Keihin skrev:
Så de blinda är vilka då? De som just köpt Ducati eller de som inte har Ducati? Eftersom det är en Ducatitråd så borde ämnet Ducati avhandlas här med fabrikssiffror för Ducati, men utan fabrisksiffror för allt annat junk.
Skriv gärna vad som menas med körglädje för dej. För stockholmare vet man ju att det är att köra Sveagatan fram och tillbaka. För mig är det full gas norrut mot Uddevalla och sen tillbaka!
/K
OK, kanske det blev lite otydligt, efter ett par whisky´s till kvällskaffet...
Med "dom blinda" syftar på dom som favoriserar annat än Ducati, och det mest på grund av fakta som tillverkarna ger ut.
Det många gör är att sortera bort Duccarna på grund av deras effektmässiga underläge, rent faktamässigt.
Körglädje för mig är att komma bort från motorvägar och andra större vägar och hålla till på de kurviga 70- och 90-vägarna där man får spela med växellådan och motorns hela register.
När man kör på sådana vägar märks det storskillnad mellan könslösa maskiner och de som är tacksamma att hantera, som inte behöver mängder av effekt för att vara roliga och underhållande att köra, det är körglädje för mig, att ha mängder av effekt är inte detsamma som körglädje enligt mitt sätt att se det.