Ducati

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Räser-Klas skrev:
Ohhh, är du kåmmpis med BJORN då??? Du o ja Alfred :3freak

Svartis :rolleyes: Nä, men jag svarade ju på ett inlägg som handlade om däck där både jag och bj.O.rn svarat tidigare. Ganska snygg hoj du har förresten. Använder du den eller är du en såndär putsare. Har aldrig sett den på bananen. Inte i någon av dom snabbare grupperna i alla fall :rolleyes:

Bimota

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Hoj
Ducce 748R Evoluzione, Yamaha TT600
Roger_SWE skrev:
Bra, då kanske en liten Hynda får vara med och leka:) Snäääällllaaa amullo.

Du kan alltid forsöka med att lacka hynda rött o sätta på ett par termignione klister märke på burkarna :D

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Dino Velvet skrev:
Ja, dom jag körde på när vi träffades på Knudan var Dunlop 190. Samma som bl a Kralle och Petjo använder. Det heter nästan likadant som Sportmax-däcket som säljs i affären (detta säljs också säklart) men det är inte samma. Mitt var dock lite väl "använt" (om du kommer ihåg). Kommer inte ihåg exakt vad det heter, men jag kan gå ner i garaget och kolla om du vill.

Jepp, kommer ihåg att vi pratade om det, kanske borde prova med sånna nästa år då. Men vi får se, nya däck behövs iaf, gotland ring käkade lite däck igår. :tummenupp

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Bimota skrev:
Du kan alltid forsöka med att lacka hynda rött o sätta på ett par termignione klister märke på burkarna :D

Vi saknade dig på Gotland kompis. :)
Skulle behövt dig att hålla koll på Hyper på kvällen, han var lite utorkad o drack lite mycket.. :D :rolleyes:

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
emullo skrev:
Jepp, kommer ihåg att vi pratade om det, kanske borde prova med sånna nästa år då. Men vi får se, nya däck behövs iaf, gotland ring käkade lite däck igår. :tummenupp

Hör av dig i så fall. Har ett Avon 280 också... Sägs vara grymt coolt och bra på banan :rolleyes:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Bimota skrev:
Ja, det kanske man kan göra. Det svåraste kommer nog bli att få fram det rätta Ducce-skramlet :p

Räser-Klas

Duc-lover
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Ducce 916 Senna
Dino Velvet skrev:
Svartis :rolleyes: Nä, men jag svarade ju på ett inlägg som handlade om däck där både jag och bj.O.rn svarat tidigare. Ganska snygg hoj du har förresten. Använder du den eller är du en såndär putsare. Har aldrig sett den på bananen. Inte i någon av dom snabbare grupperna i alla fall :rolleyes:

Det kan bero på att jag har hojen nere i Italien dit jag veckopendlar o jobbar...Jag har inte sett dig på Mugello heller...

PS.
Grymma citat :tummenupp
DS.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
emullo skrev:
Vi saknade dig på Gotland kompis. :)
Skulle behövt dig att hålla koll på Hyper på kvällen, han var lite utorkad o drack lite mycket.. :D :rolleyes:

Du vet väl varför Bimota bangade, Bimmen tål inte sjögång. Blir sjösjuk och går dåligt en hel dag efteråt :lol

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
amullo skrev:
OBSERVERA: Undantaget för just V-Gurra är pga. diskussionerna som hafts angående vilken hoj och förare som är snabbast. Annars gäller normala regler på klubben körningar. ALLTSÅ: MC av märket Ducati, eller MC med Ducati motor. Undantag beslutas på plats av Bankommité medlemmar och göres endast i yttersta undantag.

Amullo, är du verkligen allvarlig? Har du verkligen "makten" att bestämma vem som får komma på bankörningar med udda(dvs icke Ducati) eller ej? Trodde det var bankommitén eller kanske styrelsen?
I så fall kanske det är bäst man mopsar upp sig å börjar utmana folk till höger och vänster här på sporthoj redan nu. Man vet ju aldrig vad det blir för hoj i sommar. :va

Äh, nu drar jag till Algeriet och jobbar i några dagar. Ska bli j-vligt roligt å se vart denna tråd tagit vägen då jag kommer hem igen...

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
PeGe skrev:
Amullo, är du verkligen allvarlig? Har du verkligen "makten" att bestämma vem som får komma på bankörningar med udda(dvs icke Ducati) eller ej? Trodde det var bankommitén eller kanske styrelsen?

Sh*t, jag skulle ju engagera mig i denna tråden igen... ajja, man kan väl ändra sig.

Svar: Amullo är ute och cyklar. Han har ingen som helst mandat att besluta om ev undantag på SDK's bankörningar, och tur är väl det - annars så skulle vi väl få ordna en separat grupp för amullo och hans antagonister på banan :fatta! . Det är upp till styrelsen att besluta om ev undantag. Undantag ges endast i undantagsfall, och då oftast till någon som gjort sig förtjänt av det.

Sannolikheten att V-gurra skulle få dispens är obefintlig, huvudsakligen pga att han sitter på en Vmax. Att sedan bjuda in till "racekörning" är ren idioti :kocko, därmed blir risken än mindre att V-gurra skulle få möjlighet att köra sitt bojsänke på ngn av våra bankörningar.

OM nu V-gurra nödvändigtvis måste mäta sin krafter mot någon Ducatist så går det ju faktiskt att göra det genom att jämföra varvtider, man behöver ju inte vara på banan samtidigt för att göra detta. För att få "opartiska mätningar" så kan ni ju ta och titta på resultatlistor från t.ex ngt av rookie-racen... Som Bj.O.rn redan lagt upp här i tråden.

Over and out.

/T

.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Dino Velvet skrev:
Hör av dig i så fall. Har ett Avon 280 också... Sägs vara grymt coolt och bra på banan :rolleyes:

Jo, tack för erbjudandet, men jag avstår nog från 280 däcket,
kan nog inte hantera det :lol :rofl

Frågan är dock varför du har ett 280 däck Dino ? :(

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
PeGe skrev:
Äh, nu drar jag till Algeriet och jobbar i några dagar. Ska bli j-vligt roligt å se vart denna tråd tagit vägen då jag kommer hem igen...

Köp med lite coolfiber är du schysst :näsblod

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
TSRD skrev:
Sh*t, jag skulle ju engagera mig i denna tråden igen... ajja, man kan väl ändra sig.

Svar: Amullo är ute och cyklar. Han har ingen som helst mandat att besluta om ev undantag på SDK's bankörningar, och tur är väl det - annars så skulle vi väl få ordna en separat grupp för amullo och hans antagonister på banan :fatta! . Det är upp till styrelsen att besluta om ev undantag. Undantag ges endast i undantagsfall, och då oftast till någon som gjort sig förtjänt av det.

Sannolikheten att V-gurra skulle få dispens är obefintlig, huvudsakligen pga att han sitter på en Vmax. Att sedan bjuda in till "racekörning" är ren idioti :kocko, därmed blir risken än mindre att V-gurra skulle få möjlighet att köra sitt bojsänke på ngn av våra bankörningar.

OM nu V-gurra nödvändigtvis måste mäta sin krafter mot någon Ducatist så går det ju faktiskt att göra det genom att jämföra varvtider, man behöver ju inte vara på banan samtidigt för att göra detta. För att få "opartiska mätningar" så kan ni ju ta och titta på resultatlistor från t.ex ngt av rookie-racen... Som Bj.O.rn redan lagt upp här i tråden.

Over and out.

/T

.

Visst. Jag är ute o cyklar. Speciellt som det finns undantagsfall och att andra hojar släppts ut på bankäörningar.. Det jag snackar om är 5 min. i slutet på bandagen, knappast en hel bandag.

Vad gäller mandat om att släppa ut någon eller inte så är det som sagt bankommitén som avgör, men man har ju möjlighet att påverka.

Annars är ju tanken om att jämföra varvtiderna jättebra, förutom det lilla faktum att tidtagning inte är tillåten på våra körningar, ej ens i oförsäkrade gruppen efter att det kommit in "vanliga" åkare.

Men vi får väl se i sommar.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
PeGe skrev:
I så fall kanske det är bäst man mopsar upp sig å börjar utmana folk till höger och vänster här på sporthoj redan nu. Man vet ju aldrig vad det blir för hoj i sommar. :va

Klart som f*n att jag inte är allvarlig! Borde väll du veta vid detta laget att det mesta som jag säger är sk*tsnack.. :D :tummenupp

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Jag undrar ännu om pidda har fått hjälp/svar på sin fråga?
Det kan va svårt att jämnföra äpplen & päron.
Alla har olika för/nackdelar och hur snabbt man kör är väl upp till var och en. Om man vill visa sig på styva linan så blir ingen glad av "skryt" på forum.
Om man nu vill mäta sina kunskaper/krafter så gör det på banan där tidstagning är tillåten.....sen kan jämföra.

/N :)

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
amullo skrev:
Klart som f*n att jag inte är allvarlig! Borde väll du veta vid detta laget att det mesta som jag säger är sk*tsnack.. :D :tummenupp

Lovar fett, håller tunt. Skulle kunna säga nåt om Stockholm, men ger fan i det :kocko

Din position verkar snarare vara - bend over eller möjligen face down...

/VG

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
pidda skrev:
Jag behöver er hjälp!

Jag tycker Ducati 748, 998 och 916 ser jävligt cool ut och jag tänker köpa en sån maskin. Jag är helt enkelt såld på Ducati för utseendet och ljudets skull.

Nu undrar jag vad det är för skillnad på de olika modellerna mer än cylindervolym. 748 R är en dyrgrip men vad står R:et för? Vad står S:et för i 748 S ?

Jag vill inte ha den dyraste utan den som ger mest för pengarna.
Jag tänker inte köra på bana utan endast på skånska landsvägar och inne i stan för att glänsa.

Jag har en Honda VFR 750F -88 och det var min första drömhoj. Nu har den drömmen slagit in och det är dags för nästa att ta vid...
Vad är den största skillnaden mellan min nuvarande Honda och en Ducce?

Som sagt.. Diskussionen har ju kommit en del från detta.

748:an har funnits i ett flertal varianter, dock så är det ju egentligen tre olika som är av intresse för Pidda

748 E (eller BiP beroende på årsmodell) Bra grundhoj som verkligen inte gör någon besviken. Bra motor, bromsar och chassi. Ev. så är fjädringskomponenterna lite av det svaga kortet, men knappast om man bara skall köra gata. Funkar även utmärkt på bana om man inte åker TOKsnabbt.

748 S (Sport) Som E i motor, chassi o bromsar. Extra utrustad med bättre fjädringsgrejer och lite småsaker. Bra hoj som även fungerar utmärkt på bana. Finns även i den snyggaste färgkombinationen Mörkgrå med röda fälgar.

748 R (Racing) Trimmad motor (108 häst) och mycket bra fjädringskomponenter. Från 01 så har den Öhlins runt om, samt slipperclutch. Kanonhoj som fungerar bäst på bana och på snabba landsvägar. Fungerar dåligt i stan pga. att motorn är avpassad för race. Har en tendens att tjuvstanna på lägre varv, speciellt om den är mellanvarm.

Överhuvudtaget så är 748;an lite av lillebror i Ducatifamiljen, eftersom den saknar mycket av det bottenvrid som finns i de större motorerna. Dock har den fortfarande mer vrid än rad4 600cc hojarna. Körbarheten är god, men föraren får växla ganska ofta för att hålla liv i motorn.

Det har givetvis förekommit andra versioner av 748;an, till exempel SP och SPS. SP och SPS hette de mest raceanpassade hojarna innan R bokstaven användes.

Så.. Lite snabbt och ofullständigt.

Vad gäller V-Gurra´s kommentar härovan så.. Ja.. Vad säger man. Han är så söt. :pannkyss

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024