Ducati

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
PåTvåHjul

En brakfest :yoparty hos Keihin där vi reder ut allt om breda däck, regndäck, bankörning, 85:eek:r mm låter kanon :tummenupp Det är ju så vi killar löser problem. Jag är i alla fall inte så långsint att jag kommer att sikta framför fotpinnarna i vår... :hihi Vi får inte glömma att bjuda :Bugar V-Gurra. Han verkar ha ett brinnande intresse för Ducati :brinnerup

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Dino Velvet skrev:
En brakfest :yoparty hos Keihin där vi reder ut allt om breda däck, regndäck, bankörning, 85:eek:r mm låter kanon :tummenupp Det är ju så vi killar löser problem. Jag är i alla fall inte så långsint att jag kommer att sikta framför fotpinnarna i vår... :hihi Vi får inte glömma att bjuda :Bugar V-Gurra. Han verkar ha ett brinnande intresse för Ducati :brinnerup

Låter helt klart som en plan.. En brakfest :fyllisar :Rockbanan

De som har kontakter i gbg får fixa lite :tuttar

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Låter som en bra idé!! Klart vi skall ha ett litet Party. :yoparty

Det brukar u vara en mässmiddag i anslutning till mässan.. Vi får väll se hur det blir till året.. Förvärmning i klubbens monter.. :fyllisar

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
TwoWheels

Lysande :tummenupp Fasen, jag ser redan fram emot att stå och repa en 999R med nitbältet och dricka grogg ur en grappa-flaska :tungan . Vi får höras när det närmar sig. Hoppas Glenn-regionen tar sitt ansvar när det gäller :yoparty , :fyllisar , :öl och :tuttar .

print_screen

Säkerhetskontroll??? Ja Då!!!
Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
emullo skrev:
Nej då..

Oj vad Ni har käftat på här. :pannkyss

Gotland var kul, även fast det började hagla vid 10 tiden, :( .
Men sen sken det upp, blev strax under 10 grader och vi kunde köra på
ganska friskt ändå. :tummenupp

Gotlandsbor med sporthojar som kört ca 1000 varv på banan i sommar är inte lätta att hänga på, men mycket bra att ligga efter o kolla spårval. :)

Ja jag hoppas ni trivdes på Gotland ring. Själv tycker jag det var en helt suverän bandag tillsammans med er ducce åkare. Hoppas på att ni kommer tillbaka nästa år oxå. Jag har förresten börjat planera för en TT Festival på ringen som ska va i mitten av juli. Hoppas ni kommer då med. Det var kul att Hasse på db2:an bjöd med oss trotts att jag bara kör aprilia 250 :)

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Dino Velvet skrev:
Lysande :tummenupp Fasen, jag ser redan fram emot att stå och repa en 999R med nitbältet och dricka grogg ur en grappa-flaska :tungan . Vi får höras när det närmar sig. Hoppas Glenn-regionen tar sitt ansvar när det gäller :yoparty , :fyllisar , :öl och :tuttar .

Det vete fan, då får ni nog skärpa till er lite. Ni behöver åtminstonde lära er lite ödmjukhet :fatta!

/K

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
print_screen skrev:
Ja jag hoppas ni trivdes på Gotland ring. Själv tycker jag det var en helt suverän bandag tillsammans med er ducce åkare. Hoppas på att ni kommer tillbaka nästa år oxå. Jag har förresten börjat planera för en TT Festival på ringen som ska va i mitten av juli. Hoppas ni kommer då med. Det var kul att Hasse på db2:an bjöd med oss trotts att jag bara kör aprilia 250 :)

Ja vi trivdes jätte bra, iaf på eftermiddagen då det slutat regna/hagla och solen kom fram o värmde oss.. :tummenupp
TT Festival låter skoj, kommer gärna då, om jag får ledigt från jobbet såklart.
Ja, Hasse är en hyvens kille..

Hare gött nu.

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
Bimota SB7EF, GRCMiniMoto, yamaha R6, Yamaha wr 450, suzuki rm 85, aprilia rs 125, aprilia rs 250, kanske någon hoj till...
emullo skrev:
Ja vi trivdes jätte bra, iaf på eftermiddagen då det slutat regna/hagla och solen kom fram o värmde oss.. :tummenupp
TT Festival låter skoj, kommer gärna då, om jag får ledigt från jobbet såklart.
Ja, Hasse är en hyvens kille..

Hare gött nu.

Jo den ska va i anslutning till en helg är tanken. typ fre till söndag. Så det kan bli många som kan komma:)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Keihin skrev:
Det vete fan, då får ni nog skärpa till er lite. Ni behöver åtminstonde lära er lite ödmjukhet :fatta!

/K

Lugna dig nu.

Utav de som jag träffat på bandagar och tillställningar utanför körning så är de flesta Ducatister ganska ödmjuka av sig. Detta hör ju mångt o mycket ihop med att vi är medvetna om att vi har en hoj som på pappret inte alls skall kunna mäta sig med Japs hojar med likadan kubik.

Att man sen har en del diskussioner på forum skall ju tas med glimten i ögat.. Man är ju inte ute efter att trycka ner någon i skorna.

Nu vet jag inte om du varit i kontakt med de lokala medlemmarna i SDK i ditt område, men jag skulle annars vilja rekommendera att du kommer förbi deras fikaställe någon gång för att lära känna de som anordnar körningar och liknande med andra Ducati ägare i ditt område.

SDK är en klubb som välkomnar alla Ducatister eller Ducati intresserade och brukar oftast ta tillvara på sina medlemmar på ett mycket gott sätt. Eftersom det verkar som du har fått en nagel i ögat gentemot oss, så kan jag inte annat än beklaga detta.

Vad gäller tidigare diskussioner så får man dock vara beredd på att kamratskapen i klubben är hjärtlig, men det kommer en del pikar ibland. Dessa är ju inte personligt menade, utan oftast gjorda i all välmening.

Du hittar HÄR Info om din närmaste klubbansvarige, om du skulle finna klubben intressant. Region VÄST inom klubben brukar också vara delvis eller helt ansvariga för klubbens medverkan på mässan när den går i Göteborg.

Print_screen
Jo, det var en fin bandag som fixades. Det var riktigt kul att köra på gotland igen. Banan är ju kanonskön, men j*vlar vad halt det var när det var blött.. Man var ju riktigt skitis för att ge sig ut när det började hagla också. Inte sååå kul, men efter upptorkningen så blev det ju riktigt bra.

Du skall veta att det var liiite kallt när vi gav oss av moot färjan på morgonen i måndags. +2 grader och becksvart.. Roligare har man haft. Jag börjar nu tina upp efter körningen iallafall. Väl mött nästa år. :tummenupp

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
print_screen skrev:
Jo den ska va i anslutning till en helg är tanken. typ fre till söndag. Så det kan bli många som kan komma:)

:tummenupp :banana

En hel helg på Gotland-ring i mitten av Juli :Bugar

Jag kommer med största sannolikhet i sånna fall !!

Tar du kontakt med mig/oss då, eller kommer det upp info någonstans?

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
emullo skrev:
:tummenupp :banana

En hel helg på Gotland-ring i mitten av Juli :Bugar

Jag kommer med största sannolikhet i sånna fall !!

Tar du kontakt med mig/oss då, eller kommer det upp info någonstans?

Jag hade ett möte med Gotland rings VD igår och om ca 2 veckor vet jag lite mer ang vilka dagar det ska bli om nu det blir tillräckligt med folk. Kan bara säga att det mötet var väldigt lyckat och jag får ganska fria händer till att skapa det på bästa sätt och det kan jag bar göra med hjälp av er hojåkare.
Det ska även upp en hemsida om hela biten. Hasse kommer hjälpa mig med info för er i SDK För jag är väldigt sugen på att ha er med på ett sådant evenemang. Det är en hel del planering med allt runt i kring, som säkerhet mat kanske rabatt på båten. Jag vill göra det här till en motsvarighet av Gotland Grand National eller något liknande fast större pga fler dagar. Sedan vad priset blir vet jag ännu inte. Men själv kommer jag att lägga en hel del av min privata kassa för att det ska kunna bli något av. Folk som verkligen är intresserade kan ju sända mig PM med idéer och när det skulle passa att ha det. Alla förslag och idéer är välkommna. Ska försöka göra ett formulär där man redan nu ska kunna börja boka upp sig preliminärt. Så jag kan se hur stort intresset är.

Mvh T

print_screen

Gick med
14 May 2004
Hoj
amullo skrev:
Fixar du nått så räkna med god respons från Ducatisterna i Tokholmsområdet iallafall

Va bra jag har just sänt dig ett svar på mailen:)

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
amullo skrev:
Cronic - amullo = 1-0

Kanske dags att lära sej lite dårå lilla gubben :rolleyes:
...annars får vi väl byta namn till mulloklubben :7peta

(Man får ju hänga kvar i tråden bara för att bevaka vad amullo lovar i klubbens namn... :tungan )

/T

.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping