Ducati

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin... :pannkyss Så ja.. Ta det lite lugnt nu... emullo o Dino menar säkert sina inlägg med lite ironi och mycket med glimten i ögat. Man får inte ta åt sig personligen av allt som skrivs.

Men.. Arguing on the internet is like competing in the special olympics.. Even if you win, your still a Retard.. :3freak

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Dino Velvet skrev:
Vad har du för planer?

Mina planer..
Ny lättare koppling är först på listan. troligen inte slir (för dyrt).
Sen blir det tss drev o drevhållare, samt nya fotpinnar.

Finns ju massor av godis, men det kostar ju. :(

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Lille vän...

Keihin skrev:
Om du ska va oseriös och mobba andra för deras val kan du väl låta bli att skriva i den här tråden :mad: Jag och andra kanske har andra intressen än att snurra runt på gocartbanor runt om i Sverige. Ska Monster-ägare mobbas bort bara för att vissa av dem gillar breda sulor :va Är det en tråd för den s k Ducceeliten. Jorå, har hört en del om dem och det som sagts är inte smickrande :död

/K

Åhhhh (igen)... Är jag med i Ducceeliten. Jag rodnar... Tack! Mobbar jag Monsterägare :confused: Hur seriös är du själv som utmanar alla hit och dit och lovar att sopa banan med dom :va Får du förresten köra Ducce överhuvudtaget? Är man född 1985 så... äh, jag kan inte dom där nya reglerna. Kör och va glad! Men "kaxa" inte på bankörningarna. Då kommer "Ducceeliten" och mobbar dig :rolleyes:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Genomfört:
Kraschpuckar (motorfäste + hjulaxlar)
Kraschkåpor (utom kuts)
Lättat koppling (Zeke)

Planer:
Ny kuts (Glasfiber)
Ny baklampa (hembygge Diod)
Tillfixning av kraschkåpor (Monteringen var sådääär. Killen som hade dom innan måste ha haft fel på sina vinkel ögon eller så. HEJ DINO!! :D )
Nya fotpinnar (Tss...)
Nya clipon (Tss)
Återmontera drevhållare (DP)
Packa om dämpare

Sen blir det väll lite småskit som nya blinkare o sånt...

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
DucatiStockholm

Nu har jag varit tuff på internet skitlänge och någon har till och med kopplat ihop mig med den sk Ducceeliten. Får jag vara med i DucatiStockholm nu :confused:

Last edited:

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
emullo skrev:
Mina planer..
Ny lättare koppling är först på listan. troligen inte slir (för dyrt).
Sen blir det tss drev o drevhållare, samt nya fotpinnar.

Finns ju massor av godis, men det kostar ju. :(

Slirkoppling är inte för dyrt inte fotpinnar heller.

/N

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Nysse skrev:
Slirkoppling är inte för dyrt inte fotpinnar heller.

/N

Fotpinnar är inte dyrt, men slirkoppling tycker jag e lite dyrt, :gnissla
beror väl på vilken tillverkare o modell såklart.
Vet du var man kan hitta bra o billiga slirkopplingar ? som man
dessutom slipper serva hela tiden.

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
emullo skrev:
Fotpinnar är inte dyrt, men slirkoppling tycker jag e lite dyrt, :gnissla
beror väl på vilken tillverkare o modell såklart.
Vet du var man kan hitta bra o billiga slirkopplingar ? som man
dessutom slipper serva hela tiden.

Dom är inte dyra, dom kostar bara lite mer men är billigare än de vanliga eftersom det blir så lätt att köra fort... :confused:
Men det är bra, då behöver jag inte va nervös att du nafsar i bakstänkan nästa år... :hihi

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
TomTom skrev:
Dom är inte dyra, dom kostar bara lite mer men är billigare än de vanliga eftersom det blir så lätt att köra fort... :confused:
Men det är bra, då behöver jag inte va nervös att du nafsar i bakstänkan nästa år... :hihi

:4skrika vafan då.. :gnissla

Nu måste man ju skaffa en slirkoppling bara för att !!

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Dino Velvet skrev:
Kom igen nu Keihin och V-Gurra. Tråden är ju trist utan er. Skriv något dumt.

Hörrö Dino. Har du fått iordning hojen efter... misstaget... än? Du borde ha haft lite mer grepp ibak när du vred på.. Undrar just hur man löser det på en sånn kraftmaskin som en 916.. Kanske lite mjukare däck nästa gång.

För övrigt så kommer du väll till PåTvåHjul i Februari va? Man få ine missa detta år. Det är ju ganska många nya grejer som händer på modellfronten..

Själv funderar man på en Desmodue med Dualspark och offroad egenskaper. :tummenupp

EDIT: Givetvis med bra fjädringsdetaljer.. Svensktillverkade.. :Bugar

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
"Misstaget"

amullo skrev:
Hörrö Dino. Har du fått iordning hojen efter... misstaget... än? Du borde ha haft lite mer grepp ibak när du vred på.. Undrar just hur man löser det på en sånn kraftmaskin som en 916.. Kanske lite mjukare däck nästa gång.

För övrigt så kommer du väll till PåTvåHjul i Februari va? Man få ine missa detta år. Det är ju ganska många nya grejer som händer på modellfronten..

Själv funderar man på en Desmodue med Dualspark och offroad egenskaper. :tummenupp

EDIT: Givetvis med bra fjädringsdetaljer.. Svensktillverkade.. :Bugar

Ska du börja smiska grusvägar :confused:

Jag, Jerker, Henrik K och Berggren var på väg till PåTvåHjul förra året men det "sket" sig. Vi gör en ny satsning i år. Då får ni visa oss byn+fest :yoparty .

När det gäller "misstaget" så borde jag nog aldrig kört sista passet :kocko . Bakdäcket hade sett sina bästa dagar. Anderstorp sliter hårt (var där innan Knudan). Däcken (Dunlop Sportmax D208gp/F Medium) var annars mycket bra. Jag och en viss emullo låg och visade varandra bra spår och gav varandra omkörningstips (eller hur fan man nu förklarar tok-tävling :rolleyes: ). Det kraftmaskinen 916 förlorade på rakan får man ju försöka ta igen med alldeles försena inbromsningar och genom att svänga fortare än jag kan :D .

Alla delar är beställda (billigt med Ducati-mått) och det jag kunde fixa själv ska jag göra i vinter. Tyvärr så gick uppgraderingspengarna till detta :( så vinterns uppgradering får bli att banta föraren :hihi . Hann dock beställa lite kolfajber :tummenupp ...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Dino Velvet skrev:
Tyvärr så gick uppgraderingspengarna till detta :( så vinterns uppgradering får bli att banta föraren :hihi .

Jo. Att banta föraren är ett beprövat trick. Ett tips. Skaffa två jobb, det underlättar chansen att undvika sånna saker som mat och sömn, som vi vet är främsta anledningen till icke-lättade förare.

Jo. Jag funderar smått på att byta bort sp´n gentemot en ny Multi S. Provkörde en för några veckor sedan och blev rejält såld på vägegenskaper och motorn. Enda nackdelen är ju att den saknar en del toppeffekt, men det kan jag stå ut med. Man får lära sig att köra på andra varvtal och växla tidigare.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
På Två Hjul

Öhhh....

"På Två Hjul"-mässan går väl i Göteborg till vintern (2005)? Så det får nog bli
Keihin som visar dig byn, det ser han säkert fram emot... :lol

http://www.2hjul.nu/

Dino Velvet skrev:
Jag, Jerker, Henrik K och Berggren var på väg till PåTvåHjul förra året men det "sket" sig. Vi gör en ny satsning i år. Då får ni visa oss byn+fest :yoparty .

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept