Ducati

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Superlight skrev:
Det går ju inte snabbare bara för att man hänger som en apa med knäna i 90 graders vinkel ut från hojen :rolleyes:

Nej, där har du rätt.. Men det brukar ju hjälpa om man vrider det där handtaget på högersida NERÅT/BAKÅT.. inte uppåt/framåt... :fatta! :D :D :D :D

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
amullo skrev:
Nej, där har du rätt.. Men det brukar ju hjälpa om man vrider det där handtaget på högersida NERÅT/BAKÅT.. inte uppåt/framåt... :fatta! :D :D :D :D

Vill du rejsa eller???!!!

;)

Dr. Guzzi

Griso in liberta in primo plano
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Moto Guzzi
Bj.O.rn skrev:
Färjestaden! hmm. Jag är uppväxt på östra sidan av ön..

/B

Vad trevligt! Vart på östra sidan har du växt upp då?
Ölänningarna är mycket trevliga måste jag säga.

Som gammal ölänning kanske du kan tipsa en relativt nybliven om lite fina MC-vägar på ön?
En annan har mest hunnit med att utforska golfbanorna måste jag erkänna.
:(

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Dr. Guzzi skrev:
Vad trevligt! Vart på östra sidan har du växt upp då?
Ölänningarna är mycket trevliga måste jag säga.

Som gammal ölänning kanske du kan tipsa en relativt nybliven om lite fina MC-vägar på ön?
En annan har mest hunnit med att utforska golfbanorna måste jag erkänna.
:(

Många år sen jag flyttade därifrån, men det finns banne mig inte en enda vettig hojväg på ön, antingen är det skymd sikt (om det är kurvigt) eller så är det spikrakt.. men lite halvroliga snuttar finns norr om Köpingsvik, på tvären om man säger så, ta fram en karta.

/B

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Bj.O.rn skrev:
Många år sen jag flyttade därifrån, men det finns banne mig inte en enda vettig hojväg på ön, antingen är det skymd sikt (om det är kurvigt) eller så är det spikrakt.. men lite halvroliga snuttar finns norr om Köpingsvik, på tvären om man säger så, ta fram en karta.

/B

Är det verkligen så illa?
Varför kör man då det där berömda Ölands TT vare år?
Måste ju finnas bra många roliga vägar i smålandsskogarna som man hellre körde i så fall??

/PG

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
PeGe skrev:
Är det verkligen så illa?
Varför kör man då det där berömda Ölands TT vare år?
Måste ju finnas bra många roliga vägar i smålandsskogarna som man hellre körde i så fall??

/PG

Har du ö-skräck? Blir dock lite förvånad av ett så initierat inlägg från en ducatIST-wannabe, men kan faktiskt inte annat än att fråga samma sak.

/S

diesafe

Rocksteady Cool
Gick med
21 May 2003
Hoj
Ducce SS1000
Tror nog att umgänget, miljön och festen på kvällen är de stora dragplåstren. Det svänger faktiskt helt okej här och var på ön - men framför allt på vägen till och från Kalmar.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
diesafe skrev:
Tror nog att umgänget, miljön och festen på kvällen är de stora dragplåstren. Det svänger faktiskt helt okej här och var på ön - men framför allt på vägen till och från Kalmar.

Då får man väl testa det nästa år då :tummenupp

/S

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Keihin skrev:
Har amullo, emullo, TSRD och de andra sålt sina Duccar? Det är tyst i tråden!

/K

Förmodligen låter dom de "blinda" skryta sig trötta i andra trådar...
Vi som vet vad "körglädje" betyder bryr oss mindre om fabrikssiffror i ett reklamblad...

Keihin

Står när du faller!
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
Ducati 1098S
Ducster900 skrev:
Förmodligen låter dom de "blinda" skryta sig trötta i andra trådar...
Vi som vet vad "körglädje" betyder bryr oss mindre om fabrikssiffror i ett reklamblad...

Så de blinda är vilka då? De som just köpt Ducati eller de som inte har Ducati? Eftersom det är en Ducatitråd så borde ämnet Ducati avhandlas här med fabrikssiffror för Ducati, men utan fabrisksiffror för allt annat junk.

Skriv gärna vad som menas med körglädje för dej. För stockholmare vet man ju att det är att köra Sveagatan fram och tillbaka. För mig är det full gas norrut mot Uddevalla och sen tillbaka!

/K

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Vi har inte sålt dom, men just nu är det vinter så vi spenderar en del tid i garaget.

Duccen vill ju bli ompysslad!

Sen så är man ju aktiv på fler än bara ett forum, så man får ju fördela den lilla tid man lägger på internet surfning..

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Keihin skrev:
Så de blinda är vilka då? De som just köpt Ducati eller de som inte har Ducati? Eftersom det är en Ducatitråd så borde ämnet Ducati avhandlas här med fabrikssiffror för Ducati, men utan fabrisksiffror för allt annat junk.

Skriv gärna vad som menas med körglädje för dej. För stockholmare vet man ju att det är att köra Sveagatan fram och tillbaka. För mig är det full gas norrut mot Uddevalla och sen tillbaka!

/K

OK, kanske det blev lite otydligt, efter ett par whisky´s till kvällskaffet...
Med "dom blinda" syftar på dom som favoriserar annat än Ducati, och det mest på grund av fakta som tillverkarna ger ut.
Det många gör är att sortera bort Duccarna på grund av deras effektmässiga underläge, rent faktamässigt.

Körglädje för mig är att komma bort från motorvägar och andra större vägar och hålla till på de kurviga 70- och 90-vägarna där man får spela med växellådan och motorns hela register.
När man kör på sådana vägar märks det storskillnad mellan könslösa maskiner och de som är tacksamma att hantera, som inte behöver mängder av effekt för att vara roliga och underhållande att köra, det är körglädje för mig, att ha mängder av effekt är inte detsamma som körglädje enligt mitt sätt att se det.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Ducster900 skrev:
att ha mängder av effekt är inte detsamma som körglädje enligt mitt sätt att se det.

Jag är beredd att hålla med, jag har bara 31hk men nog finns det körglädje att plocka fram på kurviga vägar ur min 125a ändå .. :rolleyes: :)

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Hur kan en tråd bli 48 sidor lång och behandla så lite om huvudämnet? Har nu läst igenom alla inläggen för att inledningen var så intressant. :galen
Men man har ju fått en uppfattning om vem som är vem och vem man bör passa sig för. Det känns som om SDK´s forum är rätt slätstruket jämfört med denna tråd, fast det är ju klart... där är ju alla redan frälsta.

Sen har jag aldrig sett ett en så frisk smileyanvändning i någon annan tråd! Dessa är vanligast :kocko :fatta! och det säger väl lite om nivån som tråden legat på.

Men underhållande har det varit! :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...