Ducatiklubben VS Sporthoj 2?

• Thread starter Ducati for life
  • Start date

Var det bra att den förra Ducatiklubben VS Sporthoj? tråden stängdes?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
sandstream skrev:
2555292 Det är du tyvärr inte den enda Ducati-ägaren som gör.

Först köper man myten sen köper man hojen och sen väntar ett par traumatiska år där ena halvan av hjärnan vet att det är en skithoj och den andra halvan gör allt för att övertala den andra halvan om att det är ett kanonköp som gjorts.
Biverkningarna brukar ta sig formen som överdrivet påhejande av Ducati i alla läggen, konsumtion av stora mängder rödvin, ett gigantiskt hål i plånboken (om inte pappa pröjsar förstås) och inte minst ett medlemskap i SDK för att få bekräftelse på att det faktiskt visst är en bra hoj man har köpt.
SDK var med i förarbetet till den sektutredning som regeringen beställde för ett par år sedan men utredaren resonerade i stil med att varför sparka på dem som redan ligger.

God förmiddag!
Det roligaste i det hela är att du aldrig har ägt en Ducati, eller ens kört en. Av denna enkla anledning har du inte en aning om vad du pratar om. Är det någon som är lurad av myter så är det du. För det är det enda dina uttalanden om Ducati är baserade på myter och historier från andra avundsjuka stackare som hellre köper en trygg, säker och pålitlig lösning. Det kan jämföras med val av fru, vissa väljer funktion före form och andra tvärt om. Sedan kan man sitta där i soffan med sin tråkigt perfekta motorcykel och sin tråkiga men funktionsdugliga fru.
Men jag kan förstå att du inte tänker i dessa banorna, du spelar helt enkelt i en annan liga och därför är det lönlöst att diskutera med dig.
Ska man köpa ny bil står man inte och väljer mellan en 360 Modena och en V70, de riktar sig inte till riktigt samma kunder.

/Livsnjutaren

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Chronic skrev:
2555504
Jag har ingen aning om hur medlemsregistret ser ut i hans fanclub

När jag varit på Rörken, gruppkörningar och SH pubar har jag aldrig hört något negativt om sandstream så jag antar att hans fanklubb är större. Jag är definitivt ett troget sandstream fan :pannkyss Han går aldrig på person vilket han ska ha all heder av oavsett vad man tycker om hans åsikter. :tummenupp

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Mackz skrev:
2555512 God förmiddag!
Det roligaste i det hela är att du aldrig har ägt en Ducati, eller ens kört en. Av denna enkla anledning har du inte en aning om vad du pratar om. Är det någon som är lurad av myter så är det du. För det är det enda dina uttalanden om Ducati är baserade på myter och historier från andra avundsjuka stackare som hellre köper en trygg, säker och pålitlig lösning. Det kan jämföras med val av fru, vissa väljer funktion före form och andra tvärt om. Sedan kan man sitta där i soffan med sin tråkigt perfekta motorcykel och sin tråkiga men funktionsdugliga fru.
Men jag kan förstå att du inte tänker i dessa banorna, du spelar helt enkelt i en annan liga och därför är det lönlöst att diskutera med dig.
Ska man köpa ny bil står man inte och väljer mellan en 360 Modena och en V70, de riktar sig inte till riktigt samma kunder.

/Livsnjutaren

Som sagt...

Förutom att man själv är nöjd, så är avundsjuka är det bästa konstaterande man kan få på att man valt rätt....

Länge leve "jantelagen" :tummenupp Fortsätt...:rofl

Bonnie skrev:
2555519Han går aldrig på person vilket han ska ha all heder av oavsett vad man tycker om hans åsikter. :tummenupp

och så blev det aprilväder igen......

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Bonnie skrev:
2555519 När jag varit på Rörken, gruppkörningar och SH pubar har jag aldrig hört något negativt om sandstream så jag antar att hans fanklubb är större. Jag är definitivt ett troget sandstream fan :pannkyss Han går aldrig på person vilket han ska ha all heder av oavsett vad man tycker om hans åsikter. :tummenupp

Vad har du hört för negativt om mig då? Nä just det:)

Vad spelar det för roll om han gör personpåhopp eller inte ( vilket han gör ) ? När han envisas med att ha negativa åsikter om:

1. Alla som inte har en ny, blå Suzuki

2. Alla som inte kör på bana.

Jag uppfyller iof bägge kraven ovan, så vi kanske ska sluta fred:näsblod

Jag gillar inte tråkiga åsikter, kanske har jag större tolerans och förståelse I VERKLIGA LIVET men detta är bara en förströelse, som ett dataspel ungefär fast tråkigare:bladder

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Chronic skrev:
2555571 Jag gillar inte tråkiga åsikter, kanske har jag större tolerans och förståelse I VERKLIGA LIVET men detta är bara en förströelse, som ett dataspel ungefär fast tråkigare:bladder

Innan tråden blir låst kanske vi ska fortsätta med påhopp på ducce och skippa resten?

Ok, jag gör ett nytt försök.

Vad har alla före detta ducceägare tagit vägen?

De som faktiskt testat och genomskådat myten. Men det kanske finns något som är värre än japsägare, en fd ducceägare som hädat och svikit sitt märke :huvet

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Bonnie skrev:
2555342
...Allmänhetens dom var enhällig, min italienska twin var en slö och tung HD kopia med gött ljud och sjyst design.

Jag var tvungen att erkänna inför mig själv att jag var grundlurad och gå till min lokala handlare där jag fick ett uruselt inbytespris. Tyvärr hade alla andra också genomskådat bluffen och andrahandsvärdet var kört i botten.
:

Du sålde alltså bulldoggen för att andra tyckte den var kass
och inte för att du själv ogillade den???
Det verkar ju rätt smart :rolleyes:

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Barbone skrev:
2555930 Du sålde alltså bulldoggen för att andra tyckte den var kass
och inte för att du själv ogillade den???

Precis, därför tycker jag att alla ducceägare ska sälja sina hojar för att jag och andra skriver saker på ett nätforum. :tungan

Om jag kunnat reta någon ducceägare genom att sälja min bulldog hade jag gjort det, det är det värt :tummenupp

Grundproblemet var att min bulle saknade själ :näsblod

Barbone

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
yamaha -06
Aha! Du tänker alltså "fixa" marknaden så du får tag på en billigare ducce! :tummenupp

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Barbone skrev:
2555974 Aha! Du tänker alltså "fixa" marknaden så du får tag på en billigare ducce! :tummenupp

Vi ska sänka marknaden i Sverige så att vi kan köpa billiga 999 till våren!:D

Egentligen älskar alla ducce, de behöver bara övertygas...:rolleyes:

Vi är några tappra själar som fortfarande kämpar emot myten och vill ha förmånen att få åka japshoj.

Det vi försvarar är att japshojar har lika mycket själ som ducce. Vi är inte så många än, men vi växer snabbt.:tummenupp

sandstream

Guest
amullo skrev:
2555332 Det var ju ett intressant påstående. Kan du utveckla det ytterligare?
Tyvärr inte eftersom det bara var ett skämt och jag hoppades att det skulle landa så där lagom hårt hos vissa Ducati-ägare, du vet ett litet slag i magen som avslutas med en blinkning och en klapp på axeln :)

Maverick_ou812 skrev:
2555386 Men sandstream, nu glömde du lägga till smileys. Jag läser din text med glimten i ögat och då är den faktiskt riktigt rolig. :tummenupp
Att den dessutom är skriven en fredag och kommer att få flera här att ta ett djupt andetag ikväll, dra i sig en halvpava rött, och sen sätta sig framför tangentbordet gör inte det hela mindre skoj.
Ser fram emot explosionen.
Du har helt rätt, jag borde ha lagt in en smiley, sorry :)

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
2556105 Tyvärr inte eftersom det bara var ett skämt och jag hoppades att det skulle landa så där lagom hårt hos vissa Ducati-ägare, du vet ett litet slag i magen som avslutas med en blinkning och en klapp på axeln :)

Det var så jag tog det.. Fast jag glömde också smiley..

Låt se nu..
:D :) :tungan :tummenupp

sandstream

Guest
Mackz skrev:
2555512 God förmiddag!
Det roligaste i det hela är att du aldrig har ägt en Ducati, eller ens kört en. Av denna enkla anledning har du inte en aning om vad du pratar om. Är det någon som är lurad av myter så är det du. För det är det enda dina uttalanden om Ducati är baserade på myter och historier från andra avundsjuka stackare som hellre köper en trygg, säker och pålitlig lösning.
Kom in i matchen nu grabben, jag skojade lite bara :D
Mackz skrev:
Hoppas verkligen att du skämtar :rofl

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
sandstream skrev:
2556628 Kom in i matchen nu grabben, jag skojade lite bara :D
Hoppas verkligen att du skämtar :rofl

Jamen, du lät så arg utan smileys. :gråta
Visst skämtar jag, på en mycket låg nivå dessutom! :)

sandstream

Guest
Bonnie skrev:
2555519 När jag varit på Rörken, gruppkörningar och SH pubar har jag aldrig hört något negativt om sandstream så jag antar att hans fanklubb är större. Jag är definitivt ett troget sandstream fan :pannkyss Han går aldrig på person vilket han ska ha all heder av oavsett vad man tycker om hans åsikter. :tummenupp
Jag är faktiskt riktigt trevlig i verkliga livet om jag får säga det själv :)
Chronic skrev:
Vad spelar det för roll om han gör personpåhopp eller inte ( vilket han gör ) ? När han envisas med att ha negativa åsikter om:
1. Alla som inte har en ny, blå Suzuki
2. Alla som inte kör på bana.
Jag uppfyller iof bägge kraven ovan, så vi kanske ska sluta fred:näsblod
Jag gillar dig ändå, även om du inte är lika bra som jag :pannkyss :D

Mackz skrev:
2556647 Jamen, du lät så arg utan smileys. :gråta
Visst skämtar jag, på en mycket låg nivå dessutom! :)
Sorry, ska aldrig mer skriva utan smileys :tummenupp

Men för att få lite liv i tråden igen är det faktiskt så att det finns en del Ducati-ägare som jämför Ducati med Ferrari och japshojarna med Volvo :skrämd

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2556663
Men för att få lite liv i tråden igen är det faktiskt så att det finns en del Ducati-ägare som jämför Ducati med Ferrari och japshojarna med Volvo :skrämd
Det jämförelsen haltar ... det görs för få Volvo. :)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
elwe skrev:
2556678 Det jämförelsen haltar ... det görs för få Volvo. :)

De flesta Ferraris är ju snabbare än de flesta jappsarna...så Volvo / Ferrari jämförelsen har ju grymt lite med Ducati / Sporthojs jämförelsen...
Sporthojar är ju generellt snabbare än Ducati´s - Eller hur !!

FALIMBAIT!
:D :arsele

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Mackz skrev:
2555512

Funtade på en sak: Om K5:an e en V70, e 999Biposto kombiversionen av Ferrarin då???:va

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring