Ducati

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Ja men nu har vi ju lyft nivån... :tråkad
Finns det ingen moderator som kan låsa den här tråden nu...

/T

.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Chronic skrev:
Mm, eftersom de tillverkas i Skövde som ni alla vet...

Har drivisen anlänt till dygnetrunt-solens land eftersom du sitter här o gör bort dig? Eller har har du slarvat bort lösenordet till din Hollänska koprofagportal?

Jaha, de har flyttat fabriken från Bologna alltså? Det var som f-n, men ursäkta en trög norrlänning. Jag kopplar inte hur dina gourmet-referenser hamnar i holland å vart jag kommer in i den bilden.

Nä ta du å gå ut i garaget å putsa lite på din cliponförsedda skövdehoj med tyskröv så kan vi nog ta å ses på nån bankörning å räta ut frågetecknen vid tillfälle.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Lill-Sivert skrev:
Streetfighters är väl alltid lättade...så då är det pinnarna som skiljer ja...Ojjj, då är det en banhoj helt plötsligt...
Du Amullo verkar ju gilla att överdriva verkar det som, du är säkert inte ens med i Ducati Stockholm!!!

/L-S

Ahhh..
Nu förstår jag.. Eftersom TSRD´s monster har ett Acerbis eller Ufo lyse så MÅSTE det ju per definition vara en streetfighter..

Fölåt så mycklet..

My bad. :rolleyes:

At jag gillar att överdriva?? Jo.. Det förstår jag att du tror om du inte sett TSRD´s monster i verkligheten och verkligen KAN ducce, så du kan se alla förändringar som är gjorda.

Hur många streetfighterbyggen jobbar till exempel med förstärkning av ramen enligt Superbike standard? Bygger ett helt eget elsystem och specialfräser fotpinnar, gaffelkronor, svingförstärkningar? Vilka monterar helt andra gafflar, bygger helt egna lösningar vad gäller fjädring, motor och vxl-låda?

Snälla. Ge mig exempel.

Och givetvis så hamnar ju alla ombyggda duccar/monsters i BIKE också..
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
amullo skrev:
At jag gillar att överdriva?? Jo.. Det förstår jag att du tror om du inte sett TSRD´s monster i verkligheten och verkligen KAN ducce, så du kan se alla förändringar som är gjorda.

Amullo... jag tror det räcker nu :tummenupp ... Jag betalade dig ju bara för ett inlägg :rolleyes:

/T

.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
TSRD skrev:
Amullo... jag tror det räcker nu :tummenupp ... Jag betalade dig ju bara för ett inlägg :rolleyes:

/T

.

Va fick han betalt ? :confused: :mad:

Ja rå?

Tillbaka till frågan kanske. Pidda, om du vill ha en Hyper,
provkör ett par först. 748 o 9xx.
Men kom gärna på bankörningarna oxå, det är absolut värt det.
Osså kan vi bevisa hur "dryga" vi är.... VÄLKOMMEN. :tummenupp
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
emullo skrev:
Tillbaka till frågan kanske. Pidda, om du vill ha en Hyper,
provkör ett par först. 748 o 9xx.
Men kom gärna på bankörningarna oxå, det är absolut värt det.
Osså kan vi bevisa hur "dryga" vi är.... VÄLKOMMEN. :tummenupp

Jag började med en tvåventilare luftkyld (Ducce 750 Sport R.I.P) sen gick jag över till en annan tvåventilare luftkyld (Ducce 900 Superlight R.I.P) nu har jag en fyrventilare vattenkyld (Ducce 916 SP3). Nu behöver man kanske inte gå hela den vägen för att tjacka en 916, men jag tycker nog man ska prova på en luftkyld tvåventilare först. Bottenvridet är grymt, ljudet likaså. Med min 916 får man varva lite mera, kommer inget alls förrän vid 6000, drar sen till runt 10000. Med en luftkyld tvåventilare så har du drag nästan från botten upp till runt 8500. Tjacka en SS1000DS!

/M

EDIT: Bankörningar är riktigt good fun, men aktare för emullo, en riktigt dryg jäkel :D
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Superlight skrev:
Jag började med en tvåventilare luftkyld (Ducce 750 Sport R.I.P) sen gick jag över till en annan tvåventilare luftkyld (Ducce 900 Superlight R.I.P) nu har jag en fyrventilare vattenkyld (Ducce 916 SP3). Nu behöver man kanske inte gå hela den vägen för att tjacka en 916, men jag tycker nog man ska prova på en luftkyld tvåventilare först. Bottenvridet är grymt, ljudet likaså. Med min 916 får man varva lite mera, kommer inget alls förrän vid 6000, drar sen till runt 10000. Med en luftkyld tvåventilare så har du drag nästan från botten upp till runt 8500. Tjacka en SS1000DS!

Hmm... låter faktiskt lite intressant det här. Skall kolla upp dessa maskiner lite.
Tack :tummenupp
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Lite looooservarning över skrytet gällande TSRD's hoj. Visst, att TSRD själv är stolt över sitt bygge är väl en sak, men måste andra ducatister gå in å tala om hur dj-vla bra den hojen är, vilka modifieringar som gjorts osv?

All heder åt TSRD å hans bygge, men för böveln(amullo), modda era egna hojar istälelt så får ni anledning å skryta ni med... En annan ska tokmodda i vinter åxå. Skryt kommer senare.

För att vara seriös då Pidda, så finns det bara en väg: UT å provkör de olika duccarna(om du nu promt ska ha en). Jag har personligen testat de flesta modellerna genom åren utom de senaste årens nyheter. Spelar ingen roll vad folk säger här, det är väl ändå du som ska ha hojen va? Testa en Vmax då du ändå håller på! :D

/VG
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
V-Gurra skrev:
Lite looooservarning över skrytet gällande TSRD's hoj. Visst, att TSRD själv är stolt över sitt bygge är väl en sak, men måste andra ducatister gå in å tala om hur dj-vla bra den hojen är, vilka modifieringar som gjorts osv?

Jotack, jag vet... :rodnar .

...och till råga på eländet har han inte ens rätt när han pratar om modifikationerna :tungan ...och sedan ska han ha betalt för marknadsföring :4skrika ... ... :rolleyes:


/T

.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
men för böveln(amullo), modda era egna hojar istälelt så får ni anledning å skryta ni med... /VG

Been there. Done that. :tummenupp

Men nu var det ju inte min hoj som diskuterades heller.
Jag tror vi kommit så långt man kan.. Så jag lämnar diskussionen till de som bevisligen vet mer än lilla jag. :rolleyes:
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Lill-Sivert skrev:
amullo skrev:
Been there. Done that. :tummenupp

Är det DP-Chipet du refererar till nu?

/L-S

Nej nej.. Det lämnade jag till auktoriserad verkstad för att fixa. Sånna grejer är för svårt för mig.

Nu snackar vi rejäla ändringar.
*Sidoväskor i skinn med fransar att ha trålen i har jag monterat.

*Frontväska, som tyvärr inte syns på min avatar, för mistlur och verktyg (man måste ju meka mycket med duccen)

*Extra långa fransar på handtag och kopplings och bromsgrepp, men det var nära att jag lämna det till verkstad.. Jobbigt som fan var de att montera..

*Sånna där.. Extra fotpinnar som är längre fram och lägre än orginal har jag också.. Men för ärlighetens skull så förstår jag inte själv varför jag har dem.. För de är inte speciellt sköna att använda..

Så det är GRYMMA modifikationer jag gjort! :hihi
 

Räser-Klas

Duc-lover
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducce 916 Senna
amullo skrev:
Nej nej.. Det lämnade jag till auktoriserad verkstad för att fixa. Sånna grejer är för svårt för mig.
Det värsta är nog att det är sant...

Jag undrar om du vet ens själv vad som är sant av det du säger?? Det verkar ju va hyfsat random vilken gubbe som är vaken därinne...

Klabbe
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Räser-Klas skrev:
Det värsta är nog att det är sant...

Jag undrar om du vet ens själv vad som är sant av det du säger?? Det verkar ju va hyfsat random vilken gubbe som är vaken därinne...

Klabbe
Detta kan du förvisso ha något rätt i.

För att vara seriös så satt effektchipet i när jag köpte hojen, liksom helsystemet. Mappningen gjort i bänk.. Men funkar inte perfekt ändå. Sånt man får stå ut med om man kör SP. Den har ju exempelvis en ganska skarp dipp i effekt mellan 5500 - 6000RPM. Detta kan delvis ha med mappning att göra, men förmodligen mer med de extrema kamaxlar som sitter på. Med Zeke kopplingen blev detta lite mindre kännbart eftersom motorn´s roterande massa blev ca. 1 Kg lättare.
 

Chopper

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Torsby
Hoj
Ducati 900ss final edition 1998
Flyer skrev:
Glöm inte elefanterna!!! Även om de inte är "riktiga sporthojar" så får man det mesta av det bästa med Ducati - ljud och vrid till en billig peng! Funkar på bana åxå har jag hört... och de duger att åka lååååångt på.


http://home.t-online.de/home/Dirk.Ochs/noframes/elefant.htm
Rätt så!! Jag saknar fortfarande min elefant. Fattar inte att jag kunde sälja den :va Ochman kunde åka med den ÖVERALLT nästan...
Fast 900ss är inte så dumt heller. Motorn är ju densamma fast med ytterligare vrid och styrka. :tummenupp
 

JohanL

Osocial - Jobbar på det!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
2 med Duccemotor
Inlägget skall läsas som det skrivits, med glimten i ögat!!!
Inte som ett påhopp på varken person eller hoj!!!

TSRD skrev:
Hursomhelst, en MC köper man med hjärtat, inte hjärnan (då kan man lika gärna köpa en Volvo). Detta gäller för alla MC, men det verkar som om det är "mer sant" för Ducatister.

Hmm... Då jag kör monster på sommaren och 240 på vintern, har jag alltså både hjärta och hjärna?!?! :D

amullo skrev:
Hur många streetfighterbyggen jobbar till exempel med förstärkning av ramen enligt Superbike standard? Bygger ett helt eget elsystem och specialfräser fotpinnar, gaffelkronor, svingförstärkningar? Vilka monterar helt andra gafflar, bygger helt egna lösningar vad gäller fjädring, motor och vxl-låda?

Hmm... Låter som vilken HD som helst! :tungan ;)

TSRDs hoj:
Är en av de ballaste monster jag någonsin sett. Jag är inte så imponerad av det som är gjort med den (se kommentaren ovan), men att välja ett koncept och fullfölja det hela vägen är beundransvärt. :Bugar

Bankörning med SDK:
Har förvisso bara varit på en :( men tyvärr kan jag inte säga att en enda stockholmare kom fram och pratade med mig. Däremot var varken östgötar eller västgötar särskilt blyga eller dryga! :)

Tanke:
V-Maxen är en 90-graders V4... Desmosedicin är en 90 graders v4...
Vill man kan man hitta en gemensam nämnare i det mesta... ! ;)

Slutord?:
Ducati (och då särskilt Monstern) är världens bästa motorcykel! För mig! Ljudet, stabiliteten, tekniken och känslan. Alla dessa saker gör att den i mina ögon inte kan jämföras med något annat och förlora.

Om du har en annan hoj som uppfyller dina krav. Bra! :banana
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Chopper skrev:
Rätt så!! Jag saknar fortfarande min elefant. Fattar inte att jag kunde sälja den :va Ochman kunde åka med den ÖVERALLT nästan...
Fast 900ss är inte så dumt heller. Motorn är ju densamma fast med ytterligare vrid och styrka. :tummenupp
Elephanten är STENCOOL!!!

Skulle gärna haft en, men funderar numera på att byta mot nya Multistrada S 1000DS. Provkörde den i lördags och tyckte det var en skitskoj hoj.. Lite mindre offroadstuk mot elephant (eller mycket mindre) men upprätt körställning och bra motor var ju riktit roligt. 25 mil, sen var man såld.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Vilka är det som har aktiemajoriteten i Ducati nu ? är det amerikanarna eller Italienarna ? ,,,,, om det e jänkarna så är det väl tveksamt att den är riktigt italiensk längre,,,,, eller ? :gnissla
 
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

Top