Ducati

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Aj aj aj... Wrong "team".

V-Gurra skrev:
Japp, äntligen en duccepilot som fattat galoppen! :tummenupp
Du är inte från Stockholm va?

Nej, jag är inte från Stockholm. Har dock bott där i ett år. Jättefin stad :tummenupp . Har även träffat Mullobröderna och Björn och det är trevliga killar som du definitivt INTE kör ifrån runt någon bana med din V-max :fakta .

Nu ska du få läxa till i morgon. Slå upp orden ironi och ironisk. När du gjort det läser du mitt inlägg igen :rolleyes: .

Jag har funderat lite på dina inlägg om att tävla. Alla tänder vi på olika saker och du kanske gillar att bli förnedrad. Jag hoppas för ditt bästa att det är så om du tänker köra mot Björn.
/Dino Velvet
Ps. Svara nu inte med att du också var ironisk (om du förstått förklaringarna i ordboken, som går att låna i ett bibliotek). Ds.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
emullo skrev:
Jag tror han menar Vi, som i "Vi som vill titta på..."

Och okej, blir det av kan jag oxå vara med.

Precis.. Det jag menade var att jag vill vara med och titta på kappkörningen.

Men om du hellre vill rejsa mot mig ställer jag gärna upp.

Min lilla 748 med bara 100 hästar borde ju din V-max spöa va.. :va

:rolleyes:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
V-Gurra skrev:
Vem har snackat om vi?? Vilka är vi? Antar att du menar Ducati Stockholm eller nåt annat påfund.
Måste ducatisterna hålla handen?

SDK har nog som vanligt en banåkning på midlanda, blanda inte ihop ducatiklubben med handlare, fy dig! :fatta! Ska bli spännande att se dig försöka bromsa in i slutet av den ganska brant nerförslutande långrakan :D

Eller var det raktframräjsing på kort bana utan kurvor du var intresserad av?

/B

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Dino Velvet skrev:
Ps. Svara nu inte med att du också var ironisk (om du förstått förklaringarna i ordboken, som går att låna i ett bibliotek). Ds.

Hörru Dino,
Jag har sagt det förr, å jag säger det så gärna igen eftersom du inte har fattat.
Ska du vara ironisk, så håll dig till Lunarstorm eller nåt. Här snackar vi seriöst MC-snack!! :kocko

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
V-Gurra skrev:
Du har fattat! BRA!

Fast köp du den hoj du vill ha... Skit i vad Ducatisterna säger...
Amullos kommentar om att Buellen inte är varvvillig på något varv(!) säger ju lite om nivån på kunnandet.

Fast nu ska jag inte kasta mer skit på honom. För då bussar han väl hunden på mig. :skrattaåt

Hm, det märks tydligt att du aldrig kört en Buell, förstår du inte att det sitter en Sportstermotor i den? Och ja, jag har kört en Buell, -03 och den var inte särskillt varvvillig, vilket den inte heller utger sig för att vara. Jag undrar om det kanske inte gömmer sig en Kraidlermoppe bakom din katalogbild-avatar :confused:

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
V-Gurra skrev:
Hörru Dino,
Jag har sagt det förr, å jag säger det så gärna igen eftersom du inte har fattat.
Ska du vara ironisk, så håll dig till Lunarstorm eller nåt. Här snackar vi seriöst MC-snack!! :kocko

Utan någon som helst ironi: Hur i kan du ens få ihop "seriöst MC-snack" när du hela tiden tjatar om att du ska rasta Duccar med din blysläde???

Nejdu, jag utgår numera ifrån att du faktiskt inte finns på riktigt, för så totalbedövad i pallet kan man ju inte vara. V-Gurra = flame bait... Och jag gick på det, Dooh! :huvet :3freak .

/T

.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
Hörru Dino,

Sluta glid undan.

Rejs är utmanat.

Säg var och vilken sträckning. Så får det vara slut på sk*tsnacket.

De flesta av oss kommer att vara i Sundsvall´s området nästa sommar på bankörningen i Midlanda. Så tillfälle finns. Tyvärr inte detta år, eftersom (förmodligen) ingen av oss har möjlighet att komma upp innan nästa bankörning.

NÅ?!?

BusaDragan

Guest
amullo skrev:
Sluta glid undan.

Rejs är utmanat.

Säg var och vilken sträckning. Så får det vara slut på sk*tsnacket.

NÅ?!?

Vad rolig! Jag trodde inte det fanns några race-sugna i Stockholmstrakten!!
Jag är grymt gassugen, å är ledig ikväll!

Ställer någon här upp på en liten körning ikväll? Amullo? Du låter sugen?

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
BusaDragan skrev:

Hade de vare i Götet hade jag lätt ställt upp! Du är välkommen hit också!

/K

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
BusaDragan skrev:

Kanske det!! Inte fel o ta en tur...

Nu var det ju iochförsig en utmaning till V-Gurra som anser att hans V-max är snabbare än samtliga Duccar..

Men mot en Hayabusa Turbo har man ju inte mycket till chans (rakt fram).. Det erkänner jag villigt.

Däremot lite körning på småkurvigt. :tummenupp

BusaDragan

Guest
amullo skrev:

Nu var det ju iochförsig en utmaning till V-Gurra som anser att hans V-max är snabbare än samtliga Duccar..

Men mot en Hayabusa Turbo har man ju inte mycket till chans (rakt fram).. Det erkänner jag villigt.

Vänta nu, vem var det som sa något tidigare om att sluta å glida undan?? Å jag kan köra utan laddtryck om det känns mer rättvist.

Ska vi ta en sväng på bogesund då? Eller måste du ha ännu krokigare??
Hur var det? "One bike to..."

Tjonga ett PM om du inte vill ha "publik".

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
amullo skrev:

Vafan då, om du ska ut o kör idag, när ska vi hämta nycklarna då ? :confused:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
emullo skrev:
Vafan då, om du ska ut o kör idag, när ska vi hämta nycklarna då ? :confused:

Just j*vlar.. Det hade jag glömt.

Busadragan.. Visste. Får jag ta en "raincheck" denna gång?

Glida undan var det ja, men om du kommer med en sporthoj som är erkänt snabbast i världen orginal mot en hoj som är erkänt långsammast så är det väll inte riktigt rättvist va.. eller?

Jag har inga problem med kurvigt. Tyvärr är jag ytterst feg på gata vad gäller kurvhastigheten, detta pga. att jag kör med livet som insats och håller ett defensivt spår för att inte sluta som killen på R1;an nedanför Gottröra. dvs. sittande i fronten på en Volvo.

men 748cc på 104 häst mot 1300cc på 170 (?) är väll rättvisst så det förslår. :brinnerup O då har vi inte snackat vrid än..
Men på onsdag kanske?? om du har tid o lust?

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
BusaDragan skrev:
Vänta nu, vem var det som sa något tidigare om att sluta å glida undan?? Å jag kan köra utan laddtryck om det känns mer rättvist.

Ska vi ta en sväng på bogesund då? Eller måste du ha ännu krokigare??
Hur var det? "One bike to..."

Tjonga ett PM om du inte vill ha "publik".

Ta det lungt nu i klubben(SDK) är vi mån om folket så vi vill inte se någon skada sig för att jag måste vara snabbare än dig men kan/vet inte riktig vart gränsen för mig o min "blå raket" går och det pricip gäller båda för vänner och ovänner(eller nästan) :Bugar .......några av oss ska köra på Gotland den 10/10 så kom dit vet jag så finns det säkert några ducatister som ställer upp på att visa dig runt "i din takt"..... :7peta om det inte går som du hade drömt kan du alltid lämna knä puckarna hemma så kan du efter åt alltid säga något som...."jag är ju snabbare men tyvärr glömde jag puckarna hemma så kan inte riktig luta så mycket som jag vill/kan :rofl

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
BusaDragan skrev:

Jag har varvat "Busor" på Knutstorp förr. Du är välkommen när du vill...

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Vilken underbar tråd!! :D

Pinjongen var skitkul, men det roligaste är ju när pinjongmaffian själva blir drivna till halvt vanvett av trollet Gurra! :rofl
Och om jag har fel, och Gurra inte fiskar, så är det ju ännu roligare! :lol

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Men allvarligt tallat...

...det här är nog den roligaste tråden som någonsin funnits/kommer att finnas på SH :tummenupp
:rofl

BusaDragan

Guest
amullo skrev:
Just j*vlar.. Det hade jag glömt.

Busadragan.. Visste. Får jag ta en "raincheck" denna gång?

Glida undan var det ja, men om du kommer med en sporthoj som är erkänt snabbast i världen orginal mot en hoj som är erkänt långsammast så är det väll inte riktigt rättvist va.. eller?

men 748cc på 104 häst mot 1300cc på 170 (?) är väll rättvisst så det förslår. :brinnerup O då har vi inte snackat vrid än..
Men på onsdag kanske?? om du har tid o lust?

Hmmm, glida undan var det ja... Å broder är inne och räddar dig åckså.

Helt plötsligt så är det viktigt med hur många hästkrafter som respektive hoj har? Men det finns ju lösningar på det med. OM du känner att du har ett sånt effektunderläge så kan vi ju alltid ge dig lite handikapp.
Eller ännu bättre, låt oss bytlåna hoj då? Vad sägs?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept