Chronic skrev:Mm, eftersom de tillverkas i Skövde som ni alla vet...
Har drivisen anlänt till dygnetrunt-solens land eftersom du sitter här o gör bort dig? Eller har har du slarvat bort lösenordet till din Hollänska koprofagportal?
Lill-Sivert skrev:Streetfighters är väl alltid lättade...så då är det pinnarna som skiljer ja...Ojjj, då är det en banhoj helt plötsligt...
Du Amullo verkar ju gilla att överdriva verkar det som, du är säkert inte ens med i Ducati Stockholm!!!
/L-S
amullo skrev:At jag gillar att överdriva?? Jo.. Det förstår jag att du tror om du inte sett TSRD´s monster i verkligheten och verkligen KAN ducce, så du kan se alla förändringar som är gjorda.
TSRD skrev:Amullo... jag tror det räcker nu ... Jag betalade dig ju bara för ett inlägg
/T
.
Jag vet.. Men du får faktura på restenTSRD skrev:Amullo... jag tror det räcker nu ... Jag betalade dig ju bara för ett inlägg
/T
.
emullo skrev:Tillbaka till frågan kanske. Pidda, om du vill ha en Hyper,
provkör ett par först. 748 o 9xx.
Men kom gärna på bankörningarna oxå, det är absolut värt det.
Osså kan vi bevisa hur "dryga" vi är.... VÄLKOMMEN.
Superlight skrev:Jag började med en tvåventilare luftkyld (Ducce 750 Sport R.I.P) sen gick jag över till en annan tvåventilare luftkyld (Ducce 900 Superlight R.I.P) nu har jag en fyrventilare vattenkyld (Ducce 916 SP3). Nu behöver man kanske inte gå hela den vägen för att tjacka en 916, men jag tycker nog man ska prova på en luftkyld tvåventilare först. Bottenvridet är grymt, ljudet likaså. Med min 916 får man varva lite mera, kommer inget alls förrän vid 6000, drar sen till runt 10000. Med en luftkyld tvåventilare så har du drag nästan från botten upp till runt 8500. Tjacka en SS1000DS!
V-Gurra skrev:Lite looooservarning över skrytet gällande TSRD's hoj. Visst, att TSRD själv är stolt över sitt bygge är väl en sak, men måste andra ducatister gå in å tala om hur dj-vla bra den hojen är, vilka modifieringar som gjorts osv?
V-Gurra skrev:men för böveln(amullo), modda era egna hojar istälelt så får ni anledning å skryta ni med... /VG
amullo skrev:
Lill-Sivert skrev:amullo skrev:Been there. Done that.
Är det DP-Chipet du refererar till nu?
/L-S
Nej nej.. Det lämnade jag till auktoriserad verkstad för att fixa. Sånna grejer är för svårt för mig.
Nu snackar vi rejäla ändringar.
*Sidoväskor i skinn med fransar att ha trålen i har jag monterat.
*Frontväska, som tyvärr inte syns på min avatar, för mistlur och verktyg (man måste ju meka mycket med duccen)
*Extra långa fransar på handtag och kopplings och bromsgrepp, men det var nära att jag lämna det till verkstad.. Jobbigt som fan var de att montera..
*Sånna där.. Extra fotpinnar som är längre fram och lägre än orginal har jag också.. Men för ärlighetens skull så förstår jag inte själv varför jag har dem.. För de är inte speciellt sköna att använda..
Så det är GRYMMA modifikationer jag gjort!
Det värsta är nog att det är sant...amullo skrev:Nej nej.. Det lämnade jag till auktoriserad verkstad för att fixa. Sånna grejer är för svårt för mig.
Detta kan du förvisso ha något rätt i.Räser-Klas skrev:Det värsta är nog att det är sant...
Jag undrar om du vet ens själv vad som är sant av det du säger?? Det verkar ju va hyfsat random vilken gubbe som är vaken därinne...
Klabbe
Rätt så!! Jag saknar fortfarande min elefant. Fattar inte att jag kunde sälja den Ochman kunde åka med den ÖVERALLT nästan...Flyer skrev:Glöm inte elefanterna!!! Även om de inte är "riktiga sporthojar" så får man det mesta av det bästa med Ducati - ljud och vrid till en billig peng! Funkar på bana åxå har jag hört... och de duger att åka lååååångt på.
http://home.t-online.de/home/Dirk.Ochs/noframes/elefant.htm
TSRD skrev:Hursomhelst, en MC köper man med hjärtat, inte hjärnan (då kan man lika gärna köpa en Volvo). Detta gäller för alla MC, men det verkar som om det är "mer sant" för Ducatister.
amullo skrev:Hur många streetfighterbyggen jobbar till exempel med förstärkning av ramen enligt Superbike standard? Bygger ett helt eget elsystem och specialfräser fotpinnar, gaffelkronor, svingförstärkningar? Vilka monterar helt andra gafflar, bygger helt egna lösningar vad gäller fjädring, motor och vxl-låda?
Elephanten är STENCOOL!!!Chopper skrev:Rätt så!! Jag saknar fortfarande min elefant. Fattar inte att jag kunde sälja den Ochman kunde åka med den ÖVERALLT nästan...
Fast 900ss är inte så dumt heller. Motorn är ju densamma fast med ytterligare vrid och styrka.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |