Ducati

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
skövde_pöjk skrev:
...men chargongen bland andra(japps) är ju att det inte finns nån kvalité i italienska åk..

Nej. Helt fel igen. Jargongen gäller möjligtvis vissa märken. Aprilia är en Italiensk motorcyckel och är känd för bl a extremt bra kvalitet. OK? Nu blandar du in oss igen :7peta
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
#Olsson# skrev:
Nej. Helt fel igen. Jargongen gäller möjligtvis vissa märken. Aprilia är en Italiensk motorcyckel och är känd för bl a extremt bra kvalitet. OK? Nu blandar du in oss igen :7peta

haha verkar som jag gjort bort mig lite.. var iaf inget illa menat till någon..

det bästa jag kan göra nu är att gå å lägga mig.. ska upp imorgon å producera svenska kvalitets motorer ala volvo! :) den disskutionen kan vi ju ta imorgon.. :) :yoparty
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
skövde_pöjk skrev:
haha verkar som jag gjort bort mig lite.. var iaf inget illa menat till någon..

det bästa jag kan göra nu är att gå å lägga mig.. ska upp imorgon å producera svenska kvalitets motorer ala volvo! :) den disskutionen kan vi ju ta imorgon.. :) :yoparty

:lol :tummenupp

Sov gott broder..

/h
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Är det 916 som har 50-60 kW (på pappret)?
Blev väl misstag när importören tog in dom för en massa år sedan....
Hur fungerar det försäkringsmässigt?

Är det bara massa skruva och inget åka på en gammal 916?
 

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Arboga
Hoj
Ducati 996SPS
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
TomTom skrev:
Om nån av er vill skaffa en Ducce så kolla med Svenska Ducati klubben...de svarar på alla frågor ni kan tänka er! http://www.ducceklubben.org/

Björn P, är väl en av klubbens mest insatta med...http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&userid=216

Och annars kan jag svara med .../TomTom

Köp inte nå skit bara :huvet

PS.
Min gamla 996 SPS 00:a(org) sparkar baken på alla Mille;)
Bjud gärna in mig på dynotest...
DS.
Hur många hp/rpm och Nm/rpm på bakhjulet har din 996:a?

En annan sak.
Det är inte snällt att ni drar ned Japps-tvinnarna i smutsen,
genom att säga att Ducati har samma kvalité :)

Skall du köpa en Ducce, så titta på 748 och 916 -98 eller äldre = billig försäkring.

/Lycka till
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Att Duccen kostar lite mer är jag beredd att ta så länge det inte rör sig om astronomiska fantasisummor.
Så kom gärna med tips på vad jag skall titta lite extra efter när jag kolla på hoj. Man vill ju inte att det skall bli dyrare än nödvändigt.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Roger_SWE skrev:
Hur många hp/rpm och Nm/rpm på bakhjulet har din 996:a?
/Lycka till

Tomtom's knarr har väl sisådär 121-123 pållar där bak..

Här är en bänkning på min (likadan knota, moderat vässad)

powercurve.jpg
 

Tomas

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Vårgårda
Hoj
gsxr1000 -03
Jag vet inte vad du letar efter, men om du vill ha en prisvärd ducati kan du köpa en äldre (98 eller äldre). Dom är reggade från fabrik på typ 30-40kw) Min 916 är reggad på 35kw. Jag betalar 5000 hel/helår, då med de lägsta självriskerna på allt!! Jag är 22år Dom står väldigt högt i pris, men har du pengar så kan du ju köpa en, hojen sjunker inte mycke i värde på ett år. SKa eventuellt sälja min, kan höra av dig om du är sugen på ett väldigt fint exemplar.
 

Trippelåtta

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kinna
Hoj
Ducati 888 Strada, LEM 50cc
pidda skrev:
Att Duccen kostar lite mer är jag beredd att ta så länge det inte rör sig om astronomiska fantasisummor.
Så kom gärna med tips på vad jag skall titta lite extra efter när jag kolla på hoj. Man vill ju inte att det skall bli dyrare än nödvändigt.

Det behöver inte bli några fantasisummor, beror lite på om du kan meka själv.
Jag lämnar bara in min för ventiljustering och det brukar inte bli så dyrt. Sista ventiljusteringen jag gorde kostade mellan 2500-3000kr men då bytte jag remmar oxo.

Angående försäkringar så ska du leta efter dom lite äldre duccarna 1998 och neråt, då kan du få en med riktigt billig försäkring. Jag betalar 6100 hel/hel för min 888 -93 och polarn som har en 916 -98 betalar ännu mindre (runt 5000) ändå bor vi båda i Göteborg.

Vet tyvärr inte så mycket om svagheter på 748 och 916-998.

Lyck till :tummenupp
 

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Ang sprickor i ramen. Var det int e nåt om att 748 typ 97-98 kunde ha hårfina sprickor i baksvingen men att Ducati drog tibax berörda hojar eller fixade dom (hade för mig när ja forskade om 996:eek:r)

Har inte kört 748 men 996 är just som sagts är den värdelös att köra sakta (<100 km/h) med.

Min läkte dessutom från expansionskärlet, vilket man märkte först när den blev ordentligt varm. Sen har jag haft rätt mycket el-relaterat problem då den inte velat starta men det var kanske mest batteriets fel vad vet jag men kolla så att alla givare fungerar.

Men annars är iaf 996 jättehärlig när det svänger.
 

Hyper

SDK #2174
Gick med
18 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
1078RS Pierobon
TomTom skrev:
PS.
Min gamla 996 SPS 00:a(org) sparkar baken på alla Mille;)
Bjud gärna in mig på dynotest...
DS.

...och min gamla 996R 01:-(org) sparkar baken på alla SPS:er... :hihi
Bjud gärna in mig med...
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Svane skrev:
När dyker Amullo upp... :va

Duger inte emullo då? :D

Kvalitén på min ducce är det inget att klaga över.

Har kört mång mil på bana och landsväg och inte haft några problem. :tummenupp

Någon skurv som skakat loss kanske, men det beror mer på mitt meckande än något annat..
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
TomTom skrev:
*bliiink*
Kolla mellanregtistret :hihi

(MC-varuhusets bänk)
http://www.sporthoj.com/gallery/uploaded/3699/[/QUOTE]
Det där mellanregistret gillar jag.

Jag har moddat luftburken och satt på slip-on på min Hynda SP-2.
Tyvärr så är det en liten svacka vid 5000rpm, men det är inte kännbart
när man kör. Kanske att det ordnar sig när luftburken blir trycksatt? Vad
vet jag, nöjd är jag i alla fall :-)
 

Bifogat

  • Honda SP-2.jpg
    Honda SP-2.jpg
    97.9 KB · Visningar: 197
Gick med
24 Jan 2004
Ort
.
Hoj
.
748r

pidda skrev:
Tack för svaret!
Jag blev lite klokare och eftersom jag inte är en racerförare tror jag nog att en "E" är den som passar mig bäst.

Jag har själv en 916SPS -97 (sps:et = 996 motor och öhlinare plus värre däck mer hästar, alltså värre en R:en mm. mm..).

748 R har värre fjädring mer hästar och lite mer godis:) alltso oftas mer för pengarna...

PS: Min har det VÄLDIGT olagliga Termingioni Racesystemet hojen har ju bara gått 243mil så den är i toppskick!!! :drool Mmm...
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top