Lill-Sivert
Älskar V-twin
De flesta Duccar ska servas var 300:e mil tror jag...
Bj.O.rn skrev:50 mil är bra, gärna oftare.. jag brukar justera ventiler när jag kört tomt en tank
/B
Lill-Sivert skrev:De flesta Duccar ska servas var 300:e mil tror jag...
scud skrev:nu ska du inte va sån, bara för att jag inte är bättre än dig så behöver jag inte va dålig.. (eller?)
Bj.O.rn skrev:Jag har hört att Kawasakis motorcyklar läcker ris..
/B
Lill-Sivert skrev:De flesta Duccar ska servas var 300:e mil tror jag...
Va???Bj.O.rn skrev:Ojj.. så långt skulle jag aldrig våga köra utan att skruva isär å dra grundbultarna
/B
Lill-Sivert skrev:Va???
Tycker du att ja ska kolla grundbultarna eller ska jag chansa o köra resten av säsongen?
TSRD skrev:Jag har dock modifierat mitt Monster med en trycksatt oljeretur genom vevhusventilationen. På så sätt får jag upp trycket till 1200 mbar i vevhuset och jag slipper problem med bristande oljefilm i växellådan, ett välkänt problem på Duccarna mellan 93-98...
/T
Bj.O.rn skrev:50 mil är bra, gärna oftare.. jag brukar justera ventiler när jag kört tomt en tank
/B
Lill-Sivert skrev:Var sitter dom där grundbultarna??? Kan man se om de är dåliga?
Flyer skrev:Om man inte har Ducati orginalverktyg, går det bra att använda en synvinkel när man inspekterar kammarna?
Flyer skrev:Om man inte har Ducati orginalverktyg, går det bra att använda en synvinkel när man inspekterar kammarna?
Jag har blivit rekommenderad att använda ett ögonmått från C Olsson i stället, men det kanske bara funkar på japs?amullo skrev:Synvinkel går nog utmärkt, under förutsättning att man efterkontroll drar dem med hjälp aven darriunderläppsmomentverktyg som enbart kan köpas genom särskillt utbildade verkstäder med ISO 1200000 märkning. Alternativet är vinkelhake eller passare o papper..
Personligen försöker jag byta olja o filter under gång konternueligt, eftersom att det minskar plånbokskontot kraftigt, vilket annars kan resultera i god levnadsstandard.
EDIT:
HansJ skrev:Jag har blivit rekommenderad att använda ett ögonmått från C Olsson i stället, men det kanske bara funkar på japs?
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |