att köra hem efter att ha drickat vin... :fyllisar

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Günther skrev:
Entschuldigen Sie mich för den sena svaret, men visst kan jag lämna lite tips.
Titta gern i södra Tyskland, där Multistradan verkar vara billigare än i norr.
Prisbilden är ganska jämn då det inte finns jättemånga begagnade.
Doch så bör du upp med privata säljare. Det finns många fula fisken även i Tyskland. Bland annat har jag hört att den nya hastighetsmetern skall vara enkel att manipulieren så att det ser ut som att Ducatin gått kortare än vad den egentligen gjort.

Www.mobile.de har många motorräder, men jag kan gärna hilfe dig med att titta lokalt här nere i mina trakter.

Vad betyder "smiska stockh"?

Idag har jag kört Multistradan till mitt jobbet. Svårt att köra hem efter att ha drickat vin... :fyllisar

Günther: du har PM!

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
Tittelitut

fan vad jag letade o letade så ni gömer er här alltså hela bunten:tungan
mera... mera... *popcorn*

Last edited:

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Bimota skrev:
fan vad jag letade o letade så ni gömer er här alltså hela bunten:tungan
mera... mera... *popcorn*

Kanske en korkad fråga... Men vad är Bimota för något :confused: Låter som ett vårtborttagningsmedel och enligt din avatar skulle det lika gärna kunna vara det (så suddig bild).

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
Kanske en korkad fråga... Men vad är Bimota för något :confused: Låter som ett vårtborttagningsmedel och enligt din avatar skulle det lika gärna kunna vara det (så suddig bild).

Man kan tro att du har rätt, men Bimota är ett företag som tillverkade (tillverkar igen) hojar med egendesignade ramar, kåpor, osv. Men använder sig av olika tillverkares motorer. Litegran som Bakker... Som också var en snn tillverkare

Av benämningen på bimota modellen kan man härleda vilken motor som sitter i hojen.
DB = Ducati Bimota
YB = Yamaha Bimota
SB = Suzuki Bimota
OSV.
Undantaget är väl V-due där Bimota tillverkade en egen motor. Här är jag skakig på detaljerna.. så jag kan ha lite fel om V-due´n.
TESI var en Ducatidriven modell..

Bimota är kända för framförallt låg vikt och extremt bra chassi.
Ärliga torrvikter (alltså allt utom soppa) på 130 till 170 KG är helt normalt för dem. Chassin varierar, men rörramar är ganska förekommande, även om aluboxramar finns de med.
Bromsar och fjädring kommer oftast från de vanliga tillverkarna Showa, Öhlins, Paioli och för bromsar Brembo.

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Amullo, tack för ett snabbt och kunnigt svar! Du verkar ok (trots att du bor på baksidan :lol)

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
Amullo, tack för ett snabbt och kunnigt svar! Du verkar ok (trots att du bor på baksidan :lol)
Visst, men jag försöker spendera minst en vecka per år på Tjörn/Orust/Stenungsund..

Gäller o ha kontakter när man vill ligga på Hawai. :)

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Günther skrev:
Hey lo stupido, si ricorda di usare la grammatica corretta quando state utilizzando i traduttori disponibili sul Internet!
Inoltre, la prova che è piacevole ed amichevole a altro, oterwise il Günther grande darà dei calci alla vostra estremità!

Bene, non conosco il pozzo di lingua abbastanza per correggere la grammatica. Forse potete darmi le lezioni riservate? O avete vostra testa avete attaccato finora sulla vostra estremità che non potete trovare la vostra uscita? :hihi

/T

.

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
amullo skrev:
Visst, men jag försöker spendera minst en vecka per år på Tjörn/Orust/Stenungsund..
Ahhh...spenderade en semestervecka där nu i somras, bodde på orust o drog runt hela bohuskusten o lite mer, så jääääkla bra!!! Sen att det var enda veckan med sol o 28 grader var bonus, hehe...

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 med Duccemotor
TSRD skrev:
Förövrigt, iom att detta är en italiensk tråd....

Nä TSRD, det är en svensk tråd... Av, för och med till största delen svensktalande (svenskskrivande?)

Tyvärr pratar/läser jag inte italienska, så InterTran fick hjälpa till....
Ditt inlägg blev definitivt mycket roligare :tummenupp

Stopp behaga eller ge ifrån sig om din dunce japansk om ister eller en cykeln , den den er eller band - i interweave , speciellt o en njurstek korsa - hänskjut Hertigen. Varför icke gör det voi fortsätter din söka siffra vad kostar tillträden till cykeln japnese felfri o en njurstek om din rätt. speciellt så kan icke den synes lik gräva inte desto mindre gör den stoppa for argument o den här njurstek

Och för att svara på din fråga:
Så nära tolerans som möjligt utan att underskrida densamma.

ps.
Jag håller i sak med om ditt inlägg, men det finns både bättre och tydligare sätt att uttrycka sig på.
ds.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Jaså...

Haha...så det är HÄR Ducceklubben hänger numera! Inte konstigt att det
nästan råder stiltje på Ducceklubbens forum :D

Har sällan skrattat så mycket åt en tråd på Sporthoj som denna, så det är
väl ett gott betyg åt Ducatister?

Den här Günther är högintressant! Ett solklart fall av pseudonym-missbruk,
reggad i samband med denna tråds uppstart. Frågan på allas läppar är:
Vem är denne myt som antagit det eminenta namnet "Günther". Troligtvis
en frekvent ducce-forumbesökare (min gissning) som vill häckla sina märkeskamrater....eller?

Gutår Mowitz,

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
JohanL skrev:
Jag håller i sak med om ditt inlägg, men det finns både bättre och tydligare sätt att uttrycka sig på.

No shit Sherlock!? Fråga Günther, han vet säkert :D

Jag gjorde bara ett tappert försök att komma ifrån Yamaha- och geografidiskussionerna i denna Ducatitråd :näsblod ... Men sedan dök Portugisen upp... Så nu är det väl bara att ducka :tungan .

/T

.

Günther

Guest
Mensh!! Was säger ni?
Här kommen Jag hem från wein-provning hos mein vän Rainer Bauer på hans gods. Den var minsann svårt att köra hem på mein Multistrada, men det gick.
Och så ska jag läsa att jag inte finns? :va

Visst har jag trinken lite wien, men inte har jag versvunnit! :fyllisar

Verdammt! Dumme Schwede!
Vill ni ha hjälpen med Italienska orden eller nicht? :kocko

Om ni någon gång kommen till Stuttgart, så handla lite wein av min vän Rainer!
www.weinbauer.de

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Günther skrev:
Mensh!! Was säger ni?
Om ni någon gång kommen till Stuttgart, så handla lite wein av min vän Rainer!
www.weinbauer.de

Ach so. Günther mein freund, du råkar inte ha bekanta i Södertälje? Jag har för mig att en av mina träningspolare i Södertälje, som förövrigt är duktig på det här med Ducatikopplingar, brukar snacka om en kompis han har i Stuttgart... Kan det vara du?

Det är zekert så, men jag kan ju ha fel :) ...

/T

.

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
TSRD skrev:
...Jag har för mig att en av mina träningspolare i Södertälje, ...
/T
Haha...träningspolare...du är rolig du TSRD! Menar du en polare som tränar? För det kan ju inte vara en polare som du tränar med...skulle vara badminton i badtofflor möjligtvis... :D :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln