Jösses...måste ha missat vilken nivå som gällde här...Keihin skrev:Seriös kille - NOT! Lägg ned, det är ju inte ens kul Vi försöker upprätthålla en viss nivå i den här tråden!
Jösses...måste ha missat vilken nivå som gällde här...Keihin skrev:Seriös kille - NOT! Lägg ned, det är ju inte ens kul Vi försöker upprätthålla en viss nivå i den här tråden!
amullo skrev:TSRD´s Monster är knappast någon streetfighter.
Uppflyttade specialbygdda fotpinnar, clipon och extremt lättad samt anpassad för bana ligger knappast i streetfighter mode. Dessutom har ju tillochmed elsystemet anpassats till minsta möjliga nivå i jakten på låg vikt.
Ducati Stockholm är det företag som säljer Ducati i stockholmLill-Sivert skrev:du är säkert inte ens med i Ducati Stockholm!!!
TSRD skrev:Hoppsan, tänkte att jag skulle titta till tråden innan man somnade...
Suuuuperlångt inlägg dårå...
Först lite parenteser:
(Hörrö Lill-Sivert, stå på dig grabben, annars gör någon annan det . Streetfighter?! Mycket ska man höra innan öronen trillar av ... Om du måste fråga, så kan jag inte förklara, typ. )
(V-Gurra... Tja, du lär ju inte ändra dig ... Men man kör cirklar kring det mesta med en Multistrada. En Vmax är definitivt chanslös på allt annat än raksträckor. Så, välkommen med replik, jag ska göra mitt yttersta för att inte hugga på den igen .)
Pidda... Välkomen till Ducativärlden . Få märken väcker så mycket känslor som de italienska springarna (gissa varför den här tråden ballade ur). Älska eller hata, välj själv. Om man tar på sig den "opartiska hatten" och kastar "märkesprestige" åt sidan så är det bara att konstatera att Ducati bygger ena riktigt bra sporthojar. Samtidigt kan man inte förvänta sig samma driftsäkerhet på en Ducce som på en Honda. På vissa moderna japsar kollar man ventilspelet med 2-4 tusen mils intervall... En Ducce ska justeras var 1000:e mil enl serviceboken. Samtidigt så måste jag säga att det är tusan så mycket enklare att serva en Ducce jmfr med t.ex CBR, GSXR, FZR (jodå, jag har servat ventilerna på samtliga dessa modeller).
En Ducce kan man dock inte "glömma bort" på samma sätt som man "negligerar" en BMW eller en japs. Du måste helt enkelt sköta om hojen bättre. I gengäld tycker de flesta Ducatiägare att man får tillbaka en annan känsla för hojen... Något som de flesta japsägare kallar för "trams".
En modern Ducce är dock ingen tidsinställd bomb. Följer du bara de rekommenderade serviceintervallen så kommer du ha många bekymmersfria mil på din Ducati. Har du inte möjlighet att serva hojen själv så är du dock tvungen att betala för dig, typ 4-5'000 är väl en ungefärlig kostnad för en std 1000-mila service. Jag skulle dock rekommendera, om man nu äger en Ducati, att man verkligen lär sig så mycket man kan om sin hoj, på så sätt får du bättre koll på hur du kan sköta om den på bästa sätt.
Jag har kört japs-rad4 i 10 säsonger, och Ducce i 7... För min personliga del så kommer japsarna inte i närheten vad gäller glädje och stolthet för "hela paketet". Ducatifabriken satsar t.ex bra mycket mer på sina kunder än de flesta andra MC-tillverkare. Det beror förmodligen på att det är ett mindre märke, samt att ägarna av tradition har varit lite av entusiaster, kanske inte lika mycket nuförtiden som förr i tiden, men "entusiastarvet" lever vidare.
Hursomhelst, en MC köper man med hjärtat, inte hjärnan (då kan man lika gärna köpa en Volvo). Detta gäller för alla MC, men det verkar som om det är "mer sant" för Ducatister.
Så vilken hoj ska du välja dårå? Tja, om du inte har bankörningsambitioner och du kommer från en förnuftig hoj som VFR:en, så skulle jag faktiskt inte rekommendera någon av 748/9*6/998. Någon sade att 748:an är en bra "nybörjar Ducce"... Skulle inte tro det du, 748:an är snarast den mest racinganpassade Duccen av dem alla. Med Ducatimått mätt har den ett klent bottenregister och en varvig karaktär.. Funkar ypperligt för bankörning, men det känns lite tossigt att puttra fram med en sådan hoj på gatan, inte nyttigt vare sig för din eller hojens karaktär.
De större "hypersportarna" har bättre bottenvrid, vilket gör dem lämpligare för gatkörning... Men det är en förklädd Superbike-racer, om du inte rastar den på bana med jämna mellanrum så kommer den dö av tristess.
Om du nu ska ha den för att njuta av muller, och puttra runt med din Ducce i stan och på landsvägen, så borde du ta dig en titt på 2-ventilarna. SSie:en är en ypperlig sporthoj för gatbruk. ST-modellerna ligger närmast VFR:ens användningsområde (körde själv 50 mil på en ST2 t-o-r Veidecfinalen i förra veckan när jag var ner och skruvade åt Vberg). De luftkylda 2-ventilarna låter förövrigt mulligare än 4-ventilarna .
Monstermodellen och Multistradan är riktigt trevliga hojar som du bör testa innan du bestämmer dig, men jag tror faktiskt att du skulle ha roligast på en SSie 1000DS (eller de tidigare 900 SSie), med tanke på vad du skriver om hur du vill använda din hoj och den erfarenhet du har. Så testa en SSie innan du bestämmer dig.
MEN, om du drömt om en 916 så ska du naturligtvis skita i alla förnuftiga tips och helt enkelt köpa en 916. Modellerna t.o.m -98 har billigare försäkring.
Well, nu har jag nog tröttat ut de flesta, förutom Pidda hoppas jag... Så nu går jag och lägger mig
/T
.
Haha...killen har nog inte fått nåt på ett tagLill-Sivert skrev:Varför skulle jag överhuvudtaget bli upprörd över nån som är jättestolt över att ha en tysk streetfighter???
/L-S
pidda skrev:Okej, då undar jag vilken årsmodell du rekommenderar?
Vad har din hoj kostat dig i service, däck, m.m. vilket försäkringsbolag har du?
Den dagen jag skall åka och kolla på hoj - vad skall jag då kolla extra noga på?
Jag läste någonstans att ramen på vissa Duccar har en tendens att spricka så var på ramen skall man då kolla?
TSRD skrev:Så vilken hoj ska du välja dårå? Tja, om du inte har bankörningsambitioner och du kommer från en förnuftig hoj som VFR:en, så skulle jag faktiskt inte rekommendera någon av 748/9*6/998. Någon sade att 748:an är en bra "nybörjar Ducce"... Skulle inte tro det du, 748:an är snarast den mest racinganpassade Duccen av dem alla. Med Ducatimått mätt har den ett klent bottenregister och en varvig karaktär.. Funkar ypperligt för bankörning, men det känns lite tossigt att puttra fram med en sådan hoj på gatan, inte nyttigt vare sig för din eller hojens karaktär.
De större "hypersportarna" har bättre bottenvrid, vilket gör dem lämpligare för gatkörning... Men det är en förklädd Superbike-racer, om du inte rastar den på bana med jämna mellanrum så kommer den dö av tristess.
/T
.
Keihin skrev:Jag har hört ryktas om en dumdryg attityd från 08rna på bankörningar (har iofs aldrig varit på en bankörning). Och inte heller ska de ha varit snabba, bara ramlat hela tiden. Det har de väl råd med 08-bratsen.
Keihin skrev:Det var ju det jag skrev tidigare Sno från andras inlägg Men det är väl så ni gör inom Ducati Stockholm. Jag har hört ryktas om en dumdryg attityd från 08rna på bankörningar (har iofs aldrig varit på en bankörning). Och inte heller ska de ha varit snabba, bara ramlat hela tiden. Det har de väl råd med 08-bratsen.
Keihin skrev:Det var ju det jag skrev tidigare Sno från andras inlägg Men det är väl så ni gör inom Ducati Stockholm. Jag har hört ryktas om en dumdryg attityd från 08rna på bankörningar (har iofs aldrig varit på en bankörning). Och inte heller ska de ha varit snabba, bara ramlat hela tiden. Det har de väl råd med 08-bratsen.
Lina1978 skrev:Haha...killen har nog inte fått nåt på ett tag
Det låter rätt likt en dryg ducatist som komer ifrån sthlm...Sånna fall är det ju pinsam juh!
/Bitte
Chronic skrev:Ducati Stockholm är fortfarande en butik/importör i Sthlm och inget annat
TSRD skrev:Eeh... Hmmm... Manipulera bilder på det där sättet...
Min lilla flicka, vill du ha smisk ?
Annars så var det ju faktiskt riktigt kreativt .
/T
.
V-Gurra skrev:Jasså?
Måste man importera hojarna till Stockholm nuförtiden?
Har det nåt med de där tullarna som alla 08r snackar om?
Mm, eftersom de tillverkas i Skövde som ni alla vet...
Har drivisen anlänt till dygnetrunt-solens land eftersom du sitter här o gör bort dig? Eller har har du slarvat bort lösenordet till din Hollänska koprofagportal?
Chronic skrev:V-Gurra skrev:Har drivisen anlänt till dygnetrunt-solens land eftersom du sitter här o gör bort dig? Eller har har du slarvat bort lösenordet till din Hollänska koprofagportal?
Men det där var ju inte snällt, du hoppar på EN stackars förvirrad nordlänning
Till skillnad från mina inlägg där jag hoppar på ALLA stockholmare
Keihin skrev:Men det där var ju inte snällt, du hoppar på EN stackars förvirrad nordlänning
Till skillnad från mina inlägg där jag hoppar på ALLA stockholmare
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |