Ducati

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Günther skrev:
Warum köra offroad med Multistrada?
Var det du som var så klantig att du repade avgassystemet också?
Du kan få köpa mitt originalsystem då jag har open auspuff på min Filastrada.

Jag har en freund som ska säljen sin KTM adventure nu. Den kan du köra offroad med och på väg.

Taxkaruha... Jag antar att det är en liten språkförbistring här, så jag håller mig lugn.
Nej tack, jag är inte intresserad av ditt originalsystem då jag inte har nån hoj att montera det på... ännu... Å KTM:en går FETBORT!
Fast kan du assistera med lite hjälp om jag skulle hitta rätt hoj å importera så skulle det vara guld...

Om du hittar en najs 888 för rätt pengar så hojta till!

Affe! Har José lyckats lura hit sina polare nu åxå? Dels halvspanjor(nästan portugis ju) och dessutom Bimota-promotor! Huga!! Läge å stänga denna tråd nu...

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Yamaha XV 1000 SE Midnight Special TILL SALU!
PeGe skrev:
Affe! Har José lyckats lura hit sina polare nu åxå? Dels halvspanjor(nästan portugis ju) och dessutom Bimota-promotor! Huga!! Läge å stänga denna tråd nu...

Hahahaha. Ja, Bimotha var en ganska kul hoj men svampig fjädring jämfört med jag är van vid. Lite bättre botten i Yamman oxå. Bimothan är ju mer av en glidarhoj och det kanske inte passar mig riktigt. Gillar mer brutala hojar :yoparty Funderar på en Buell eller Ducati S4R, har hört att Duccarna har bra chassi och bra bromsar, men klent med pulver. Buellen är väl mer av en HD?

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Affe skrev:
Hahahaha. Ja, Bimotha var en ganska kul hoj men svampig fjädring jämfört med jag är van vid. Lite bättre botten i Yamman oxå. Bimothan är ju mer av en glidarhoj och det kanske inte passar mig riktigt. Gillar mer brutala hojar :yoparty Funderar på en Buell eller Ducati S4R, har hört att Duccarna har bra chassi och bra bromsar, men klent med pulver. Buellen är väl mer av en HD?

Prova S4R'en först.. tror nog inte du kommer tycka det är klent med pulver faktiskt.. Annars stämmer resten iaf, att den har bra chassi osv.. :tummenupp

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Affe skrev:

Affe, innan du bestämt dig, testa Vmaxen! Då slipper du pastaräserstämpeln, får en hoj med mycket botten, grym väghållning å som du dessutom slipper sitta som en ostkrok på när du kör. :yoparty

Och så får du ju åka en lika tuff hoj som mig! :D

/VG

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
V-Gurra skrev:
Och så får du ju åka en lika tuff hoj som mig! :D

/VG

Bara det vore ju en anledning :arsele NOT!

Och förresten, är inte du i fel del av forumet :confused:

/Affe

PS Står "V" för Venereal?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Affe skrev:
Funderar på en Buell eller Ducati S4R, har hört att Duccarna har bra chassi och bra bromsar, men klent med pulver. Buellen är väl mer av en HD?

Öööhhh... Om du tycker S4R har dåligt pulver så tror jag du kommer att märka att Buellen inte har tillstymmelse till drag.

S4R har samma motor som Ducati 996.. typ en 120 Twinhästar med gott om vrid i hela registret, med en finfin toppeffekt.

Buellen har gott om botten och en hel del mellanvrid, men saknar effekt på topp och är inte speciellt varvvillig.. Vid något varvtal.

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Affe skrev:
Bara det vore ju en anledning :arsele

Du har fattat! BRA!

Fast köp du den hoj du vill ha... Skit i vad Ducatisterna säger...
Amullos kommentar om att Buellen inte är varvvillig på något varv(!) säger ju lite om nivån på kunnandet.

Fast nu ska jag inte kasta mer skit på honom. För då bussar han väl hunden på mig. :skrattaåt

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
amullo skrev:
Öööhhh... Om du tycker S4R har dåligt pulver så tror jag du kommer att märka att Buellen inte har tillstymmelse till drag.

S4R har samma motor som Ducati 996.. typ en 120 Twinhästar med gott om vrid i hela registret, med en finfin toppeffekt.

Jag skrev inte "tycker", utan "har hört" OK? I övrig tack för synpunktena. Tack även för alla PM, vilket har fått mig inte välja Ducce, utan hellre Bimotha. En hoj för finsmackare!

/Affe

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Affe skrev:
Jag skrev inte "tycker", utan "har hört" OK? I övrig tack för synpunktena. Tack även för alla PM, vilket har fått mig inte välja Ducce, utan hellre Bimotha. En hoj för finsmackare!

/Affe

He he.. PM? vågar inte "Bimota" skriva ut vad han tycker direkt på forumet? :confused:

Men, jag tycker, oavsett vad som står i dina PM att du ska provköra de hojar du är intresserad av, Bimota, Ducati, Buell, V-Max?, o sen bestämma dig. :tummenupp

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Hoj
1078RS Pierobon
V-Gurra skrev:
Affe, innan du bestämt dig, testa Vmaxen!
Öhh...Affe sa just att han inte ville ha en glidarhoj...

Affe, jag tror att du kommer att gilla S4R:en, både chassi OCH motorn.
Buellen tycker många ser grym ut men jag tror du blir besviken på motorn...
Som sagt provkör bägge, det är ju känslan man går på.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Affe skrev:

/Affe

Ahh.. Missförstånd.
Det jag menade var att om du skall jämföra hojarna så bör man ju givetvis provköra bägge.

Jag skall ju för ärlighetens skull säga att jag inte provkört Buellen, så jag skall inte prata nedsättande om den, MEN (det var läge för ett men..)

Ett flertal kamrater som provat Buell säger samma sak. Hyfsat chassi, bra bromsar, trevliga mellanvarvsegenskaper.. För dåligt med effekt annars. Transmissionen oprecis, detaljarbete och kvalitetsintryck inte samma som andra leverantrör (då mest japanska).

Däremot ser hojen grymt tuff ut och jag kan tänka mig att chassit ger fördelar eftersom det är mycket kompakt.

Dessa fördelar finns ju även på monster och andra Ducati. Vad gäller effekt så kan vem som helst gasa.. Det är när det börjar svänga där agnarna skiljs från vete´t.

V-Gurra. Passrej va.. Min dödarpudel är grym! :D :hihi :rofl

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Nog med dalt och fjollsnack nurå... :fatta!

V-gurra... om du inte fattar ironiska pikar :huvet ... så är det väl enklare med lite klarspråk. Vmaxen är ett androgynt bojsänke med en identiteskris som skulle skrämma skiten ur den mest härdade av psykologer. Att ens drömma om att en Vmax skulle hänga på en Ducatiracer tyder på fullkomlig sinnesförvirring. ...Dags att vakna sej lite och lukta kaffet, Dooh!

...och det heter BIMOTA :7peta

Så, nu känns det bättre :rolleyes:

/T

.

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Bara för att leka lite med ord och cut/past då... :arsele

TSRD skrev:
Nog med dalt och fjollsnack nurå... :fatta!

TSRD... om du inte fattar ironiska pikar :huvet ... så är det väl enklare med lite klarspråk. Monstern är ett androgynt bojsänke med en identiteskris som skulle skrämma skiten ur den mest härdade av psykologer. Att ens drömma om att en Monster skulle hänga på en VMax tyder på fullkomlig sinnesförvirring. ...Dags att vakna sej lite och lukta kaffet, Dooh!

/T

.

Och ska man vara seriös, så vem sjutton är det som har en androgyn hoj? :va
Vem köper en könlös monster(=stenåldern) och förvandlar den till ett groteskt missfoster och har mage att påstå att han(eller är TSRD en hon kanske?) byggt en banoptimerad Ducati?
Trodde det fanns färdiga sådana att köpa? Eller håller alla Ducatister(detta är väl en ducati-tråd?) med om att man måste optimera sin Italienska skönhet för att kunna köra med den?

Och ska man fortsätta vara seriös, så kan jag än en gång erkänna att jag provkört både en och två ducatis, dock ej de senaste årsmodellerna, och visst är det trevliga hojar å posera framför cafét med, men inte fan knäpper de vmaxen på näsan inte... :fatta!

Näru, det finns folk som inte vill tycka likadant som TSRD mfl, men då kanske man inte får uttala sig i detta forum?

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
V-Gurra skrev:
Näru, det finns folk som inte vill tycka likadant som TSRD mfl, men då kanske man inte får uttala sig i detta forum?

Precis så är det :tummenupp ... Äntligen fattade du :hihi

/T

.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
V-Gurra skrev:
Och ska man fortsätta vara seriös, så kan jag än en gång erkänna att jag provkört både en och två ducatis, dock ej de senaste årsmodellerna, och visst är det trevliga hojar å posera framför cafét med, men inte fan knäpper de vmaxen på näsan inte... :fatta!

Håller fullständigt med dig, V-maxen är helt överlägsen i det avseendet, att posera med framför korvkiosken alltså..

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
V-Gurra skrev:
Rejsa? Anytime, anywhere dude...

Haha, du är rolig du! Är du vid dina sinnens fulla bruk, är du full så här på en måndageftermiddag? :va

/B

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen